Rekeningnummer geven Marktplaats?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Faith88, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Hallo allemaal,

als je iets verkoopt via marktplaats, laat ik mensen altijd eerst het geld overmaken op mijn rekening, maar kunnen mensen eigenlijk wat doen met je rekening nummer? dus bijv dingen bestellen met jou rekening nummer?? of dat soort dingen?

normaal heb ik altijd een aparte rekening waar bijna niks op staat, en daar laat ik mensen dan het geld op storten, maar mijn pasje is kapot en kan dus niet meer snel kijken of het geld er al opstaat dus ik dacht laat ik het op mijn andere rekening storten maar toen bedacht ik me dat ineens ;)

hoe doen jullie dit?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik geef altijd mijn gewone bankrekeningnummer. Lijkt me niet dat ze daar iets mee kunnen doen. Maar goed dat weet je tegenwoordig misschien ook niet...

3. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik geef altijd mijn eigen bankrekening nummer
    ze kunnen die nooit gebruiken want ze hebben ten alle tijden je handtekening nodig
    en als het bv niet zou kloppen kwa naam enz enz kunnen ze niet afschrijven

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Lijkt mij dat ze daar niks mee kunnen zonder jouw handtekening en/of pincode...? je rekeningnummer komt soms ook te staan op je kassa bon als je met de pin hebt betaald! En die gooi je toch ook gewoon bij het oud papier/ prullenbak etc?

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Volgens mij kan er niks mee gebeuren en heb je ook een pincode nodig omdat die specifiek bij dat reknr hoort.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze zouder er dingen mee kunnen bestellen. bij webwinkels met automatiche incasso (bijvoorbeeld bij concert kaartjes hoef je je adres gegevens en naam op te geven voor de incasso)

daarom geef ik alleen mijn achternaam en rek nummer meer niet geen adres of iets dergelijks

7. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Volgends mij kan er wel wat gebeuren hoor. Ik bestel wel eens via vistaprint en dan hoef ik alleen maar mijn bankrekening nummer te geven plaats waar je woont en naam. Verder niets. Je moet dan wel een adres invullen dus ze kunnen er wel achterkomen wie het heeft volgends mij.

8. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    oke! ik geef nooit mijn adres en ook alleen mijn achternaam
    bedankt voor de reacties! :D

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ja er kan wel wat mee gebeuren volgens mij hoor. Ook als je bijv. iets zou willen doneren aan een goed doel bijvoorbeeld kun je ook via internet je rekeningnummer geven en dat ze het dan automatisch afschrijven. Dus uit verveling kunnen mensen dit best doen.... Of met andere dingen voor een automatische incasso...

10. Ik heb nog een xtra rekeningnummer waar geen geld opstaat deze gebruik k altijd.Anders de spaarrekening van mijn dochtertje,daar kan je wel op storten maar niet opnemen.

Gr.

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ze kunnen echt niet van je rekening afhalen want als ze dat doen ga je naar je bank en je vraagt je geld terug en geeft een blokkade op die ene rekening
    als jij niet hebt getekend mogen ze dus eigenlijk niet van je rekening halen

12. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet helemaal waar.

Ikzelf heb in de 5 jaar marktplaats 1 keer meegemaakt dat iemand met mijn rekeningnummer iets besteld heeft. Ik heb er een hele kluif aangehad om mijn geld weer te krijgen. Eerst de bank geprobeerd te laten storneren. Kon niet ivm machtiging. Dit betekende dat ik toestemming had gegeven om geld van mijn rekening af te schrijven.
    Een bank kan alleen automatische incasso´s laten storneren. Geen machtigingen en betalingen via Ideaal.
    Alles uitgelegd, maar de bank kon er echt niets aan doen.
    Toen even bellen en mailen met de webwinkel. Toen echt bleek dat ik toch in de provincie Groningen woonde en dat het pakketje ergens in Limburg bezorgd was, dit heeft echt 4 weken geduurd, gingen ze over tot uitbetalen en de factuur bij de andere mensen te bezorgen.

Nee, heb geen aangifte gedaan. Had wel gemoeten. Het schijnt fraude en indentiteitsdiefstal te zijn. Helemaal waterdicht is het niet.
    Maar ik zal geen angst hebben hierom. Het gebeurd niet vaak.

Deel Deze Pagina