Drie dagen onthouding of toch nog even klussen...?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by wannabe a mom, Nov 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Er wordt geadviseerd (zeker als er 'slecht zaad' in het spel is) om drie dagen onthouding te hebben voor de IUI. Houden jullie je daar ook aan of wordt er toch nog even geklust? Mijn man heeft goed zaad en daar is niets mee. Ik krijg de neiging om de avond van de pregnyl injectie nog even te klussen. Nu gaan we elke keer voor die ene datum, maar wat als je nu een dag eerder een eisprong hebt? Zet je alles in op die ene dag van de IUI of toch nog even klussen? Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken?

2. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Wij hebben ons altijd aan de onthouding gehouden en bij ons is het zaad ook goed.
    Juist door de Pregnyl weten ze wanneer je eisprong is en wordt er op het juiste moment geinsemineerd.

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Onthouden! Hebben wij toen ook gedaan. Door de Pregnyl weten ze wanneer ze moeten insemineren. Erna kan je nog klussen zoveel je wilt :) En als je toch nog wil klussen doe het dan twee dagen voor de inseminatie en niet de dag ervoor of de dag zelf.

4. Dat bedoelde ik ook, dus de avond van de Pregnyl injectie nog klussen. De IUI is dan 36 uur daarna. Voor mijn gevoel zou het de dag voor de IUI niet goed zijn.

5. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn man moet morgenochtend zijn zaad inleveren en als laatst hebben we maandagochtend nog geklust. Hij heeft dus precies 2 dagen onthouding. En na IUI gaan we lekker verder klussen :)

Opzich is een onthouding niet verplicht bij ons in het ziekenhuis, maar 2 dagen raden ze wel aan.

6. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    bij ons zeggen ze ook liever 2 dagen van te voren niks te doen.
    en daarna kun je weer je gang gaan ;)

7. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Probeer 48u voor de inseminatie :) Als er niks mis is met het zaad dan kunnen ze best nog wel hun weg vinden naar het eitje hoor :)

8. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
  9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hmm, mijn gyn zegt juist daar niets mee te hebben. De onderzoeken schijnen erg verschrillende ding uit te wijzen als het gaat om wat goed is.

Maarja, hij kan zeggen wat hij wil, ik doe het ook echt de dag ervoor niet!

Share This Page