Deken en speelgoed wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mammie1982, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Wassen jullie de dekens voor het bedje en het speelgoed/knuffels ook?
    Mijn kraamzorg zei dat ik de dekens niet hoefde te wassen, maar was het eigenlijk wel van plan.

Wat doen jullie?

2. Emav

Emav Actief lid

25 aug 2010
    159
    0
    0
    Voor de zekerheid was ik alles wat nieuw is. Inderdaad ook wel de dekens. Nieuwe kleertjes en handdoeken voor de zekerheid twee keer, boxkleed, dekens etc maar een keer. Misschien overdreven, maar ik ben toch een beetje neurotisch en wil graag alles heel schoon en met zo min mogelijk chemie hebben.. :p

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier de dekentjes ook gewassen.
    Knuffels heb ik niet over nagedacht eigenlijk ;)

4. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben begonnen met wassen. De kleertjes en lakentjes en dekentjes heb ik al gedaan. Ik ga nu ook boxkleden en dekens wassen. Alles 1x.

5. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    ja, van die 'tut'dingen gooi ik ook in de was, vind ze anders zo chemisch stinken.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nee, dekens en knuffels vind ik zonde om te wassen, bij dekentjes is het nieuwe er dan vaak ook wel gelijk af, dan kan nog prima als ze ondergespuugd worden :p ik zou misschien alleen de tutlapjes dan wassen.

Ook het boxkleed heb ik niet gewassen. De eerste tijd liggen ze daar toch niet rechtstreeks op ook (hier lag ze de eerste tijd altijd of in een doek of op een hydrofiel met haar hoofdje).

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dekens heb ik niet gewassen omdat die toch niet in direct contact staan met het huidje. De lakentjes wel. Knuffels ook niet gewassen die raken ze de eerste paar maanden toch niet aan.

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het liefst ga ik alles van te voren wassen, maar twijfel over de dekentjes. Ze zien er nu zo mooi en lekker zacht uit. Ben toch een beetje bang dat ze dan minder mooi worden... Maar gezien mijn nesteldrang ga ik het toch maar wel doen.
    Heb trouwens gelezen dat je het beste eerst de dekens een nachtje in koud water kunt zetten zodat de vezels open gaan staan (?) zodat het na het wassen er mooier uit ziet... Iemand ervaring??

De knuffeltjes heb ik wel gewassen. In de winkel zit iedereen met de handen er aan en sommige mensen halen ook een knuffel langs het gezicht om te voelen hoe zacht het is (echt, heb dat gezien in de beebwinkel (!) dus ik vind het beter om dat lekker schoon te hebben.

Btw, de hydrofieldoeken heb ik 1 keer gewassen. Zou het misschien beter zijn om dat nog een keer te gaan doen zodat het beter vocht op gaat nemen?? Nieuwe theedoeken nemen na 1 keer wassen vaak ook maar weinig vocht op... Iemand ervaring??

9. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik heb er spijt van dat ik mijn dekens heb gewassen. Ze waren na die tijd lang zo zacht niet meer. Zelfs even in de droger hielp niet. Vond ik toen heel erg jammer.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb zowel de knuffels als de dekens gewassen, wel zo lekker vind ik dat. Geen idee waar alles is geweest en wie eraan heeft gezeten. Geen last dat het erna niet mooit meer was, ze zagen er nog even mooi uit. Nog steeds trouwens al gebruik ik ze nu niet meer.

11. HOG

HOG Niet meer actief

Nee ik heb dat niet gedaan, vond het zonde.

12. Hester

Hester Niet meer actief

Alles wordt eerst gewassen, dat vind ik lekker fris en dan ruikt het tenminste 'eigen'. Knuffel + dekens heb ik al gedaan, boxkleed is vandaag aan de beurt.

13. nattasja77

nattasja77 Bekend lid

25 apr 2011
    610
    0
    0
    Noord-Holland
    dekentjes wasde ik niet. lakens, tutdoekjes en kleding wel. knuffels niet.

nu mijn jongnes groter zijn was ik hun knuffels wel en hun kleding ook altijd nog, maar voor mij en mijn man ook hoor.

Deel Deze Pagina