Ik ben op zoek naar een clomid-expert! Ik heb 5 dagen 150mg clomid genomen; dit van dag 3 tot dag 7. Gisteren heb ik FM gehad op CD 12. Helaas had ik nog maar 1 eitje van 15mm en baarmoederslijmvlies was nog maar 5mm. Morgen moet ik opnieuw voor een echo en hopen we ma of di een nieuwe IUI te hebben. Maar nu stelde ik mij vandaag de vraag: Moest ik nu eens 1 dag 150mg clomid nemen, zou mijn eitje dan tegen morgen niet een superveel gegroeid zijn? En misschien komen er nog een paar zodat we 2 of 3 eitjes hebben,...!? Ik heb het nu niet gedaan, maar misschien kan ik dit deze avond nog doen? Graag jullie advies! Bedankt!
Dat is netjes hoor,ik had de enige keer dat clomid goed aansloeg op dag 12 een ei van 13 mm. En ook 1 ei!dus groeit het goed! Ik zou er nirt mee gaan experimenteren,anders doe je een paar daagje later iui?
ja, maar dit is de eerste keer dat ik 150mg neem dus ik had gehoopt dat ik op zijn minst 2 mooie eitjes zou hebben,... blijkbaar heb ik er niet zoveel reactie op,... ik ben bang dat er morgen niet veel verandering zal zijn! hoe snel groeit een eitje eigenlijk?
Nee, dat heeft geen enkel effect. Clomid werkt alleen aan het begin van je cyclus. En follikels groeien ook niet zo snel dat je er morgen ineens twee of drie zou hebben, als er gisteren nog niks te zien was. In het begin groeien ze zo'n 1 mm per dag, soms nog langzamer. Vanaf een grootte van 14 mm gaat het vaak wat sneller, met 2 mm per dag.
Dit is volgens mij een prima resultaat. Een eitje lijkt niet veel (dat herken ik wel) maar het is juist heel normaal!
Dat klinkt allemaal heel goed hoor! Ik heb in totaal 12 rondes clomid genomen, laatste 8x 100mg en ik had de ene keer 1 ei, andere keer 2. Kan dus elke keer anders zijn maar jouw follikelmetingen zijn volgens mij prima! En clomid helpt idd alleen aan het begin van je cyclus...je ziet dat je lichaam het zelf weer overneemt, niet experimenteren dus! Heel veel succes met je IUI, zal duimen voor je!!!
Ik heb gisteren om 21h, 5000 pregnyl gekregen. Morgen om 11h45 onze 5de IUI,... Ik heb zo het gevoel dat mijn Ei al zijn sprong heeft gemaakt. Wij hebben gisterenavond nog gevreeën, deze avond mogen we niet,... Vind ik wel erg spijtig,... Hoe meer, hoe beter toch?
Waarom 'mag' je niet dan? Omdat hij morgen moet inleveren voor de IUI en er een dag onthouding tussen moet zitten?
Klopt! Als we nu vrijen dan is er maar 12h tussen. Nu zal het ongeveer 36h zijn,... Ik weet het niet zo goed
Lastig zeg.. Ik denk dat ik er toch voor zou kiezen om te wachten tot morgen. Morgen de IUI en dan daarna nog even zelf aan de slag (of 2 keer, of 3 keer )!
Spannend Hope! Kan natuurlijk dat je ei al gesprongen is maar hoeft zeker niet! Vanaaf inderdaad niet gezellig doen helaas...als je het gister al hebt gedaan en je ei zou al gesprongen zijn, zit je wel al goed hoor! Dan hoef je het vanavond niet meer te doen... En hoe meer hoe beter is ook niet altijd waar...tenminste bij ons...door slechte zaadkwaliteit moeten wij het echt niet om de dag doen, das voor de zwemmers van mn man teveel van het goede Toi toi toi!
Met de kwaliteit van de zwemmers van mijn man is niets mis. Eigenlijk is het topkwaliteit. (Zegt onze gyn) Daarnet opnieuw te zien gekregen op facebook dat een vriendin zwanger is,.. Nog maar net getrouwd een paar maand terug en Nual zwanger. Ik zag het zo goed zitten morgen en nu ben ik weer in mijn put gevallen!
I know i know, das niet leuk heh! Ik vind dat ook altijd heel moeilijk! Mijn beste vriendin, schoonzusje, collega zijn ook allemaal zwanger/net bevallen en voor ons blijft het maar uit...we zijn al 2 jaar aan het sukkelen... maar, vertrouw op de goede zwemmers van je man en blijf hoop houden! Eens komt het voor ons ook....echt!!!! Veel liefs, blijf positief denken!!!!
het is erg confronterend. Ik heb ondertussen mijn FB-profiel verwijderd omdat ik het beu ben om constant met het kindergelijk van een ander geconfronteerd te worden! vandaag dus onze IUI gehad,.... ik had verschrikkelijk veel pijn! achteraf ben je het vergeten natuurlijk, maar het was echt niet prettig. Nu stel ik weer de vraag: vanavond vrijen of morgen? Ik weet het niet zo goed,....!? Wat denken jullie?
Misschien een beetje late reactie..maar ik zou zeggen morgen! Vandaag heb je de inseminatie gehad dus als je het morgen doet spreid je je kansen...het is niet nodig het vandaag te doen.. De zwemmers zitten nu al op zijn plek Wat vervelend dat het pijn deed, heb ik eigenlijk nooit last van... En nu twee weken wachten, dat vind ik altijd heel moeilijk...maar je hebt een kans deze maand, blijf positief! Ik wens je heel veel kracht xxx