Is een klamboe gevaarlijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik zie de laatste tijd ineens overal gevaren bij mijn dochtertje. Ze is nu 14 weekjes en begint al een echt bijdehandje te worden. Veel dingen beetpakken enz.
    Nu had ik altijd een klamboe rond haar bedje hangen maar ben ineens zo bang dat ze die vast gaat grijpen en erin kan stikken.
    Vanaf welke leeftijd is een klamboe niet meer zo veilig? Het staat namelijk wel erg knus boven haar bedje.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    als ze het vast kan pakken vanuit haar bedje is het niet meer veilig. Ik heb me laten vertellen dat dat rond 1 jaar is.

3. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ik heb op haar kamertje ook zo'n schattige hemel /klamboe hangen. Het wiegje staat nu nog bij ons op de kamer, maar voor straks is dat natuurlijk hartstikke leuk. Ik vind het zo leuk staan..

Alleen bij al die folders die we na de bevalling van de thuiszorg kregen, zat ook een Veilig slapen folder, en daarin staat dus dat er niks binnen grijpafstand van het bedje mag liggen / hangen. Gordijnkoordjes etc.

Ik ben ook best bezorgd nu ivm die hemel. Weet ook niet of ik die sraks nog ophang als ze weer naar haar eigen kamertje gaat in ons nieuwe huis.
    Die kan ze straks inderdaad grijpen en haar bedje in trekken.. Okee, ze kabn er wel door ademen, want het is gaas. Maar het is zo'n lang ding, ze kan er ook wel verstrikt in raken!
    Begrijp je zorg helemaal, en lees ook even mee dus....

4. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ja ik wordt steeds paniekerig en m'n vriend wordt er helemaal gek van.
    Ga ook telkens op haar kamertje kijken om te zien of alles goed met haar gaat. Daar had ik eerder niet zoveel last van eigenlijk.
    Maar..............zonder klamboe slaapt ze veel onrustiger. Dan is alles zo groot en open om haar heen en een klambo maakt het allemaal wat knusser voor haar. Moeilijk soms hoor :(

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier ook een klamboe, maar luc slaapt ingebakerd dus voorlopig zal hij nog helemaal nergens naar kunnen grijpen. Zodra die kans er wel is gaat ie er meteen af. Wil dan toch echt geen enkel risico lopen.

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    mijn zoontje is inmiddel 17 maanden en de klamboe hang er nog steeds. hij heeft er niet echt aan getrokken. hij heeft ook een knuffeltje in bed liggen waar ie altijd mee ging spelen.

7. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Hier de klamboe vanaf een maand of 4 al achter het bed.
    Maar vanmorgen had ze hem dus achter het bed vandaan gehaald en zich er vrolijk mee vermaakt.

Waardoor wij haar vonden in de klamboe gerold.
    Die gaat nou dus weg

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hier met 5 maanden geen klamboe meer. 1 jaar is toch echt wat laat hoor. opzich is de klamboe ook onze grootste miskoop.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Wij hebben de klamboe met 3 maanden weggehaald. Ze is in de zomer geboren en we hadden heel veel muggen, dus ik vond het ideaal. Het ding was ook maar 5 Euro van Leen Bakker. Tja, 1 jaar lijkt mij ook heel laat, dan moet je wel een heel erg rustig kind hebben dat nergens aanzit.

10. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hier al een klambe vanaf dag 1 boven haar bedje hebebn we dan voor de sier en hangt er nu nog ;)
    ze pakt hem haast nooit en vind dr niet veel aan verder;)

11. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    als het een lange klamboe is kan je hem misschien onder het bedje vastmaken zodat ze hem niet in bed kunnen trekken ?

12. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik zal je even een voorbeeltje geven wat mijn dochtertje er mee deed. Ze was toen 6 maanden oud. Wij hebben meteen de klamboe weg gehaald!
    Ik schrok me namelijk kapot maar ergens ook weer even kunnen lachen en er een foto van gemaakt. ( Oohja wij hadden hem ook nog eens wegstopt maar had dus geen zin)

13. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Hier ook met 6 maanden dat ding er rap af...Hij had zich ook helemaal in dat ding ingewikkeld en was helemaal in paniek.
    Niet te lang mee wachten, hoor, en helemaal niet als je het niet meer vertrouwt!

Groetjes, vonneg

14. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Een klamboe heeft allemaal kleine gaatjes, volgens mij kan een kind daar nooit in stikken toch? Krijgt altijd nog genoeg lucht binnen door zo'n ding.

15. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Wij hebben onze hemel/klamboe weggehaald toen Lynn 6 maanden was. Ze begon echt met haar handjes tussen de spijltjes te gaan en naar de hemel te grijpen. Dus weg dat ding!

16. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

wel als je kindje ronddraait en de klamboe strak om het nekje komt te zitten.onze klamboe heeft geen gaatjes is een soort zijdestof

17. emmie

emmie Niet meer actief

wij hebben de klamboe er ook nog steeds hangen, is nog geen probleem verder, en ik heb het inderdaad omdat ie te lang was aan de onderkant van het bedje vastgemaakt.

18. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

4 jun 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Noa is nu 6 maanden en bij ons hangt hij er nog steeds. Ze grijpt nu met haar handjes door de spijlen maar ik heb hem helemaal bij het hoofdeinde hangen waar ze niet met haar handjes bij kan. Dan is het niet zo kaal in een keer!

19. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik heb hem eruit gehaald toen hij eenkeer in he tbedje hing...
    Geloof een maandje geleden...

Hij hing bij mij ook aan het hoofdeinde

20. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik heb geen keuze! Wij hebben hier de dengue mug (knokkelkoorts) en wil haar dus niet zonder klamboe laten slapen! Heb haar ook al een paar keer gevonden met dat ding in der bedje. Maar je wordt aardig inventief om het te voorkomen! Dus hier zal ze nog wel een hele tijd met dat ding om haar bedje slapen!

Deel Deze Pagina