Is een tweede kind nu echt zoveel drukker,duurder en zwaarder??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pluis81, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Net als bij Assz heb ik ook twee jongens en het enige wat vermoeiend is zijn de speelgoedruzies:)
    Ik schuif ook veel door behalve schoenen wat het ene kind heeft smalle voeten en het andere kind heeft brede voeten.

Echt duurder is het alleen op het gebied van toegangsprijzen voor pretparken en voor vliegtickets. We zijn zo al 2000 euro aan vliegtickets kwijt als we naar mijn schoonouders willen.

O ja, en de enorme berg met was (vooral als ze tegelijkertijd buikgriep hebben)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja wel duurder...drukker soms...en vooral toen de jongste rond 1 jaar was vond ik het zwaarder

Maar nu zijn ze 6 en bijna 3 en het is nu niet meer zo zwaar.

Druk zijn mijn kinderen sowieso niet. Het is hier soms druk met andere kinderen in huis.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik vind het juist niet vermoeiend maar dit komt denk ik omdat:
    À: zoonlief al 7,5jaar is en dus lekker zelfstandig MAAR, het is wel een pittig mannetje wat van drammen houd.

En B: bij zoonlief waren was ik 19 en woonde we bij onze schoonouders waar we veel hulp van kregen.
    En nu geniet ik heerlijk van m'n eigen leventje en kindjes.
    Ik zou graag volgend jaar voor een 3de gaan maar ml vind het goed zo en dan meer om praktische redenen :(

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik vind het enorm meevallen. Het is juist rustiger nu want ze houden elkaar bezig.

5. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik vind het ook zwaarder door de heftige start, ik ben nu pas een beetje bij gekomen van mn hellp incl hersenbloeding en nier uitval. Alles werkt nu weer (behalve 1 nier maar dat maakt niet heel veel uit) en ik ga me nu ook pas weer een beetje normaal voelen. Oudste gaat sinds januari naar school, ook wel lekker.
    Duurder valt hier wel mee, ik heb 2 meiden. En drukker, ja, want mijn jongste is echt heel druk. De oudste was en is echt een makkie haha :)

Oh ja, de jongste is bijna 17 maanden, gecorrigeerd 15 maanden.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik vind het niet zwaarder, maar denk dat dit ook komt doordat er 6jaar tussen de kinderen zit.

7. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik vond het niet zwaarder/drukker of duurder toen onze tweede kwam.
    Onze oudste was net 2 toen de tweede geboren werd.
    Ze was al behoorlijk zelfstandig en kon zich prima vermaken.
    De babytijd van ons tweede was echt niet drukker dan toen de eerste kwam. Eerder rustiger omdat ik al veel dingen wist, en me veel zekerder voelde.
    Ik kon veel kleertjes doorschuiven, dus qua kleding heb ik de eerste jaren niet veel extra kosten gehad.

Ik vond het juist drukker worden toen na 7 mnd met 2 kindjes nummer 3 zich als verassing aandiende.....

Alle evt drukte en extra kosten neem ik voor lief als ik zie hoeveel liefde ik krijg van mijn kinderen. En zeker als ik zie hoeveel plezier ze met elkaar hebben! (dan vergeten we de kleine ruzietjes maar even.. ;) )

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik heb vooral de eerste 2 jaar als meer drukker ervaren, maar meer ook omdat ikzelf niet lekker in mijn vel zat. Nu onze meiden groter worden wordt het allemaal makkelijker heb ik het idee. De heftige ruzies onderling (delen van speelgoed...) worden minder en ze spelen goed samen en dus houden ze elkaar bezig. Maar goed onze jongste gaat over enkele weken ook naar school en dan wordt het helemaal rustig. Heb niet het idee dat we veel meer moeten betalen. Tuurlijk is het duurder, maar heb er nooit iets voor moeten laten.

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Dit is bijna mijn verhaal. Ook 2 jongens van hetzelfde jaar.
    Bij mij is het alleen de jongste die er een hobby van maakt om z'n broeken zo snel mogelijk kapot te krijgen.

10. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik vond de overgang van 1 naar 2 veel heftiger dan van 0 naar 1. Het is altijd druk, heb geen moment rust. Zou het voor geen goud willen missen maar moest er echt aan wennen. Nu zijn ze ouder en kunnen ze heel lief spelen maar ook ruzie maken.
    Qua kosten vind ik het tegenvallen, maar wij hebben een jongen en meisje waardoor ik niks door kan geven en alles nieuw moet kopen. Maar dat kan je zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk.

11. Onje

Onje Niet meer actief

Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt wat voor baby/kind je hebt hoe je zwangerschap is verlopen je bevalling en je kraamtijd. Je moet dat namelijk wel allemaal verwerken en daarbij gaat de zorg voor je dan 2 kindjes door.
    Mijn eerste was een hel zwangerschap maar een droom bevalling zonder kleerscheuren, en een baby waar je geen grijnte last van had. Ik had geen helse bevalling te verwerken en van herstel was eigenlijk geen sprake want ik had nergens last van.
    Nu heb ik een drukke maar een verbazingwekkende goed luisterende dreumes die nog steeds (op zo nu en dan een nacht na) goed slaapt.

Als de 2e net zo is dan mag ik mijn handjes dichtknijpen en of het dan ontzettend veel zwaarder zal zijn dat betwijfel ik. Het zal wat meer plannen zijn voor zover als dat kan maar ook dat went.

Ik ga in ieder geval dubbel zoveel liefde krijgen.
    Na een jongetje krijg ik ook nog eens een prachtig meisje dus ik mag niet klagen. Als het even zwaar is hoef je alleen maar naar ze te kijken en dan... Dan is het nog steeds zwaar hoor maar kan je het weer even aan ;)

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Drukker: ja
    Zwaarder: ja
    Duurder: vind ik niet zo

De mijne schelen 1,5 jaar. Het is druk en soms zwaar maaaar ze kunnen ook heel leuk samen spelen en zijn echt fan van elkaar

13. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Hier kriebelde het ook al een tijdje voor een tweede maar mijn man wilde het bij 1 houden,.....tot hij opeens in de nacht vroeg of ik het ledikantje van MP wilde halen want je weet maar nooit.

Wij willen eerst verhuizen en dan beslissen we of we voor een tweede gaan of niet.
    Als we echt voor een tweede gaan dan zal dat toch pas zijn als ons dochtertje richting de basischool gaat.

Ik ben wel bang dat het veel zwaarder zal worden, ons dochtertje heeft altijd goed geslapen nooit s´nachts wakker geweest en ik ben bang dat dat ons geen 2de keer gegund zal zijn hahaha (als ik verhalen van mijn zusje hoor die er wel 3x p. nacht uit moet pfffff).

Hier twijffelen we nog ff lekker verder aankomende jaren....
    want bij 1 houden is ook wel erg fijn......

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Is wel drukker met 2 dan 1. Is meer regelen ed. maar vind het wel erg leuk! Hier wilde vriend ook eerst maar 1 omdat hij enigst kind was. Ineens kwam hij er zelf mee dat hij een tweede wilde en spijt heeft hij er echt niet van vooral nu hij ziet hoe leuk ze het samen hebben :D Dat had hij niet als enigst kind.

15. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Drukker vind het zeker
    Zwaarder ja
    Duurder ja zeker nu gaan er 2 naar de opvang hen een jongen en een meid dus kleertjes kan ik niet door schuiven
    Hier zit er 1,5 jaar tussen

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tussen oze dochters zit 16 maanden... het is wel drukker ja... ook duurder en soms ook wat zwaarder in bepaalde periodes van niet willen slapen, of ruzie maken en spullen afpakken van elkaar... maar ach het weegt niet op tegen alle mooie dingen ervan... ze hebben altijd elkaar! zullen hun kinder en jeugdjaren samen beleven... ik vind het prachtig om te zien hoe die band groeit tussen onze 2 meiden... en duurder? tja je kan het zelf zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt natuurlijk...

17. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Zo dat is duidelijk

Ik wacht nog ff

:)

18. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Ja ja en ja..ze spelen wel samen en daardoor kunnen ze elkaar lekker bezighouden..maar ook sneller ruzie maken :)

19. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Bedankt voor de reacties tot nu toe..
    Voor mij is een tweede kindje inderdaad een wens,zowel voor de tijd van nu (weer een lief,klein,teder baby'tje) als over een paar jaar (samen opgroeien en spelen) en voor de verdere toekomst (ze hebben altijd elkaar).

Voor mijn gevoel is ons gezin nog niet compleet en mijn vriend vindt dat ondankbaar en niet eerlijk tegenover Roos.. Dat vindt ik echt flauwekul en geen goede argumenten om het bij 1 kindje te houden..

20. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Wij hebben geen kostten voor opvang dus dat scheelt echt een heleboel.

Als de zw schap goed gaat scheelt het 17.5 maand dus het zal drukker zijn,
    Van de 1e merkte ik eigenlijk weinig dat het duurder was,
    Het is een kwestie van je tijd goed indelen de kleine zelf is super makkelijk vanaf dag 1 dus hoop stiekem dat deze ook zo is, maar zeg altijd alles komt op zijn pootjes terrecht!

Deel Deze Pagina