Hoi Morgen heb ik een geslachtsecho. Erg veel zin in! Kon niet wachten haha.. Kijken ze dan echt alleen naar het geslacht of laten ze ook nog andere dingetjes zien. Bv opmeten van het kindje etc. Of is dit verschillend per praktijk?
Hi Regenboogmam, Ik heb de geslachtsbepaling laten doen bij een echocentrum welke ook medische echo's mag uitvoeren. De echoscopiste gaf aan dat zij niet niet-mediach kon kijken dus dat ze ook al naar de medische dingen ging kijken. Ze gaf wel aan dat het hartje te vroeg was om te beoordelen bij 17 weken, maar dat ze wel zo kon kijken of alles op schema lag. Ze heeft ook alles opgemeten en heeft ook bijv. gekeken naar een klompvoetje etc. Bij de 20-weken echo bleek alles, net zoals bij de geslachtsbepaling, alles in orde te zijn. Voor mij was dit een ontzettend prettig gevoel om bij die geslachtsbepaling al te horen dat alles goed was, zo maakte ik me een stuk minder zorgen om de 20-weken echo!
Ik had mijn geslachtsecho ook met 17+6 en ondanks dat het alleen een geslachtsbepaling was, heeft ze wel wat dingetjes meegenomen, onder andere of het lipje gesloten was. Verder het blaasje, het maagje, het hartje, handjes en voethjes. Een aantal dingen waren door de gyn al bekeken. Hier stond een kwartier voor, uiteindelijk wel wat langer gelegen, terwijl ze het geslacht meteen al zag en ook even in 4d mogen kijken. Heel veel plezier!
Leuk! Dan denk ik dat ze het bij mij ook wel doen. En volgende week 20 weken echo. Hoef ik daar niet zo zenuwachtig voor te zijn hihi