Hallo, Ik las net dat je niet meer dan 300 mg cafeïne per dag mag hebben, wanneer je zwanger bent. In een kop koffie zit 100 mg en in een kop thee 50 mg (en ook in chocola, cola en energiedrank). Ik ging ervan uit dat als ik mij aan niet meer dan 4 koppen koffie per dag zou houden, dat voldoende was, maar met deze getallen zit ik er ver boven! Wat drinken jullie? En hoeveel? En sporten... doen of deden jullie dat in het begin van de zwangerschap? Ik ga niet meer naar de sportschool, is het veilig om te bewegen en wat zou je kunnen doen? Groetjes, Izabella
Over de cafaine kan ik je niks zeggen, ik drink geen thee en koffie. Wat sporten betreft, zolang je geen contactsporten doet en geen rechte buikspieroefeningen, mag je alles doen! Ik had een vlos op de sportschool, die zei tegen me dat als ik me goed voelde, ik door mocht sporten tot mijn vliezen zouden breken
zo lang je je goed voelt, kan je alle sporten doen, als het maar niet te fysiek is, zoals rugby/kickboxen etc. Ik ben nu 15 weken en ik handbal nog steeds. Wel alleen trainen, de wedstrijden is de kans gewoon te groot op een duw, bal in de buik/elleboog. Cardio oefeningen in de sportschool kan je makkelijk doen, als je je er goed bij voelt. Misschien iets korter dan normaal, maar kan geen kwaad Qua drinken: 2/3 kopjes thee per dag, en verder wat sapjes, of limonade.
Over koffie en sport kan ik niet meepraten want ik drink geen koffie, vind het echt heel vies en van sporten hou ik niet Ik ben gek op thee! Ik probeer het nu alleen in de ochtend te drinken, maar kan niet wachten om straks gewoon weer de hele dag thee te drinken want dat deed ik voor mijn zwangerschap
Geen koffie, kopje of 2 thee per dag en sport ben ik mee gestopt (ik reed paard) omdat ik dat te riskant vond. Sport ligt er imo erg aan wat het is, bewegen is juist goed
Ik dronk voor de zwangerschap veel koffie.. maar vind dat nu ronduit smerig Thee drink ik wel, meestal 2 a 3 koppen op een dag. Verder drink ik melk en water.. Sporten heb ik jaren lang gedaan, maar nu ik zwanger ben niet meer, waarschijnlijk na de zwangerschap weer.
Ik drink voornamelijk rooibosthee en daar zit geen caffeine in. Ik drink alleen decafe koffie (1 x in de week of zo). En 's avonds 2 glazen cola light. Heerlijk! Maar dronk voor de zwangerschap wel meer cola, maar mis het nu eigenlijk niet echt. Die 2 glaasjes zijn net genoeg om in mijn behoefte te voorzien. Qua sporten doe ik zwemmen en dat is gewoon prima. Ga later in de zwangerschap zwangerschapszwemmen Verder fiets ik elke dag zeker 3 kwartier en heb ik 2 honden, dus dat heb ik ook aan beweging elke dag. Wat dat betreft dus niks aangepast.
Beetje nuchter blijven denken he.... natuurlijk is het niet verkeerd om te bewegen, je wilt toch straks ook fit de bevalling in gaan conditioneel?! Met thee is heus niets mis, en als je 3 koppen koffie per dag drinkt krijg je ook niet direct een ADHD kind...
Ik heb mezelf een limiet gesteld van 2 koppen koffie per dag. Thee drink ik bijna uitsluitend cafeïnevrij. Koffie dronk ik nauwelijks, maar momenteel heb ik ineens heel veel behoefte aan koffie met veel melk Ik rijd eens per week paard en stop daarmee als ik er last van krijg en als dat niet gebeurt rond de 5 maanden sowieso. Verder wandel ik elke dag een halfuur met de hond, dat vind ik voldoende lichaamsbeweging. Misschien wil ik nog zwangerschapsyoga of zwemmen doen maar dat weet ik nu nog niet.
Ik drink per dag 2 à 3 koppen koffie. En thee zoveel als ik zin in heb. Ik vind het eerlijk gezegd teveel gedoe om dat allemaal bij te houden. En sporten kan gewoon hoor. Toen ik van Ayla zwanger was heb ik tot zo'n 28 weken elke week nog BodyBalance gedaan.
Jawel hoor, in alle soorten thee zit dat, in witte thee het minste. Kruidenthee en rooibos bevatten geen cafeïne en je hebt ook vruchtenthee (bijvoorbeels van Celestial Seasonings) waar geen cafeïne in zit. Het staat doorgaans vermeld op de doosjes.
Ik probeer maximaal 2 glaasjes cola op een dag te drinken! Thee drink ik nu minimaal, omdat 't me soms tegenstaat en koffie lust ik niet.. Volgens mijn vk moet je 't drinken zolang je, je er goed bij voelt, maar je moet natuurlijk niet overdrijven.. Wat betreft sporten ben ik rond 28 weken gaan afbouwen met fitness!
Vraagje ivm sport meiden... Ik sport zo'n 15uur in een week intensief (ik geef zumbales, aerobic, gewichttraining...) en daarnaast geef ik ook nog sportles aan kinderen maar dat is helemaal niet zo zwaar. Ik ben nog niet naar vk/gyn geweest dus nog niet kunnen vragen. Maar vanaf wanneer moet je dat afbouwen?
ik was echt thee en koffie en energiedrank verslaafd voordat ik zwanger raakte, maar sinds ik zwanger ben geworden kan ik geen thee en koffie en energiedrank meer drinken. De laatste tijd heb ik wel zin in koffie maar het smaakt me niet zo lekker meer als 'vroeger'dus drink maximaal 2 kopjes per dag. En cola die drink ik na de maaltijd want dat verlicht mijn maag een beetje
hoi hoi ik drink dus nu heel veel groene thee alle soorten omdat ik veel vocht vasthoud en de vlk heeft me aangeraden als ik niet veel water drink om dat te drinken en dat mag dus onbeperkt. verder heb ik ook speciaal thee gekocht zonder caffeine. ik snak juist nu ik zwanger ben naar koffie ik houd het op max 4 dingen per dag waar caffeine inzit dus bijvoorbeeld cola of koffie (chocolademelk wist ik niet dus die drink ik gewoon wanneer ik zin heb) dit gaat hartstikke goed zo en de ene dag drink ik helemaal geen caffeine. alleen weet ik wel van mezelf als ik een groot glas cola op heb of een grote mok koffie dat ik dan de hele nacht wakker lig dus dat doe ik bijna niet meer hihi. sporten doe ik niet aan dus daar kan ik je weer niet bij helpen
Ik drink de hele dag door thee. Heb gewoon caffeïnevrije thee gekocht, dus dan hoef je niet te letten op het aantal kopjes. Pickwick heeft steeds meet caffeïnevrije smaakjes. Sporten kan ook prima hoor. Idd geen 'ruige' sporten, maar verder kan er best veel als je je goed voelt. Doe zelf nog steeds 2x per week zumba en 1x per week fitness en dat gaat heel goed. Je wordt uiteraard steeds iets beperkter qua bewegingen als je langer zwanger bent, maar blijft lekker om te doen.
Koffie: lust ik sowieso niet Thee: lust ik niet meer sinds ik zwanger ben Ik drink voornamelijk Karvan Cevitam,water en appelsap. Sporten: ik sport niet, maar ga met ingang van vanavond zwangerschapsyoga volgen.
Correctie op mijn vorige bericht: Ik deed tot gister aan handbal trainen mee. (15 weken) ik begon na 50 min toch echt last van mijn buik te krijgen, dus ben afgehaakt. Vanaf volgende week of de week erop ga ik lekker zwemmen.
Daar gaat het toch ook niet om? Cafeïne kan de kans op een miskraam of een laag geboortegewicht vergroten.