Uhm.... als je de babykleertjes voor de eerste keer gaat uitwassen, moet je ze dan ook omkeren...? (binnenstebuiten, bedoel ik dan) : Groetjes, Hanna76
Ach weet je, het binnenste buiten keren van kleertjes kan nooit geen kwaad. Dat beschermt wel de print. Maar het is niet perse nodig hoor! Printjes blijven mooier bij een lage temp. en soms kan de droger ook wat meer schade aanrichten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
ik heb het zelf niet gedaan en alles op 30°c gewassen, het ziet er nog allemaal als nieuw uit . Ik vond het gewoon te veel werk als ik alles binnenstebuiten moest draaien, dat zal ik straks ook niet doen wanneer de kleine geboren is (natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen die je echt binnenstebuiten moet draaien).
Ik ook bijna alles . Ik strijk ook het meeste met een print binnenste buiten dus dan is het alvast omgekeerd .
Volgens mij zijn die kleintjes al uit de kleertjes gegroeid voordat je ze uberhaupt kunt verwassen Ik ga alles dus gewoon niet omgedraaid wassen en ook zo in de droger. Kan beter van te voren weten of het krimpt dan als ik straks tussen alle bedrijven de was in de droger gooi.
Ik was en strijk alles altijd binnenste buiten. Alleen rompertjes niet. Pas een keer iets aan de buitenkant gestreken, bleef de print aan het strijkijzer hangen. Echt zonde!
Ach mijn eigen kleren zien er na tig wasbeurten ook nog steeds mooi uit Dus het kan echt geen kwaad. En inderdaad: hoe vaak worden die kleren nou gedragen?
Ach de een gaat er zo mee om en de ander gooit alles zo in de wasmachine. Of je het binnenste buiten wast of niet, ik denk niet dat het er mooier of lelijker uit komt, maar omdat ik alles (behalve rompers) binnenste buiten strijk kan ik het ook net zo goed binnenste buiten wassen.
ja je moet toch alles strijken daarna en dat doe je toch binnenstebuiten, dus kun je ze net zo goed omkeren. anders maakt het niet uit natuurlijk! Mijn eigen kleding draai ik altijd om! behalve sokken natuurlijk.