BeHappy Misschien heeft moeder natuur zelf de app gebouwd?! Nee, maar alle gekheid op een stokje. Ik ben het met je eens, en ik hoop dat ze zich realiseert dat zomaar mensen beledigen en zomaar dingen roepen (dat foliumzuur gebruikt wordt om zwanger te worden ) gewoon niet verstandig is.
Waarom reageert iedereen altijd zo hard hier laat haar ook haar mening geven en in zeker opzicht heeft ze nog gelijk ook.. de MMM is eigenlijk voor god spelen... het is en het blijft zo het is ingrijpen op de natuur... omdat wij mensen eigenlijk uit eigen belang een kind willen kosten wat het kost zo bedoelt ze het denk ik....
Ik ben het absoluut niet met je eens. MMM is helemaal niet voor god spelen.. het zwanger worden/ blijven lukt net zo goed niet iedereen, ondanks de MMM. Het blijft ook niet ingrijpen op de natuur... het vergroot de mogelijkheden van de natuur. Maar ondanks de mmm... is er niet te zeggen wat er wel en niet lukt. En kinderen krijgen is heel natuurlijk.. ook al is het uit eigen belang.. als dat niet zo was, had moeder natuur gezorgd dat niemand zich meer voortplanten, en waren we lang en breed uitgestorven als ras. Helaas kun je niet kosten wat kost een kind krijgen.. was het maar zo makkelijk. Je kan heel veel proberen en op een geven moment is het klaar... Dat die grens voor iedereen ergens anders zal liggen ben ik met je eens. Maar dat God, of wie dan ook straft, omdat je foliumzuur gebruikt, of een app hebt geïnstalleerd, of tarwekiemolie gebruikt.. sorry, dat vind ik ronduit beledigend.
En dat roept iemand die nog maar net in ronde 1 zit... (jij dus niet). Ik neem aan dat jij, Hondagirl, bij het zwanger worden nimmer gebruik zal gaan maken van de medische wereld, omdat jij dat voor God spelen vindt. Jouw mening en dat mag. Ik ben van mening dat God (ja ik ben gelovig!) de vruchtbaarheidsbehandelingen en de kennis daartoe juist heeft uitgevonden om de mensen bij wie het minder makkelijk gaat, te kunnen helpen.
Nee natuur is gewoon seks hebben met je partner en zwanger worden das puur natuurlijk nu komen er mensen en kuren bij die het proces helpen... dus niks natuurlijk...
Jep maar snap haar gedachte gang wel aan de ene kant hoor nee ik ben al 2 jaar verder bijna en al onderzoeken gehad ook die goed waren dus nu wachten op de natuur
Je zegt het zelf... helpen... hoe graag iemand ook wilt.. soms lukt het gewoon niet. Het zwanger worden is meer dan alleen sex, er zit een heel natuurlijk proces aan vast en niet overal is invloed op uit te oefenen. De natuur blijft roet in het eten gooien (of voor jou vind je dat dan misschien juist fijn, dat weet ik niet).
Je gaat dus niet verder de medische wereld in? Je laat je dus nooit helpen door de medische kennis c.q. vruchtbaarheidsbehandelingen? Vind ik wel knap eigenlijk. Als de natuur niet mee wil werken, dan leg je je er dus bij neer dat je kinderloos zult blijven?
juist.. dat is dan ook natuur?! of diegene in wie iemand geloof wie bepaald of jij dat gelukt hebt. (met of zonder mmm)
Nee alles is volgens de onderzoeken goed en verder zal dus ook zelf nooit gaan nee is nee lijkt me zeer pijnlijke weg de MMM helemaal doorlopen
Waarom denk je dat het via de MMM nog steeds vaak fout gaat... het is ingrijpen op een lichaam wat niet goed werkt dus je past dingen aan er gewoon niks natuurlijks meer aan vind ik zelf
Wou alles laten uitsluiten voor dat ik ging samenwonen... wilde weten of het ons ging lukken op de natuurlijke weg... en onderzoeken uitsluiten op ziektes bij het kindje
Ik blijf vertrouwen op de natuur en mijn lichaam ooit zal je dan geluk hebben bij de meeste tenminste wel die zijn opeens als ze het niet verwachten zwanger...
Het gaat net zo vaak goed (50/50) maar goed we denken er anders over. Dat is niet erg! Gelukkig maar, als iedereen hetzelfde dacht, zou ook niet goed zijn (of misschien juist wel, geen idee ) Maar ben je tegen de hele medische wetenschap? Want dat is dan allemaal niet natuurlijk? (ik heb geen idee he! Probeer wat meer van je standpunt te begrijpen)
Dat zeg ik net ik wil ziektes uitsluiten en weten of ik op natuurlijke manier zwanger zou kunnen raken met deze partner... er dieper op in gaan zullen we beide nooit doen en niet willen... Maar wat ik dan wil weten... hoe voelt het als je na al die wegen in de MMM toch moeder bent geworden...
Maar wat als er dus wel iets uit de onderzoeken was gekomen? Want het lijkt me makkelijker om op de natuur te vertrouwen als de onderzoeken goed zijn, dan als ze zeggen 'u heeft pilletje X of behandeling Y nodig'.
Klopt wil ook niemand op aanvallen hoor, zo is het niet. De onderzoeken vindt ik goed maar bv. al die acties die men kan ondernemen zoals IVF enz. dat vind ik zelf te ver gaan dat gaat buiten het natuurlijk proces om het vindt buiten je lijf plaats... Tuurlijk gun ik mensen deze weg maar zelf zou ik er niet verder op in willen omdat het mijn eigen '' vrouw '' gevoel in de weg staat wil gewoon samen met mijn partner een kindje krijgen uit liefde niet uit de medische wereld