Pil vergeten week 3 2 maal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lore6829, 21 dec 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lore6829

Lore6829 Nieuw lid

21 dec 2024
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hey dames

Ik ben nu moeder van mijn zoontje bijna 9 maanden en neem sinds ik een nieuwe vriend heb de pil +- 6 maanden. Ik neem desorelle 30

nu kwam ik erachter dat ik door de drukte voor het eerst 2 maal mijn pil ben vergeten in 1 week. De eerste dag van week 3 en de 3de dag. Ik zit nu bij dag 5 van week 3. Ik heb er niet aan gedacht om ze nog te nemen omdat ik eerst niet door had vergeten te zijn omdat ik gewoon zo druk en hectisch was . Nu heb ik ook onveilige seks gehad paar dagen terug. mijn vraag is wat zou ik het beste kunnen doen? Iemand tips of advies?
    Hoe groot zou de kans zijn op zwangerschap?

2. Twinkle87

Twinkle87 Lid

31 mrt 2024
    59
    27
    18
    Vrouw
    heb je de bijsluiter gelezen ? dit vind ik als ik online de bijsluiter opzoek :

Week 3
    Het risico van verminderde anticonceptiebescherming is aanwezig als gevolg van de volgende 7 dagen tabletvrije periode. Dit risico kan echter worden voorkomen door de tabletinname aan te passen. Op die manier is het niet noodzakelijk verdere anticonceptiemaatregelen te nemen wanneer één van de twee hieronder staande alternatieven wordt gevolgd, op voorwaarde dat alle tabletten gedurende de 7 dagen voorafgaand aan de vergeten tablet op correcte wijze zijn ingenomen. Wanneer dit niet het geval is, dient men de vrouw te adviseren de eerste van de twee alternatieven te volgen en tegelijkertijd gedurende de volgende 7 dagen een andere anticonceptiemethode toe te passen.

1 De vrouw dient de laatste vergeten tablet in te nemen zodra ze eraan denkt, ook als dit betekent dat zij 2 tabletten tegelijk moet innemen. Vervolgens dient zij de tabletten op de gebruikelijke tijd van de dag in te nemen. De volgende blisterverpakking moet onmiddellijk worden gestart nadat de laatste tablet van de huidige verpakking werd ingenomen, er zal dus geen tabletvrije periode zijn tussen de twee verpakkingen. Het is niet erg waarschijnlijk dat de vrouw haar menstruele bloeding vóór het einde van de tweede verpakking zal krijgen, maar zij kan spotting of doorbraakbloeding ondervinden op de dagen waarop zij tabletten inneemt.
    2. Men kan de vrouw ook adviseren te stoppen met het innemen van tabletten uit de huidige verpakking. In dat geval dient er een tabletvrije periode van maximaal 7 dagen te zijn, inclusief de dagen waarop ze vergat tabletten in te nemen en vervolgens door te gaan met de volgende verpakking.

Wanneer de vrouw tabletten is vergeten en daarna geen menstruele bloeding krijgt gedurende de eerste normale tabletvrije periode, dient men de mogelijkheid van zwangerschap te overwegen.

Deel Deze Pagina