zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door misty33, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misty33

misty33 Lid

14 sep 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    Hallo ik ben 33 jaar en vanaf augustus met de pil gestopt. We klussen altijd in de periode ik heb ook een mooie regelmatige cyclus van 27 dagen. Maar ik maak me zorgen omdat me vriend last heeft van ondergewicht. Nu ben ik bang dat hij minder vruchtbaar zaad heeft maar zijn huisarts wil hem er nog niet op testen. Het wordt ons eerste kindje. Wie kan mij er wat meer over vertellen.

2. dimpel

dimpel Actief lid

6 feb 2013
    101
    0
    0
    Sint-Niklaas
    Ik denk dat ondergewicht niet zo'n groot probleem kan vormen... maar natuurlijk wijst een test wel alles uit. Spijtig dat z'n huisarts hem er niet op wilt testen, misschien eens bij een gynaecoloog proberen? Het feit dat je een zeer regelmatige cyclus hebt, is al heel goed :).

En misschien nog tips dat je kunnen helpen?
    Om de dag klussen (best voor kwaliteit sperma), en best dag voor eisprong (meeste kans), voor het slapen gaan zodat je niet meer moet opstaan en het er eventueel terug uit kan vloeien :p en me een kussen onder je gat gaan slapen, haha :p.
    Ook gezond eten, zowel jij als je partner en neem jij al foliumzuur?

Liefs Dimpel

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Je kunt via internet ook vruchtbaarsheidstesten voor een man kopen, als de HA niks wil doen kun je dat eens proberen?

4. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Wat ook erg goed werkt voor mannen is Zink/selenium, Vitamine C en foliumzuur. Mijn man was getest en had slechte kwaliteit zaad. Heeft 3 maanden (zaad 'vernieuwt' elke 3 maanden) elke ochtend een verse jus gedronken en slikte zink / selemium en foliumzuur om vervolgens een verbetering van 80% te behalen en zie mijn banner voor het resultaat! Het is natuurlijk geen garantie. Maar ik geloof stellig dat deze gezonde leefwijze voor hem goed werkte.

Dus wil je het zaad extra stimuleren, dan is dit wel een aardig recept ;) Daarnaast wil ondergewicht volgens mij niet direct zeggen dat de zaadkwaliteit laag is hoor. Succes!

5. logo

logo Niet meer actief

Volgens mij maakt het niet uit bij de man, maar waarom vraag je het niet aan de ha?
    De artsen gaan pas na ongeveer een jaar een onderzoek doen. Ik weet niet in welke ronde je zit?

6. misty33

misty33 Lid

14 sep 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    bedankt el80 voor de tip mijn mannetje gaat het proberen.

drieka we hebben zo`n test gekocht maar die waren best onduidelijk je zag een hele lichte streep en volgens de maakt het niet uit of de streep licht of donker is maar wilden voor de zekerheid toch langs de ha gaan.

7. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    beste misty ,

ik denk dat het bij de man niet zoveel uitmaakt , ik zelf heb een periode een jaar geleden extreem gelijnd waardoor ik extreem ondergewicht had en zelfs 1 maling mijn menstruatie uitbleef maar heeft verder geen schade gehad zegt de dokter en heb nu nog gewoon een eisprong ik denk dat mannen vooral gezond moeten eten ''rust, regelmaat , rijnheid''.

Deel Deze Pagina