Op het maken van een uitstrijkje misschien niet meteen. Hoewel er ook best vrouwen zijn die dit uit gêne niet laten doen hoor! Maar ik zie bijvoorbeeld best wel vaak op dit forum dat er vrouwen zijn die bepaalde dingen die met hun intieme delen te maken hebben, niet durven te bespreken met hun eigen huisarts of verloskundige en dat dan hier anoniem doen. Terwijl denk ik duidelijk is dat je van een stel mensen op een forum geen deskundig medisch advies moet verwachten. En dat mensen proberen een taboe te doorbreken, betekent toch niet dat je dan gelijk alles op internet moet gooien of met vreemden bij het bushokje moet bespreken. Het is niet alleen maar zwart of wit hè? Er zit nog een groot grijs gebied iets tussen "niet naar de huisarts durven vanwege een schimmelinfectie" en "de foto's van je laatste inwendig onderzoek op facebook zetten". Nogmaals: ik heb de uitzending niet gezien en ik ken die dames verder ook niet. Dus ik weet niet precies wat hun insteek was. Maar dat was vast niet om de details van je vleesboom te gaan twitteren. Als het een oproep was om je af en toe door een gynaecoloog te laten zoeken (uitstrijkje, past mijn anticonceptie nog bij mijn situatie etc) vind ik dat niet verkeerd. Kan natuurlijk ook bij een huisarts, maar ik heb soms bij huisartsen toch het gevoel dat ze te lang blijven doormodderen bij dingen waar ze gewoon te weinig verstand van hebben.
Het ging mij meer om de jolige manier waarop... Alsof het een feestje is. En daarbij ging Halina om die reden heen, maar dat was niet de reden waarom het ter sprake kwam. Ik vond het snobitisch en pretentieus!
Het ging toch gewoon over hun boek en deze foto werd er natuurlijk uit gehaald door DWDD.... Sna de ophef niet zo