gebruik van anti kalk middel noodzakelijk of niet?

Discussion in 'De lounge' started by Sila24, Nov 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik zie nu reklame van calgonit met wasmachines ene zonder is helemaal verkalkt van binnenin en 1ene met die is helemaal schoon. Gebruiken jullie anti kalkmiddel of niet? ik niet maar denk er nu wel aan :(

2. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,647
    0
    36
    Overijssel
    Wij gebruiken het niet, maar wij hebben niet echt een hoge waterhardheid.

3. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Nee, ik gebruik soda en azijn (niet tegelijk, dan heft het elkaar op!). De soda maakt schoon en de azijn haalt zeep- en kalkresten weg. Een keer per week was ik de lakens en theedoeken op hoge temperatuur (90 graden).

Ik vind die reclames een beetje lijken op die van de wc-schoonmakers.... wie heeft er nou echt zo'n bruinaangekoekte wc?? Zelfs in ons - onzettend smerige - studentenhuis was de wc nog wit. Ik snap nooit waar ze die enge dingen uit de reclame vandaan halen :D:D. Het zal met de wasmachine ook wel meevallen.

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    monteur was laatst bij mijn moeder, en die zei 1 x in de maand wat bleek erin (GEEN WAS ERBIJ UITERAARD) en ff laten draaien op 90graden programma, daar word het ook lekker schoon van

5. syrae

syrae Fanatiek lid

May 14, 2011
    2,685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    als je de kleine lettertjes leest die tijdens de reklame ineens onderin beeld staan dan staat er dat het aangeraden wordt vanaf 7 graden duitse hardheid.... Das in Nederland alleen te vinden als je tegen de Duitse grens aanwoont in hele kleine gebieden (noord oost drenthe bijvoorbeeld) Onzin dus als je idd zo nu en dan even azijn door je machine heen doet (hier als de konijnenhandoeken moeten worden gewassen, zo'n 4 keer per jaar en ik woon in Haarlem met waterleidingduinwater)

6. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    hoe doen jullie dat als je azijn ofzo erin gooit? gewoon in het zeepbakje?

7. syrae

syrae Fanatiek lid

May 14, 2011
    2,685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    wasverzachterbakje (als je azijn gebruikt is die wasverzachter trouwens bijna niet nodig dus ik doe heel vaak een klein scheutje erbij omdat ik allergisch ben voorwasverzachter) Die konijnenhandoeken doe ik met een bolletje vol azijn in de machine zelf

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

9. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    #9 zilvervosje, Nov 22, 2011
    Last edited: Nov 22, 2011
    Yep... hier de soda in het wasmiddelbakje en de azijn in het wasverzachterbakje. Het is sowieso een goede wasverzachter (en je kleren ruiken niet zuur, hoor). Bij een "grote beurt" van de wasmachine doe ik eerst een was met soda (zonder kleren) en dan een nieuwe was met een hele fles schoonmaakazijn met kleren die nieuw zijn en donker gekleurd (bijv. nieuwe spijkerbroeken). Door de azijn zet de kleur beter.

10. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    bij radar was dat ja

in NL was het op vrijwel geen enkele plek nodig.. en dan nog het feit dat die tabletten zo mega duur waren en een nieuw verwarmingselement stukken goedkoper was.. was het helemaal overbodig. Er was een monteur die al jaren wasmachines repareerde, en die had nog nooit zon warmteelement gezien als in de reclame.. hij opende een paar oude machines en die dingen waren gewoon schoon

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hadden in Brabant volgens mij 8 Duitse Hardheid... en hebben het toentertijd wel veel gebruikt. Wonen nu in Noord-Duitsland, maar heb het nog nooit hoeven gebruiken!

12. pink99

pink99 Actief lid

Jul 2, 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    ik heb vorige maand een nieuwe wasmachine gekocht en vroeg er ook naar maar de verkoper zei dat t allemaal onzin was en je veel beter regelmatig op 90 graden kunt wassen en azijn tegen de kalk

13. Channes

Channes Fanatiek lid

Jul 24, 2008
    3,170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hier gaat elke wasbeurt azijn mee in het bakje. En een keer in de drie week ofzo ook soda. Wasmachine op 90 graden en draaien maar. (geen was erin)

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

dat van die azijn ga ik ook af en toe doen , en idd die calgonit blokjes zijn vrij duur als je die iedere keer gebruikt ben je na 2 jaar al wasmachine geld kwijt

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nooit gebruikt eik...

Share This Page