Wij overwegen om voor het eerst een luxe tent te huren in Italie (Gardameer). Tot nu toe hebben we altijd stacaravans gehuurd in Frankrijk met airco. Dit was ook echt nodig, want zonder airco was het 's nachts niet uit te houden van de hitte. Maar hoe zit het met een tent?
Het is maar wat je gewend bent. Wij kampeerden vroeger vanzelfsprekend altijd zonder airco in Zuid-Frankrijk. 's nachts heet? Nee dat kan ik me niet herinneren. Als de zon ondergaat koelt het toch wel flink af. Vind het eerlijk gezegd een klein beetje overdreven, airco in een tent.
Welke periode ga je? Wij gingen in juni naar bella italia, en daar moesten we in de nacht een extra deken om hebben. Was erg koud in de nacht
Wij hebben een paar jaar geleden in een tent geslapen in San Marino en daar was het ook knetterheet. Maar we hebben gewoon geslapen 's nachts en verder geen last van gehad.
Hier al 3 jr op rij met de tent op vakantie. En oke overdag ist warm in de tent maar 's avonds en 's nachts is t goed te doen. Speelt ook mee hoelang tent in de zon staat of schaduw. 's Morgens wordt t wel snel warm in je tent maar lekker op tijd eruit. Dan heb je nog wat aan je dag. Ik vind dat een tent sneller afkoelt dan een stacaravan. Tent is toch wat meer doorgelucht. Ik weet ook niet of er tenten met airco zijn?
Ik heb het in een tent nooit echt veel te warm gehad 's nachts, het ligt er wel aan waar je zit of het erg afkoelt of niet, maar het koelt altijd wel iets af. Een paar jaar terug was het met Eva wel lastig met overdag slapen, de tent was dan eigenlijk te warm, maar buiten in een campingbedje was lastig omdat ze dan telkens ging staan en om zich heen ging kijken. Eva was toen 1,5 jaar, ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn en of die nog slapen overdag.
`s nachts nooit te warm gehad in een tent, koelt altijd wel flink af als de zon weg is. Overdag is het wel bloedheet in de tent en is slapen dan niet zo`n goed idee. Hier sliepen ze dan niet in de tent, maar onderweg of buiten in de schaduw.
Wij zijn van 9 tot 24 juni geweest en hadden in de nacht een extra deken om, en we zaten zelfs in een stacaravan. Wij hebben helemaal niet zo mooi weer gehad. Een paar dagen. De rest veel regen, onweer, en bewolking. Vrienden van ons zaten toen ongeveer 200 km verder op en die zijn zelfs eerder weg gegaan naar huis, waren helemaal klaar toen met de regen. Juni kan alle kanten op met het weer. Je hebt geen zekerheid dat het super mooi weer daar is
Mijn nichtje is daar 2 jaar geleden begin juni geweest en ze hadden toen ook veel regen. Haar broertje is met zijn gezin toen ook eerder naar huis gegaan.
Wij zijn vorig jaar in augustus gegaan, naar het Gardameer, in een tent. En ja, het was warm. Maar goed, ik ga ook voor de warmte naar italië... 's nachts was het vaak ook 28 graden, maar dat wende wel...