halo meiden ons schema was zo: 06:30 zijn flesje 8:00 uur als ik niet moet werken naar bed ander half 9, 9 uur naar bed. 10:30 zijn flesje 12 uur naar bed 13:30 zijn fruit 14:30 zijn flesje 16:00 naar bed 18:30 zijn flesje 19:30 in badje 20:00 naar bed 22:30 zijn laatste flesje. dat gaat echt helemaal super. nou ben ik begonnen om groente te geven dat gaat aardig goed, maar nou is het schema veranderd en nou is hij helemaal uit zijn ritme. ik deed dan om 18 uur zijn groente ipv 18:30 zijn fles, en daarna een beetje diksap maar die dilsap wil hij nog niet.en dan ipv 22:30 zijn fles om 20:00 uur voor het slapen gaan zijn flesje. maar hij is helemaal uit zijn doen. hij heeft de hele nacht elke 2 uur liggen huilen. en overdag is hij ook helemaal uit zijn ritme het hele ritme dat we hadden wat super goed ging is helemaal weg. moet ik met de groente wachten en het oude schema aan houden. of na zijn groente gewoon nog een flesje geven en om 22:30 uur nog een flesje. hoe kan ik dat het beste oplossen. liefs diane
Hoi, Voor de 6 maanden hoeft groente/fruit nog geen voeding te vervangen. Maar zie dat je nog op 5 flessen zit. Dan zou je inprincipe de laatste fles van 23.00 laten vallen. Meestal slapen ze dan het klokje rond. Kan het niet zo zijn dat hij reageerd op de groente in de vorm van krampjes of iets dergelijks? Je kunt ook na de groente een "klein"flesje aanbieden. Meestal gooien kindjes wanneer ze groente/fruit krijgen zelf hun "schema"om flessen verschuiven en/of komen te vervallen. Lastig he dat bijvoeden? Kijk eens een aantal dagen aan zonder groente, hoe reageerd hij dan? Hoop dat je er wat aan hebt. liefs,
Kleine van jou is nagenoeg net zo oud als die van ons en ons schema is zo ongeveer als onderstaand. ** Uurtje of half 8 8 uur fles 200 (soms half 9) Uurtje of 10 pap of fruit (soms niet, maar dan smiddags) ** Uurtje of 12 half 1 fles 200 Uurtje of 14 als ze s ochtends geen pap heeft gehad haar fruithapje ** Uurtje of half 5 17 uur fles 200 18.00 groente hap plus toetje ** uur of half 9 21.00 uur laatste fles 200 Als je eenmaal het ritme veranderd kan de kleine daar ietwat problemen mee hebben, maar je ziet dat ze het vaak genoeg binnen een dag of 2-3 in de gaten hebben en het accepteren zoals jij het aanbiedt. Succes meid.