Is een klamboe gevaarlijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een kind dat zich erin rolt kan zichzelf ermee wurgen!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dengue is gemeen ja!

Wij woonden in malariagebieden, waar ook dengue wel voorkwam.
    Toch hebben wij in de tropen nooit klamboes gebruikt.

Wel:

1. airco altijd aan, muggen zijn niet zo dol op kou en als ze het koud hebben zijn ze gemakkelijker te vangen
    2. deuren en ramen altijd dicht, of met muggengaas open
    3. alle kamers en meubels lichtgekleurd (muggen hebben een voorkeur voor donkere oppervlakken, op een lichte kleur zie je ze beter en kun je meppen)
    4. DEET in vrij hoge concentratie: dan blijven ze weg
    5. kinderen altijd met citronellageur omgeven omdat dat muggen ook op een afstand houdt
    6. muren regelmatig met pyrethrine laten behandelen
    7. goed kleden, dus lange mouwen en broeken
    8. binnenblijven als de muggen steken (schemer en nacht).

Ik had wel van die klamboes die je strak spant, dus over de maxicosi, de wagen, de buggy, de box en het kampeerbedje (dat gebruikten we als box). Maar nooit van die hangklamboes, veel te lastig in het gebruik (en zo'n gezoek als er toch een mug onder verdwaalt).

We hadden geen wieg of ledikant, dus daar kon ook geen klamboe over.

3. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    wow, maar hier staan de deuren overdag gewoon open om het huis toch door te laten luchten. Om nou ook mijn hele huis af te sluiten vind ik te ver gaan. Dus er vliegt weleens een verdwaalde mug haar kamertje in! De airco staat wel aan, maar niet zo heel erg koud! Ze slaapt niet met lange kleding want dat is echt te warm! Ik denk dat als je een klamboe goed vastmaakt dat ze er echt niet bij kan. Als ze volgend jaar naar haar andere bedje gaat zal ze geen klamboe meer krijgen.

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    hier staat de klamboe ook nog steeds..marit heeft ook een knuffel waar ze mee speelt...De klamboie is niet interessant..

5. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Hier ook een hoor, en die blijft denk ik hangen tot ze naar een normaal bed gaat, ze doet er niets mee en het staat leuk :)

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    vind het maar enge dingen; okee ze staan leuk maar moet er niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren

7. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hier is de klamboe ook met 6 maanden weggegaan. Ze had dat ding in haar bedje getrokken en lag "kiekeboe" met zichzelf te spelen.. Hahhahaa, wel lief, maar liever niet..

8. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vond een klamboe ook altijd een mooi gezicht...en het is lastig als je een klamboe móet ivm de muggen in malaria gebieden. Maar persoonlijk ben ik er echt geen voorstander van. Kindje van een kennis van me heeft toen ze begon te grijpen dus ook de klamboe in haar bedje getrokken en hij zat al een heel eind om haar nekje gewikkeld. Gelukkig dat haar moeder er wel op tijd bij was, maar die heeft hem toen ook meteen weggehaald!
    Zo gauw als een kindje gaat grijpen zou ik hem dus ook weg doen! Je moet er toch niet aan denken als het wél een keer fout gaat....

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er is een groot verschil tussen een klamboe omdat het nodig is en een klamboe voor het mooi.
    Maar er zijn ook veilige klamboes, die helemaal om het bed heen gaan op een afstand waarbij het kindje niet zomaar de klamboe in de wieg kan trekken.

10. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    hier al met 3 maanden de klamboe weggehaald. Ze greep het tussen de spijlen door en draaide zichzelf er helemaal in.

Deel Deze Pagina