Is een tweede kind nu echt zoveel drukker,duurder en zwaarder??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pluis81, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij hebben een geweldig meisje van ruim 16 maanden en bij mij kriebelt het al weer een poosje voor een tweede kindje maar helaas is mijn vriend minder enthousiast :(
    Hij is zelf enig kind en ziet vooral de nadelen (zie topictitel) van een tweede kindje. Het lijkt hem op zich wel leuk maar die nadelen wegen zwaarder..
    Ik weet ook wel dat het drukker enz wordt maar volgens mij groei je daar gewoon in,ja toch?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik denk dat het wel drukker /duurder en zwaarder is maar dat het net als van geen naar 1 een wens moet zijn. Ook van geen naar 1 lever je op bovenstaande argumenten in, dus van 1 naar 2 ook weer.. Als je dit wenst zul je er denk ik weinig 'last' van ondervinden, maar vind je 1 al druk/duur etc dan is een 2de dat ook allemaal nog een tandje meer. 2 kindjes is ook dubbel zoveel liefde/knuffels/kusjes/ondeugd/zorgen..
    Maar ik heb er 1tje dus kan je geen eerlijk antwoord geven..

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik vind dat twee kids vooral véél drukker is.
    Merendeel van de tijd ben ik alleen maar bezig met de één of de ander.
    Dus dat aspect van twee kinderen hebben valt ons wel zwaar...soms zit ik er echt even doorheen.

Maar naast het ruziemaken kunnen ze ook zo lief zijn voor elkaar, dat is zo mooi om te zien.
    En ik zou geen van beiden kunnen missen!!!!!!! Hou zielsveel van ze!

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    En oh ja, ik vidn het ook wel wat duurder.
    Voorheen hoefde ik alleen maar kleren en spullen voor dochterlief te kopen. Nu ook voor zoontje! Dubbel zo veel geld kwijt.

En ook met speelgoed is het zo. Wil de een wat, dan de ander ook.

5. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hmm ik vind het niet drukker ons kleinste meisje gaat gewoon mee in het ritme... Maar ben wel m'n stiefzoontje ook al gewend sus technisch geZien is ze de derde... De kids moeten zichzelf af en toe wat meer vermaken en dat gaat prima... Duurder tja goede aanbiedingen zoeken voor luiers en wij hebben dan de voeding maar we merken het eerlijk gezegd niet echt... En we hebben niet veel geld...

Verder kleding etc. Hadden we nog en ik doe veel via de ruilhandel en weggeefhoek op fb... Scheelt echt veel geld ook aan speelgoed etc eens in de Zoveel Tijd ruilen we weer wat en we zijn lid van de spelotheek 20 euro per jaar en allemaal leuk speelgoed! Zo 'gratis' lenen...

Dus nee wij hebben nergens last van ;) genieten volop van de kleine meid en grote broer en zus zijn beretrots!

6. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is duurder en drukker.
    Bij ons zijn ze beide onder de 4. Ze gaan 3 dagen naar de crèche. Een kind op de crèche kost al veel laat staan twee. Wat dat betreft ben ik wel blij dat de oudste na de zomer naar school gaat.

Qua kleding begin ik nu te merken dat t duurder wordt. De oudste lijkt er een hobby van gemaakt te hebben om zo snel mogelijk een gat te vallen :x in z'n nieuwe broek. Dat kost dus klauwen met geld. Ik blijf nieuwe kopen. Voor de jongste zullen er dus weinig afdankertjes meer overblijven.

Druk is t zeker. Er zijn dagen waarop ze echt niet te handelen zijn en ik ernstig twijfel over mijn capaciteiten als ouder. Dan blijf je corrigeren en is t echt niet leuk meer. Soms ben ik t zo zat dat ik zeg zoek t maar uit, tuig elkaar maar af, ik hoor t wel als jullie klaar zijn.
    Gelukkig wisselen de k*tdagen zich wel af met dagen waarop ze poeslief zijn. Maar zwaar dat is t wel met twee jongens.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja! :)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vond het niet zwaarder of echt opvallend duurder. Scheelde wel dat ze 3,5 jaar schelen, de oudste was al minder afhankelijk van me en kin me helpen.
    Twee of meer tegelijktijd in de luiers (en straks tegelijkertijd in de puberteit lijkt mij geen lolletje.

9. adi

adi Niet meer actief

Ik heb weleens 1 kind gehad in het weekend (2 uit logeren), en ja_ dat is veel minder 'druk' als meer kleine kinderen. Ik kon bijna de hele dag op de bank zitten als ik wilde, en vroeg me echt af wat ik nou moest gaan doen.

Een tweede/derde kind moet gewoon een wens zijn. Als je geen drukte om je heen wil in je leven, waren jullie niet aan kinderen begonnen. Dat vind ik echt geen argument om een kind niet te willen.
    Daarnaast zie ik mijn kinderen sinds ze een peuter zijn veel minder. Ze hebben zo enorm veel aan elkaar en spelen constant samen, dat ik hen moet opzoeken als IK aandacht wil :)

Of iets duurder is, maak je grotendeels zelf, vooral de eerste jaren. Ik merk bij vrienden dat ze bij de tweede gewoon dingen kopen die echt nodig zijn, ipv alles waar 'baby' voor staat, zoals je het bij de eerste doet.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja, ja en ja:D

Vind het behoorlijk pittig allemaal. Maar dat is het ook met kleine kinderen.
    Over een paar jaar is het al een stuk makkelijker. Dat vertel ik mezelf vaak op de zware dagen ;)

11. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ja, ik vind het veel zwaarder.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ja ik vind het ook veel zwaarder.
    Als ik alleen ben met 1 van de kinderen dan denk ik, wat een rust!
    Niet dat de ander zo druk is, maar samen zijn ze gewoon heel erg druk.
    Aldoor op elkaar reageren, ruzie maken, achter elkaar aan...ik blijf politie agentje spelen.
    Dat is zo vermoeiend.
    Daarnaast ga ik met 2 kids veel minder snel weg.
    Als ik naar een vriendin wil en ik heb de kids mee dan is er altijd wel iemand die mijn aandacht wil of die ik moet corrigeren.
    Rustig kunnen kletsen is er dus niet meer bij helaas.

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind het wel duurder, maar niet drukker en zwaarder.

Milan zit sinds vorig jaar augustus op school, dus ik ben nu vaak alleen met Isabelle, maar dan is het veel moeilijker voor haar om zichzelf te vermaken. Als ze samen zijn spelen ze vooral veel samen.

14. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik kreeg er 2 tegelijk, maar als er maar 1 thuis is vind ik het eigenlijk een beetje saai en vreselijk rustig ;) Ook wel eens gezellig maar geeft wel aan dat het echt een duidelijk merkbaar verschil is.
    Dus tja als je vindt dat je het met 1 kindje al druk hebt, dan zal een tweede wel echt zwaar zijn.

15. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    JA!!
    Het is absoluut drukker en ook duurder (al heb je dat zelf in de hand) ik ben ook altijd of met de een of met de ander bezig en bijna nooit meer tijd voor mezelf.

MAAR,
    Het is ook DUBBEL zo leuk!!!

Denk trouwens ook dat het eraan ligt hoe oud je eerste kindje is. Kan die al veel zelf bv. Ik heb een dreumes en een baby. Pittige combi, haha.

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ja, het is veel zwaarder en drukker hier met 2 kids als 1

Vooral als de 1e een zeeeer drukke persoonlijkheid heeft en de 2e een huilbaby is die 16 vd 24 uur huilt en een peuter tegelijkertijd 24/7 aandacht vraagt ;)

17. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Ja , maar ik heb er geen problemen mee. Vond van niks naar 1 veel zwaarder

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik vind het soms best zwaar omdat mijn man heel vaak weg is. Hij is ongeveer elke maand wel een week weg op conferentie. Maar ik vind het ook heel leuk. In ieder geval zo leuk dat een derde ook welkom is.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Duurder vond ik wel meevallen ( maar 2 jongens dus kan een hoop doorschuiven ).
    Maar drukker en zwaarder; JA!
    De eerste vond ik een peulenschil. Lekker makkelijk kind, sliep goed, altijd blij.
    Maar toen kwam de tweede. De eerste 2 jaar heb ik geen enkele nacht doorgeslapen. Hij was erg ontevreden, veel huilen. Sinds hij beter kon praten, is hij zo blij en tevreden.
    Nu, 1 van 5 jaar en 1 van 3 jaar, vind ik het een stuk minder zwaar.
    Op de speelgoed ruzies na :D Ze spelen heel veel met elkaar.

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    In het begin is het wat drukker. Maar hangt ook af van het kindje. T was heel makkelijk. S was een onrustige huilbaby en dat was wel zwaar. Als ze ouder zijn is het ook rustiger. M en T vermaken elkaar (en inmiddels speelt S ook al een beetje mee).

Het lijkt me wel belangrijk om er beide echt achter te staan want ook dat zal schelen in de ervaring.

Duurder. Ja. Maar veel kan ook in hergebruik natuurlijk. Opvang en studiekosten ed zijn wel dubbel.

Deel Deze Pagina