Is een tuigje echt zo erg?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door bolkje, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Tuigje?

1. Ja, ik gebruik het zelf wel eens

2. Ik gebruik het zelf niet, maar ben er niet tegen

3. Ik vind het echt heel zielig

4. Ik heb er geen mening over

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik weet bijna wel zeker dat een kind liever de kans krijgt om te lopen, ontdekken, rennen dan in een buggy zit. Ik zou een erg enthousiast kind dan liever een tuigje aandoen dan in een buggy zetten.

Bolkje: ik zou zo'n rugzakje meenemen, zeker in het buitenland. Toch fijn als je kind gewoon lekker kan lopen en spelen. Zie het als het leuks en niet als een straf, dat is het namelijk niet toch.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik kon voor een paar euro zo'n tuigje van iemand overnemen. Geen idee of ik hem nodig ga hebben of ga gebruiken, want mijn zoontje kan nu nog niet lopen. Maar het leek me best handig, bijv. als je naar de Efteling gaat (en je kindje is de buggy even zat). Ik kan door bekkenklachten ook niet hard achter mijn kind aanrennen als dat nodig mocht zijn en zo'n tuigje zou me dan wat meer rust geven.

3. penseel

penseel Niet meer actief

Heb het een keer gedaan maar dan van een koord van een paraplu voor zoonlief. Voelde niet fijn maar was wel even handig. Stonden voor de sint te wachten.

Voor de rest mijn mening alleen doen als het echt niet anders kan.

Weg lopen was hier ( straf) Snel geleerd hoe wel en niet te lopen. Niet luisteren was terug in de wandelwagen.

Een tuigje helpt maar je bent niet altijd ergens met tuigje beter is gewoon om direct met weg lopende kinderen direct te reageren. En ( hard aanpakken)klinkt zo onaardig maar buiten op straat hebben ze naar mij te luisteren. Ook zonder tuigje ook als ze heel klein zijn zo iets goed gelijk leren.

En ja ik weet ook hoe snel peuters en kleuters zijn. Maar op straat kende ik geen genade. En ik ben best ( makkelijk)

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee dat gebeurt niet want het is elastisch

:)

Ik had beide aangeschaft...want ik dacht een kleuter en een dreumes dat lukt nooit...maar achteraf nooit hoeven te gebruiken ( gelukkig)

Maar ik ben voor een tuigje...veiligheid is belangrijker dan hoe het er uit ziet.

5. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind tuigje op eerste gezicht best gek eruit zien, maar veiligheid voor alles. Iemand vergeleek het met crocs hier. Geniale vergelijking. Niet mooi maar wel heel praktisch voor kinderen.

Nu heb ik paar keer gelezen over zo'n rugzakje met tuigje. Ik heb ondertussen site gevonden. Maar even vraagje aan experts. Ik zit zelf in rolstoel buitenshuis en ben dus gewoon minder snel. Ik denk dat ik er in te toekomst dus niet onderuit kan... Ik zie op foto's dat tuigje vast wordt gehouden, maar kun je het ook om je pols bijv. doen?

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij wonen in het buitenland en hier zie je ze veel! Voornamelijk de rugzakjes met een koort er aan. Vind ze er wel leuk uitzien eigenlijk. Denk ook dat als we hier zo ver zijn met de oudste we er ook wel een aan zullen schaffen.

Anneke. Er zit een lus aan het uiteinde, dus je kan ze gewoon om je pols doen.

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Die opmerking over Crocs slaat de spijker op zn kop :cool:

mijn moeder heeft me vroeger in een tuigje proberen te krijgen, ik heb het hele winkelcentrum bij elkaar geschreeuwd totdat hij af mocht, dus ik denk dat je er dan iig wel op tijd mee moet beginnen zodat het als "normaal" wordt ervaren.

Met ons leasekind is het niet nodig een tuigje, die wijkt geen centimeter van je zijde.
    Maar als het met ons eigen kindje wel handig zou zijn dan zou ik het zeker gebruiken op momenten dat het nodig is. Wat anderen van me denken heeft me nog nooit tegengehouden als ik iets echt persé wil of handig vind.

8. carriebradshaw

carriebradshaw Actief lid

1 jul 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Mijn zoon is nog niet mobiel, maar nu al een stuiterbal. En als hij wat lijkt op zijn neefje - en daar ziet het wel naar uit - dan is zo een tuigje toch echt handig. Een keer knipperen met je ogen en je bent hem kwijt. Dat wil ik als alleenstaande moeder echt niet voorhebben en ik wil niet elke keer als ik iets leuks wil doen met hem iemand mee moeten vragen omdat ik het anders alleen niet kan (pure koppigheid hoor).

Ik gebruik het tuigje nu al als ik ga winkelen, maar dan zonder het lint, enkel het borststukje. Dan klik ik hem losjes vast in het stoeltje van het winkelkarretje en ben ik tenminste zeker dat hij door al zijn gefriemel niet uit het karretje duikelt als ik even iets uit een schap wil nemen.

9. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik heb het nooit gebruikt, maar waarom niet. Op vakantie is het zeer zeker ideaal.

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Bekijk bijlage 453087

Ik gebruik hem wel. Dochter wil vreselijk graag lopen en heeft echt een hekel aan de wandelwagen. Trek me weinig aan van rare gezichten, liever dit dan dat ik dr kwijt raak als ik in een drukke stad loop.

11. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik zit alle reacties hier eens rustig te lezen en dat is echt enorm grappig lig hier echt als een dolle te lachen op de bank :D:D

12. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik zag trouwens een keer op de boulevard in Scheveningen een vrouw uit Engeland die had er drie aan de pols vastgebonden. ik schat een jaar of 3, 5 en 7. ze zag er overigens nog steeds gestrest uit;):D

13. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Mijn keuze zou het niet zijn, maar ik kan me voorstellen dat het in bepaalde gevallen handig kan zijn. Je hebt ook ouders die hun peuter alleen maar in de wandelwagen vervoeren en niet of nauwelijks buiten zelf laten lopen. Dan lijkt een tuigje me toch een beter idee.
    Maar wat doet het ertoe wat ik vind? Wat je zelf vindt en wat bij jouw situatie past is veel belangrijker. Ik vind het dan ook schokkend dat sommige voorbijgangers blijkbaar denken dat het ok is om "tuigjesgebruikers" openlijk te beledigen.

Dat vind ik wel een beetje vreemd. Bij die van 5 en 7 zou ik mijn mobiel nummer op de hand schrijven voor het geval ik ze kwijt zou raken. Maar wie weet spelen er factoren mee waar wij niets van weten.

14. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
  15. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Kan het me best voorstellen hoor. Mijn oudste liep en loopt altijd heel netjes en rustig mee en mijn middelste vliegt alle kanten op. Ik heb altijd een momentje bij in de auto zetten (oudste zit in het midden en middelste aan de buitenkant) dat middelste even los is en op zo'n moment zou het best een uitkomst zijn, zeker bij een drukke weg.

16. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    bij mijn dochter was het tuigje ECHT nodig, ze rende gewoon écht weg! en als ze struikelde kon ik er behoedde van het vallen. dus ik ben iemand die het ook gebruikt, en ik laatte ons hondje samen met haar aan een tuigje uit ;) soms beetje in de twist maar ging goed haha

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind het er persoonlijk ook echt belachelijk uit zien.kan me voorstellen dat t soms nodig is zoals kindjes met een beperking heb ik t wel is bij gezien. Maar ik zelf zou er nooit aan beginnen, vast wel andere opties om je kind bij je te houden ipv aanlijnen.

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Het lijkt mij ideaal. Ik heb nu mijn derde en die denkt dat hij net zo groot is als zijn grote broers, dus hij gaat voortdurend op sjouw. En mama's hand vasthouden is voor babies.....
    In Engeland zag ik vorig jaar massa's kinderen met zo'n leuk rugzakje als tuigje.

19. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Mijn dochter heeft pas leren lopen toen ik zwanger was van de 2e. Ze was vrij laat met lopen.
    Helaas had ik flink bekken instabiliteit in mijn zwangerschap. Ze heeft dus nooit echt aan de hand leren lopen want dat kon ik niet.
    Toen mijn zoon geboren werd luisterde ze dus voor geen meter. Ik heb weken niet met haar naar buiten gedurfd omdat ze steeds wegliep en niet luisterde. Verschrikkelijk was het!

Op een gegeven moment heb ik dus een armbandje gehad met haar maar haar polsjes waren te dun en ze trok het klittenband los. Toen dus een rugzaktuigje gekocht.
    Dit was ideaal! Ik deed het koord gewoon om mijn pols en liet haar aan de hand lopen. Als ze dan wegliep kon ze geen kant op. Ik liet haar overigens niet aan een strak koord lopen. Ze moest naast mijn lopen want anders had ik inderdaad nog het hond gevoel.
    Het tuigje was de manier om haar te leren dat ze naast me moest blijven met mijn zekerheid dat ze niet de straat op rende.
    Hierdoor kreeg ik weer wat zelfvertrouwen terug en konden we weer de straat op!
    Nu luistert ze super goed!

Ik heb het maar een aantal weken hoeven gebruiken. In het begin met koord, vervolgens alleen het rugzakje en daarna het rugzakje in de tas voor het geval dat!

20. tuc

tuc Niet meer actief

Mwah ik vind een kind onder een auto er veel belachelijker uit zien.

Deel Deze Pagina