Is een tuigje echt zo erg?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door bolkje, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Tuigje?

1. Ja, ik gebruik het zelf wel eens

2. Ik gebruik het zelf niet, maar ben er niet tegen

3. Ik vind het echt heel zielig

4. Ik heb er geen mening over

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Veiligheid gaat bij mij boven alles en heb er niets mee te maken dat een ander het er belachelijk uit vindt zien.
    Mijn dochter heeft zeker geen beperking en heeft geen hekel aan het tuigje. De oudste blijft altijd keurig bij me lopen maar de jongste is echt van het ontdekken. Wil ook bijna niet meer in de wandelwagen dus dan is haar keus: of in de wagen of lopen maar met tuigje. Haar keuze is altijd snel gemaakt.

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier een meisje wat amper los durft te lopen, ze vindt alles eng. ( is ook niet handig)
    Maar kan me voorstellen dat als je knettergek wordt van je kind die maar wegloopt dat je een tuigje koopt.
    Beter dat dan dat hij/zij onder een auto terecht komt.
    Verder hebben mensen al snel commentaar, dus daar zou ik me geen r##t van aantrekken.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    O my, ik pis in mn broek!!! :')
    *Levendige fantasie.*
    En dan zo een bak water ernaast zetten.

4. Groetjes uit Barcelona allemaal :p

We hebben het tuigje tot nu toe pas 2 keer gebruikt, een keertje bij een gebied waar water was en een keertje toen het wat drukker was. Verder zit hij toch veel in de buggy, anders kom je nergens.... Maar daarnaast loopt hij ook veel gewoon los of aan de hand. Hij begrijpt het beter dan we dachten.... Als hij niet aan het handje wil lopen zeg ik " of een handje, of de buggy...." Soms loopt hij dan zelf al naar de buggy toe :p

5. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een polsbandje. Bij de oudste gebruikt, toen hij graag wilde lopen en ik met een dikke zwangere buik niet zo snel meer was. Ook toen wij op schiphol liepen voor de vakantie. Vond het reuzehandig en hij kon zo toch 'zijn gang gaan' en lopen.

Alleen je moet wel sterk in je schoenen staan, want de opmerkingen die mensen naar je hoofd slingeren zijn niet mis 😔

6. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Zoeen aaptuigje zaterdag nog gebruikt.
    Niemand die er raar van opkeek alleen maar positief reacties.
    " kijk eens wat handig en ziet er ook nog eens schattig uit". Dat zag ze ook hihi.

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Mijn moeder heeft wel eens een honden riem bij mijn zus gebruikt (toen bestonden ze nog niet, de tuigjes) omdat die echt bijna onder auto's liep. Ik kan mij voorstellen dat je er voor kiest

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik begrijp zeker wel waarom mensen zo een tuigje gebruiken maar om eerlijk te zijn heb ik dezelfde associatie ... ik zag laatst ook een stel lopen. Toevallig liep zij met de hond en hij met hun zoon.... nou dat zag er toch bizar uit.

Zelf zou ik er geen gebruik van maken, voor mij voelt het gewoon niet fijn als ik er naar kijk.

Maar anderzijds zou ik mij dus niets aantrekken van de mening van andere mensen. Dus als jij zo een tuigje wilt gebruiken en het een veilig gevoel vindt.... fijn doen!

9. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Vroeger had ik twee oppaskinderen waarvan de jongste altijd wegliep.
    Zijn ouders gebruikten daarom ook een tuigje. Zelf vond ik het erg raar om met dat tuigje om naar buiten te gaan omdat ik mij daarvoor schaamde. Echter legden de ouders mij toen uit waarom dit was. Zonder het tuigje kon hij gewoon niet mee naar buiten. De riempjes van de buggy kreeg hij los en hij was weg. Zo had hij op een haar na een auto gemist (of naja de auto hem omdat hij volop in de remmen ging).
    Het jochie was er ook zo aan gewend dat het voor hem normaal was.
    Daarna ging ik ook gerust naar de speeltuin (met een hek eromheen) zodat hij daar lekker buiten kon spelen zonder tuigje :)

Zelf weet ik niet of ik het zou gebruiken maar ik zal nooit op een ouder neerkijken die het wel doet. Soms is het toch een betere oplossing!

Deel Deze Pagina