Menstruatie na prikpil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Jonkie, 29 dec 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonkie

Jonkie Actief lid

8 okt 2018
    168
    33
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik heb jullie al gevraagd naar ervaring betrekken de tot de menstruatie na de prikpil.
    Mijn prikpil zou uitgewerkt zijn in september 2023 en had toen op 13 oktober mijn eerste menstruatie. Nu is tot op heden nog steeds geen 2e menstruatie aangebroken en ben ook al bij de huisarts en de geneacoloog geweest. Aan hand van de bloedtest voor de hoeveelheid hormonen ligt het zeker niet meer aan de prikpil. Nu ervaar sinds een week elke dag een beetje bruine afscheiding, menstruatie krampen en lage rugpijn. Dit had ik afgelopen maand ook al maar menstruatie zet niet door. Hebben jullie hier misschien nog enig ervaring mee of eventueel een uitleg die mij iets verder kan helpen? Ik begin ondertussen een beetje radeloos te worden

2. Twinkle87

Twinkle87 Lid

31 mrt 2024
    59
    27
    18
    Vrouw
    ik had in 2021 in augustus voor het laatst mn prikpil gehad.. had hem in november toen moeten halen en dat niet gedaan... mijn 1e menstruatie kwam pas in Dec .2022.. Mij is ook verteld dat het meer als een jaar kan duren voordat je menstruatie normaal op gang komt. Dus het kan zijn dat je toch nog even geduld moet hebben

3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik heb ook een collega gehad die toen stopte met de prikpil, maar waarbij het heel lang duurde voordat zij weer ongesteld werd. Was wel langer dan een jaar, hoelang weet ik niet meer precies..

Deel Deze Pagina