En eline.. Het is onwijs moeilijk.. het wordt niet makkelijker. En er is niks wat wij kunnen zeggen wat je een beter gevoel geeft.. Probeer voor jezelf wel in te blijven zien hoe gelukkig je bent met je partner, familie, dieren en noem het maar op.. Als je toch de stap maakt naar de gynaecoloog.. ik vond het een opluchting.. eindelijk hulp.. Na al die ellendige maanden. En bij ons kwam er dus ook wat uit waardoor het echt nooit zo was gelukt. Je kunt ook altijd eerst een gesprek met je dokter aanvragen. Vragen wat hun voorstellen.. Verder, trek je alsjeblieft niks aan van al dat maffe advies als, niet teveel aan denken dan komt het vanzelf of ga eens op vakantie. Dat staat er compleet buiten. Heeft er echt niks mee te maken.. Dikke knuffel
Vervelend he? Ik zit in ronde 7... maar had ook gedacht dat het wel wat snelle zou gaan! Heel veel succes en sterkte en een digiknuffel!
Hoi Eline, Wat een teleurstelling als blijkt dat het weer niet is gelukt, ik kan me voorstellen dat het verdriet iedere maand groter wordt. Veel sterkte en een dikke knuffel!
jammer dat jullie in ronde 11 zijn terecht gekomen... maar elke ronde is een kans, dus blijf ervoor gaan!!! veel sterkte
op vakantie gaan zou ik je wel willen aanraden. Niet dat je er sneller zwanger van wordt, maar even tijd voor jezelf kun je wel gebruiken in deze onzekere tijd
Wat lief! We zijn inderdaad net een weekje terug van vakantie na alle ellende van de afgelopen tijd vonden wij het tijd voor ontspanning. Wij hebben een week genoten in Afrika
Top, dat een normale discussie ook kan! 'Mooi' om te lezen en interessant! Wat ik mij alleen afvraag is (of moeder natuur of god) ... Dat er gezinnen zijn die samen gelukkig zijn, het voor elkaar hebben en die die ene grote wens hebben om een kleintje te mogen opvoeden... Het ze niet gegunt wordt... En het gezin wat elke dag de grootste ruzie hebben, geen werk hebben (express!), schelden en vloeken totdat ze erbij neervallen en dat die spontaan na een dronkend avondje goedmaaksex nu zwanger is van nummer 6! 😡😡 Waarom is dat dan zo ?!?!? Of wie doet wat dan fout ---------------------------- Echter vind ik het een zeer mooi iets wat ze tegenwoordig allemaal kunnen, om een vrouw de kans te geven haar droom uit te laten komen, Mijn dochter is nu 5.5 en het allergrootste wondertje voor ons, en zij vraagt mij elke dag wanneer zij grote zus mag worden, kindjes in d'r klas worden broer of zus, neefjes en nichtjes worden geboren, en zij is alleen voor haar idee... Onze wens was wanneer zij 2 a 3 zou worden er weer 'voor te gaan' tot op heden niet gelukt... Wij zijn nog niet de mmm ingegaan, maar ik zou er 100% voor kiezen mocht het echt niet lukken... Maar ik denk dat dat ook een gevoel is met hoe groot je wens voor een kindje is, of dat je gelukkig genoeg kan zijn en blijven met wat je op dat moment hebt en dat je daar je voldoening uit haalt..
Toevallig een soort gelijk topic geopend, maar dan ronde 14! Ik vind het heel fijn om herkenning te lezen en te weten dat ik niet alleen ben! Houd moed, ooit zal het onze beurt zijn!
Sorry maar kies jij nu niet de weg van de minste weerstand? Jij hebt vast nog niet veel gelezen hier op het forum en snapt ook niet hoeveel vrouwen je kwetst met je uitspraken. Je kan het ook zelf uitleggen. Maar ik geloof dat elines vraag even veel belangrijker is. Ik ben al lang bezig en erg ziek geweest door trombose en massale longembolie, daar door even gestopt en nu weer begonnen. Ik heb altijd gezegd dat ik mama wil worden. Mijn idee was er bij hoe dat gebeurd maakt me niet uit, zwanger, adoptie of pleegmama ook dan ben ik mama. Ik ben wel altijd bang geweest voor de mmm omdat ik zo vaak ziek ben geweest. Maar ik ben wel blij dat de optie er is voor als ik het toch wil. Waar ikook net als eline bang voor ben is of er wel een kindje voor ons is, ik vraag me vaak af mag ik wel mama zijn. Ik ben nu 31 en de tijd begint naar mijn idee te tikken want elk jaar wordt het natuurlijk moeilijker. En vriendinnen en nichtjes krijgen allemaal kindjes en ik niet soms vind ik het moeilijk en soms kan ik er voor hun van genieten maar het doet altijd pin. En altijd de zelfde vraag wanneer mag ik mama genoemd worden. Dus ja ik begrijp jullie allemaal en daarom snap ik niet waarom iemand zulke uitspraken durft te doen je komt net kijken.
Goed, ondanks dat ik mijn eerste reactie al een vrij uitgebreid iets vond, en ik uit ervaring op andere fora weet dat hoe langer de tekst is hoe minder moeite de mensen nemen om het volledig(!) te lezen en rustig op zich in te laten werken alvorens te reageren waardoor er dus ongewild en onnodige bonjes ontstaan, zal ik (in de hoop dat er rustig gelezen wordt en rustig gereageerd, zonder meteen de verwijten mijn kant op als "je komt net kijken" of "iemand als jij verdient geen kinderen/zou geen kinderen moeten krijgen"etc) proberen de reactie uit te leggen. Zeg ik hier wel bij: ik vind dat iedereen recht heeft op zijn/haar mening, maar zou het ook wel fijn vinden als dat recht andersom ook gehonoreerd wordt. Ik hoop alleen met mijn uitleg nu dat er goed begrepen wordt dat ik het niet naar bedoelde naar Eline toe. Ik heb de verdere uitleg in mijn eigen Quote verwerkt, daarmee hopelijk deel voor deel duidelijk te maken hoe ik het bedoelde. Ik hoop dan ook dat de discussie hierna op kan houden. We zijn hier tenslotte geen van allen om lelijk te doen tegen elkaar.
Jammer dat je alles zo zwart wit ziet. Ik hoop echt dat je zorgvuldiger met je zwangerschap omgaat als dat je met de voorfase doet. En dat het leed van moeder natuur beslist je bespaard blijft. En is het niet zo dat moeder natuur juist degene die er het meest voorover hebben en zich keurig aan alle voorschriften houden gezegend moeten worden met ern zwangerschap? Zou dit het geval zijn zou jij helaas ergens halverwege tot onderaan de lijst staan ben ik bang. Gelukkig ben ik niet gelovig...
Ik kan niks anders zeggen dan dat ik met je mee leef. "Gelukkig" kunnen ze anno 2015 veel, en hebben mensen meer de kans dan ooit om door middel van de mmm om zwanger te raken. Laten we ons gerust stellen, vroeger waren al deze hulpmiddelen er niet. Neemt uiteraard niet weg dat je het zo graag wil en er wanhopig van wordt. En ik geloof dat helemaal. Mijn nicht probeert al 5 jaar zwanger te raken. En zij is er helaas in doorgeslagen met alle bijkomende psychische problemen van dien.. Dikke knuffel en blijf positief en optimistisch!
Dit bedoelde ik dus met dat ik dus juist bepaalde verwijten en rot-reacties wilde voorkomen. Hoezo zie het nu weer zwart-wit? En hoezo ben ik niet zorgvuldig? Omdat ik me hou aan instructies op een supplement? (Ik kan er weinig aan doen dat ik een geheugen als een vergiet heb als het gaat om aanwennen van nieuwe gewoontes (foliumzuur slikken waar ik net goed en wel 2 weken mee bezig ben, gezien ik 25 mei pas ben gestopt met de pil) en probeer er echt wel aan te denken.) En hoezo zou ik onderaan de lijst eindigen? Lekkere reactie, thanks..... En ja, ik ben het zeker met je eens dat mensen die er alles voor over hebben het eerder gegund zou moeten zijn dan mensen die op de bonnefooi seks hebben en ongepland zwanger raken (en al helemaal als het van die types zijn die er hun voordeel mee doen!). Maar de natuur heeft niks met geloof te maken, maar met natuurlijke selectie. De reden achter waarom een bepaalde selectie wordt gemaakt, zal altijd een raadsel blijven......
Heb even stukje quote weg gehaald, om dit bericht niet nog langer te maken Dankje voor je uitleg! Hoewel ik het niet helemaal met je eens ben/een andere mening heb, helpt de verdere uitleg wel, voor je in eerste instantie kwetsende opmerkingen, waar ik hier uit opmaak, dat ze in ieder geval niet kwetsend bedoeld waren! Dat is wel fijn! Enne, een tip, ik ben ook slecht met nieuwe dingen, maar ik slik mijn foliumzuur eigenlijk nagenoeg meteen als ik wakker wordt, heel glas water krijg ik absoluut niet binnen s ochtends, dus dat doe ik dan met een paar slokken. Is goed genoeg .
Interessante discussie hier! Ik ben zelf ook van het motto het leven komt zoals het komt en alles in het leven gebeurt om een reden! Maarrrrrrr, ook ik wilde heel graag zwanger worden. Mijn leeftijd had ik niet meer mee, mijn man leerde ik pas drie jaar geleden kennen en wij zijn nu 39 en 43 jaar oud!! Toch was die wens er heel sterk. Ik augustus 2013 gestopt met de pil na 20 jaar, menstruatie kwam niet op gang. Toch ook naar de gynaecoloog gegaan om mijn menstruatie op gang te helpen om zo een cyclus te krijgen. Helaas er kwam niet vanzelf een eisprong dus ook de molen in met hormonen enz enz. Na ruim een jaar in de molen mocht het dan toch zo zijn dat wij dmv van hormoon medicatie en inseminatie ons wondertje mogen verwachten waar wij heel erg dankbaar voor zijn! Ondertussen ben ik bijna 32 weken zwanger. Ik ben heel blij dat ik niet moeder natuur haar gang heb laten gaan, het was duidelijk dat ik niet vanzelf een cyclus meer zou gaan krijgen en gezien onze leeftijd konden we daar ook niet te lang mee wachten om te kijken of het zou lukken! Persoonlijk ben ik heel blij dat ik dus toch de stap heb genomen en ben ik heel blij met de medische mogelijkheden!! Echter moet naar mijn mening iedereen lekker doen waar die zich goed bij voelt, dat is zo persoonsgebonden, geen reden om elkaar daarop te bekritiseren!! TS naar jou toe, blijf positief, probeer het toch wat los te laten en als je je er goed bij voelt maak de stap naar je huisarts. Heel veel succes, ik hoop dat het je heel snel gegund is om zwanger te mogen zijn!
Goed om te weten. Ik hou mezelf altijd een beetje te rigoureus aan voorschriften van medicatie/supplementen. Ben er al geen fan van (tenminste, niet van medicatie, supplementen kan ik nog wel handelen), maar als ik het dan toch slik wil ik het ook volgens de voorschriften doen. Good to know dat ik daar wat het foliumzuur aangaat iets "losser" in kan zijn. Maar heeft het op een nuchtere maag geen mega-invloed op je maagzuur? (Het is tenslotte dan wel zuur dat direct in je maag terecht komt.) Reden waarom ik dit vraag is omdat ik deels ook zo voorzichtig ben hiermee, om het echt met ontbijt samen te nemen, omdat mijn maag al teveel maagzuur aanmaakt en ik zie het niet zitten om de hele dag beroerd te zijn door wederom opborrelend maagzuur
Daar heb ik geen ervaring in, maar in principe is foliumzuur iets wat al in je voeding zit, alleen te weinig. Daarom kan je er, naar mijn mening, wel losser mee omgaan. Maar ben geen arts Ik heb er nooit last van, maar ik slik wel meestal vitaminepil met foliumzuur, maar eigenlijk ook van de losse tabletjes had ik nooit last. Maar ik heb ook niet teveel maagzuur.. weet niet hoe het dan werkt. Ik zou het gewoon een keer uitproberen.. als je een rustige dag hebt? Of misschien een cracker ofzo naast je bed leggen, als je merkt dat het dan niet gaat, dat je snel wat kan eten?
Multivitaminen slik ik sowieso (zodra ik eraan denk als ik op de zaak ben), daar heb ik verder geen last van. Wellicht inderdaad een keer proberen en dan maar hopen dat ik niet hondsberoerd wordt hahah
Je kan proberen een zwanger worden/ zwanger zijn multi vitamine te pakken, daar zit al foliumzuur in! Scheelt je weer een extra pilletje/ extra agenda item in je hoofd