Aangezien ik helemaal weg ben van de IKEA HEMNES 8 laden kast, vroeg ik me af of ik hierbij nog een kast "moet" aanschaffen? Zal ik het eerste jaar niet genoeg hebben aan deze kast?
Ik zou hier gewoon mee beginnen. Het lijkt mij wel voldoende hoor! Als je dan toch kastruimte te kort komt kan je altijd nog een kastje bijkopen.
De Hemnes kast met 8 lades is best ruim. Je hebt daarbij niet echt nog een andere kast nodig. Het enige wat ik zou missen is dat je geen kleertjes kunt ophangen.
Ja met die kleertjes zit ik ook. Maar het lijkt me zo zonde om een kast te kopen om alleen wat kleertjes op te hangen... lastig!
Ik heb ook alleen een ladekast kleiner dan de hemnes die jij op het oog hebt (inderdaad mooie serie van ikea!), en hier kan ik al heel veel in kwijt. Ik heb ook geen hang gedeelte, maar vind het zonde om daar een kast voor aan te schaffen. Voorlopig lukt het hiermee.
Ik heb hem en hij is echt voldoende. ik heb dan alleen nog een boekenkast in de babykamer staan voor de kinderboeken. Maar hij is echt groot genoeg. Heb 1 grote la met gekregen kleding die ze nog niet past. En 1 kleine la met zooi, dus heb eigenlijk nog ruimte over!
De Hemneskast lijkt me wat smal (als in: niet diep genoeg) als commode? Dan zou je er dus een plank op moeten leggen en dat is dan weer niet zo handig... Persoonlijk vind ik een hangkast ook wel erg handig voor kleding, maar dat kan iets persoonlijks zijn.
qua breedte wil het prima hoor! Klopt dat ie minder breed is als een echte commode van een babykamer. Heb laatst een hemnes kast voor onze dochter van 2 jaar gekocht en het is echt goed te doen, de kast is breder dan het aankleedkussen. Misschien kun je de kleertjes die echt moeten hangen in je eigen kledingkast doen?
Qua diepte moet ik inderdaad nog even kijken. Sommigen adviseren een anti-slipmatje. En ik vroeg me af of die commode opzet die je normaal op die kleinere HEMNES kast doet ook hierop zou passen?
Die grote kast is qua breedte en diepte echt wel groot genoeg. Ik heb zo'n kidz impulz XXL aankleedkussen (55 x 90 cm) er op liggen en daarnaast nog genoeg plek voor billendoekjes aan de ene kant en een mandje met allerlei cremetjes aan de andere kant.
sja het is maar hoeveel je hebt natuurlijk. Hier had ik aan 1 kledingkast voor mijn dochter niet eens voldoende... maar goed voor normaal gebruik denk ik dat ie goed is hoor!
ik vind die serie ook fantastisch, maar het is te hoog voor mij (ben zelf maar 1.58). Ze zijn net iets groter dan de standaard maat commodes. Lijkt me wel dat je er alles in kwijt moet kunnen.
Ik ben zelf ook maar 1.65, maar manlief is 2m, dus die vindt hem erg fijn dus als manlief thuis is, mag hij alle luiers doen haha
Ik heb m ook, hier past alles erin, incl. luiers, beddengoed. Heb een zoon dus geen jurkjes hier. Boven de commode heb ik een plank gemaakt om mandjes op te zetten. Onder die plank heb ik een roede vastgemaakt. Daar kan ik dus een paar dingetjes ophangen.
Lijkt mij voldoende...denk ik.. Ikzelf had voor mijn dochtertje destijds ook alleen een Hemnes ladekast. Weliswaar met maar 3 laden, maar ik miste op een gegeven écht meer ruimte en een ECHTE garderobekast. Voor de eerste maandjes is het voldoende, maar naarmate je kindje ouder wordt heb je meer nodig.
Zelfs nu mijn zoontje 2,5 is, is de kast nog ruim genoeg voor zijn kleding. Je kunt er echt een boel in kwijt en ik vond de plank groot genoeg om luiers op te verschonen.
Ik heb de commode met 3 lades voor Benjamin, daar wel een kast naast. Voor Lucas hebben we de Hemnes kast met 8 lades, nou die is echt wel groot zat. Uiteraard hangt het ervan af hoeveel kleding je koopt, haha, maar ik heb echt alles erin liggen. Van kleding, tot luiers (ook voorraad!), billendoekjes, beddengoed en zelfs nog een grote la over voor speelgoed. Idd, begin er eerst maar eens mee, een kast is zo bijgekocht als je dat nodig vindt. Ik heb idd een antislipmat onder het aankleedkussen liggen, dat vind ik wel erg fijn, zeker als je kleine meer beweeglijk wordt. Gewoon bij Blokker zo'n rol gekocht, kost geen fluit. De hoogte vind ik ook geen probleem (ik ben 1.65), juist prettig! Owja, en qua hanggedeelte... ik mis het totaal niet! Maar ik heb ook twee jongens, dus geen jurkjes, hihi..
Ik heb hem twee jaar voor me dochter gebreukt ging prima Echte hang dingen bij ons Nu hebben we hem bij ons tweede meisje En doe ik de echte hang dingen bij haar grote zus maar zo veel dingen hangen niet
ik heb hem ook gebruikt voor mn dochter maar had ook een linnenkast ik vond t toch wel handig die xtra kast ook voor schoentjes die op een plank stonden en jurkjes en blousjes die ik toch ophing later ging de linnenkast naar beneden als speelgoedkast en haar hangkleertje in onze linnenkast hij is ipc groot genoeg maar ik vond t toch handiger nog een kast erbij en die hoeft dan niet groot te zijn
Wij hebben ook de hemnes 8 laden. En is echt ruim genoeg voor alle baby spullen. Dus hebben hier geen extra kast. En qua diepte is hij ook ok. Aankleedkussen past er goed op. Ik leg hem zelfs wel eens in de lengte en dat gaatnog. Wel is de kast vrij hoog. ik zelf ben 1,72 en vriendlief is 1,87 en voor ons gaat het prima. Kan me voorstellen dat als je onder de 1,65 bent dat het toch wel een beetje hoog is. Succes met de babykamer uitzoeken/inrichten