is een tv echt krasloos te houden met kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 1 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ja, volledig krasvrij. Maar ik klop het wel even af. Lipjes en vingers staan er wel op maar met speelgoed en andere voorwerpen blijft hij echt uit de buurt.

2. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Hier ook krasvrij. Ze weten dat ze niet met speelgoed bij de tv mogen komen. Hier staat hij heel laag en kunnen ze er zo bij, maar alsnog weten ze heel goed wat wel en niet mag.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oei nee, hier is mijn dochter nog nooit aan de tv geweest. Is volledig verboden terrein, en dat weet ze ook.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Wij hebben er 1 kras opzitten die mijn zoontje er als peuter op heeft gemaakt. Ik was razend, want hij wist wel dat hij daar niet aan mocht komen. Het is bij die ene kras gebleven. De t.v. is een jaar of 7 oud.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wel vieze vette vingertjes toen ze klein waren. Maar van de tv blijven wij inprinciepe van af, ben niet streng daar mee wel.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier is de tv kast verboden gebied. Er staat voor 2200 euro aan apparatuur en gadgets daar mogen ze gewoon niet aankomen. En dat weten ze dondersgoed.

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.896
    5.151
    113
    Dit inderdaad

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Mijn dochter denkt dat ze ook kan swipen met de tv. ;)

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb t opgegeven...
    Ja verboden gebied maar HOE dan?!
    Als nr 1 van 1 jaar er niet aan zit, dan nr 2 (ook 1) wel of anders haalt nr 3 (3j) wel ff t bloed onder mn nagels vandaan door de andere 2 een blokje te geven en ze aan te sporen tegen de tv te slaan...
    Ik doe mn best maar krasvrij is here not an option.
    Mn man heeft zn dure audio apparatuur tijdelijk vervangen door iets simpels want al die knopjes waren ook te interessant...

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Eeeeh ja natuurlijk.
    Onze joekel van 150 cm hangt tegen de muur en NO WAY dat ze daar met de tengels aan mogen zitten.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Herhaling herhaling herhaling. Hier hebben we ze gelijk geleerd dat het niet mag. Gewoon echt niet.

Ik heb trouwens ook nooit iets weg gezet ze hebben gewoon van mijn spullen af te blijven of dat nu een kandelaar van 2 euro Is of een tv van 1300 euro.

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier is ze ook voorzichtig met de tv. Het enige wat ze nog wel eens probeert Is om het te bedienen zoals de tablet, zodra ze merkt dat swipen geen zin heeft kijkt ze niet meer om naar de tv.

Overigens heeft ze ook nog niet geprobeerd te kleuren op de muren :D

13. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

De vorige tv hier is omgevallen omdat ze assepoester een kusje wilde geven ;)
    Gelukkig geen gewonden (behalve de tv zelf dan, die kreeg een enkeltje stort) en ze zijn er nooit meer aan geweest, al zou ik dat niet adviseren als manier om ze het af te leren ;)

14. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Wij hebben nog zo'n ouderwetse dikke tv. Mogen ze ook niet aankomen, maar ik heb niet zo'n stress als ze er in de buurt van komen. Zou ik wel hebben als we een nieuwe tv gaan kopen, maar die word sowieso aan de muur bevestigd op een hoogte dat ze er niet aankunnen.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier heel af en toe een vinger bij iets aanwijzen en dan raken ze toch het beeld aan door een inschattingsfout.

De kras die erop zit heb ik gemaakt.. hihi.. schoonmaak doekje was niet zo'n goed idee.

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.988
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Ja een tv is echt krasloos te houden met kinderen.
    Hier 3 kids en al ruim 11 jaar lang nooit een kras op de tv('s) gehad.

17. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de tv maar iets hoger gezet op een kallax kast van ikea. daar kan hij gelukkig niet bij. de spelcomputers die in de kast staan kan hij wel bij. Als hij daaraan komt dan krijgt hij echt flink op zijn kop en dan is het enkeltje kamer voor 10 minuten. Hij begint het nu te leren.

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #38 lovewinnie, 2 aug 2016
    Laatst bewerkt: 2 aug 2016
    Nee dat gebeurd hier niet. Zodra ze er aan zitten krijgen ze straf. Daar mogen ze gewoon niet aankomen. Dit is onze 2e tv in 10 jaar. Deze hangt ook alweer jaar of 5. Laatst 1x mijn neefje met vette hand erop. Zij nee mag niet, beetje boos ;) en klaar. Komt er ook niet meer aan.

En nee heb echt geen brave kinderen maar wel regels en grenzen. Heb ook nooit tafels leeggeruimt omdat ze wellicht wat om zouden kunnen gooien. Ze leren het beste uit ervaring dus krijgen ze wat op hun tenen ( onderzetter of nat uit vaasje) dan is dat maar zo.
    Als hun ervaring is, hand op tv is geen tv meer na 1x waarschuwen dan hebben ze dat zo door. Wel altijd een waarschuwing met uitleg wat er gaat gebeuren als ze het nog een keer doen. Is de beslissing aan hun. En vanaf 1,5. 2 jaar is deze regel al wel toe te passen. Tv hangt in een kast en erg laag

Kinderen zien geen verschil tussen een product van 1 euro of een product van 1500 euro maar wel het verschil wat van hun en en wat van mijn is. Respect hebben voor mijn spullen, hier afblijven en of vragen ( zie ook vaak kinderen zomaar telefoon pakken van ouders of de ipad) om toestemming. Als ik dan ja zeg is het mijn verantwoordelijkheid als ze het kapot maken. Zeg ik nee en ze komen er toch aan vraag ik het terug te leggen. Pakken ze het dan alsnog is het straf.
    Duidelijkheid en ja dit kost veel tijd en energie maar geef vooral niet toe

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zo doen wij het indd ook. Onderzetter op de tenen, tja eigen schuld. Vaasje om en zeik nat, tja dat doe je geen 2 keer ;)

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Euh ja natuurlijk! Gewoon consequent aanleren vanaf dreumes leeftijd dat ze niet aan bepaalde (dure) dingen mogen komen, hier is dat vrij veel, maar ik ga idd niet mijn hele huis op de kinderen inrichten ze hebben het maar te leren. 😏

Deel Deze Pagina