Is een tweede kind nu echt zoveel drukker,duurder en zwaarder??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pluis81, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ja het is drukker maar ik vind het vooral ook gezelliger!
    En ja duurder,een kindje extra is natuurlijk altijd wel duurder zoals met bv kleding,schoenen,later met sportclubjes en al die dingen.
    Ik heb het geluk om het zo even te zeggen dat ik na mijn eerste dochtertje in verwachting raakte van weer een dochtertje dus veel van kleding van de oudste gaat allemaal weer door naar de jongste.
    En weer heb ik wat dat betreft het geluk dat we nog een meisje verwachten dus daar gaan ook weer spulletjes van de andere 2 meisjes heen wat er allemaal nog prima uit ziet.
    Maar het is een feit dat meer kindjes dus wel drukker en duurder is.
    Maar als je het aan kan dan is het zo genieten!

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hahahah ja idd, als er hier 1 logeren is, is het heerlijk rustig thuis.
    Ik vind overigens de overang van 1 naar 2 heel pittig. Je moet ineens leren je aandacht te verdelen en hebt geen moment rust, als de 1 niets van je wil dan komt de ander wel. Het is wel erg gezellig!
    en ja financieel..... hoe m eer kinderen hoe duurder het is, zeker als ze van een ander geslacht zijn.

3. Koesje

Koesje Niet meer actief

Zo ik heb het hele topic van voor naar achteren gelezen.:D
    In principe willen wij juli/augustus vd 2de gaan maar als ik dit dan allemaal lees denk ik waar ga ik aan beginnen:(
    Ik heb in principe een goede zwangerschap gehad, goede bevalling (zover mogelijk;)) maar het eerste jaar vond ik pittig! Nu zat ik ook niet zo lekker in mijn vel en kan mijn zoontje ook best wat aandacht vragen.
    Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik er best tegenop zie maar tevens verheug ik me er ook op. Het is zo leuk om mijn zoontje tot een persoontje te zien ontwikkelen... En dan maar te zwijgen over de liefde die ik voor hem voel.. En ja er zijn ook dagen dat ik denk is het al bedtijd.
    Kortom mijn hart is er goed voor maar mijn verstand laat ook van zich horen...

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Drukker vind ik eigenlijk wel meevallen, maar wij hebben weer een heel makkelijk kindje gekregen en mijn oudste gaat nu bijna naar school. Dan heb ik weer hele dagen de tijd;).

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    3 keer ja!! En toch komt hier een vierde:D

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hangt ook erg van je kind af, zowel de oudste als jongste.
    Oudste is gelukkig (nog) niet jaloers, jongste slaapt max 30 minuten de rest van de tijd ben ik alleen maar bezig om haar in slaap te krijgen als ze niet beneden is en een fles krijg of alles onder heeft gespuugd.

Duurder vind ik het niet maar ik heb 2 meiden.

Mij valt echt zwaar tegen!!!

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik vind het leuker maar ook lastiger. Maar dat komt ook omdat mijn dochter gewoon moeilijker is. Altijd als we op stap gaan wordt ze gewoon strontvervelend. Als ik samen met m'n zoontje ben is het ontspannen en gezellig. Duurder...het is maar hoe duur je het zelf maakt denk ik..

8. Gazy

Gazy Niet meer actief

vind ik leuk!

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Duurder, ja. Niet echt opvallend, maar meer dat we voor zowel dochter als zoontje kleding moeten hebben, beide nog luiers dragen (dochter is zo goed als zindelijk), en zoontje nog flesvoeding krijgt en potjes (afhankelijk van wat wij eten).

Drukker is het zeker weten, als 1 van beide bij opa en oma is, is het hier super rustig. Alleen met beide kids weggaan is ook een stuk minder snel gedaan, al hoop ik dat dat straks beter wordt als we een bakfiets hebben. Zonder auto en met een peuter en baby, kom je alleen lopend op plekken, maar da's wel erg beperkt dus.

We zijn er nu dus ook steeds meer van overtuigd dat 2 wel genoeg is, omdat we het beide nu al druk genoeg vinden. :)

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Duurder: Alleen als je kinderopvang moet betalen. Maar aan de andere kant, dat wordt wel weer opgeheven door de toeslag + bijslag.

Drukker: Dat hangt heel erg van je kinderen af. En van de leeftijd van de eerste als de tweede komt. Onze oudste kan geduldig zijn beurt afwachten en kan ook helpen met kleine dingen, zoals doekjes aangeven. Onze tweede is ook een makkelijke baby, die amper huilt. Ik denk dat het een stuk zwaarder zou zijn, als hij meer aandacht en verzorging nodig zou hebben.

11. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    hier 2 kids.. oudste 3 en jongste 2. ik moet eerlijk zeggen dat ik het vooral eerste jaren pittig vond. toen de jongste werd geboren liep de oudste ook nog niet. was echt pittig. nu ze wat ouder worden, wordt het steeds makkelijker aangezien ze zelfstandiger worden. ik denk dat het ook met name ligt aan het leeftijdsverschil.. qua kosten merk ik niet veel..

12. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Bij mij twee snel na elkaar.
    2 kinderen, 4x drukker, 10x zoveel genieten. 😉

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    drukker? ja
    zwaarder? ja
    duurder? valt mee

groei je erin mee? jazeker!

ligt ook heel erg aan het karakter natuurlijk. is je 1e kindje lekker makkelijk en meegaans, of moet je m continu uit de schappen plukken in de supermarkt. idem met 2e kindje wat je natuurlijk niet vantevoren kan weten. Hier is oudste heel makkelijk, vind alles goed, doet ook alles als je t vraagt. makkelijker kind is er volgens mij gewoonweg niet. maar zijn zusje... oei oei. daar heb ik echt mn handen vol aan. wilt altijd haar zin, alles moet NU en als dat niet NU is dan krijgt ze een kleine driftbui. Stalkt haar broer net zo lang tot ze heeft wat hij heeft. Miss Diva is het echt. lief klein schattig krengetje :p Tuurlijk is ze ook super lief, kan lekker spelen. broer en zus zijn áltijd met zn 2en lekker bezig. is heerlijk als ze beide thuis zijn maar zodra de oudste naar school is dan breekt de hell los :p ze verveelt zich dan en vraagt elke seconde aandacht.

oja en niet te vergeten als je oudste nog in de luiers zit, moet je dus dubbel kopen he. dat tikt wel aan. sparen doen veel ouders, gaat dan ook dubbelop

14. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    JA!

Haha hou van mn mopjes super veel zou ze nooit willen missen maar ja het is zwaarder en drukker duurder ook wel maar dat valt nog mee (tot nu toe dan) als ze gaan willen studeren ist een ander verhaal

15. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik vind het veel en veel drukker, maar het went net zoals van geen naar een kind went. Het is ook genieten, maar het begrip rust... Pff.

Maar zelfs als ik dit van tevoren wist had ik dezelfde keuze gemaakt hoor. Je kunt je op deze drukte ook eigenlijk niet voorbereiden. Het is ook niet echt een relationele beslissing die je maakt volgens mij, je maakt de keuze voor een tweede kindje op je gevoel.

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Nee ik vind van niet, maar ik vind het ook zo leuk!! Ze klieren wel eens maar ze spelen zo fijn samen dus heb dan tijd om wat te doen.

de kleren vind ik ook heel erg mee vallen tot nu toe. Ik koop wel vaak hetzelfde voor beide maar dat doe ik zelf.

Ze gaan niet naar de opvang dus daar kan ik niks over zeggen.

17. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Drukker ? Absoluut!
    Zwaarder? ja
    Duurder? ja

Onze oudste dochter is 5 en haar broertje is nu bijna 3. Onze oudste was echt heel makkelijk en sliep veel.
    Toen haar broertje geboren werd was zij een peuterpuber. Daar kwam nog eens bij dat ons zoontje door verborgen reflux een huilbaby was wat echt ontzettend zwaar was. Maar het wordt ook weer anders als je 2e een makkelijke baby is natuurlijk. Als ik alles van te voren had geweten dan had ik gewacht met de 2e totdat de 4 was. Duurder absoluut, vooral met een ander geslacht. Maar het is nu echt genieten en zou er geen 1 willen missen. Zelf zou ik nog een 3e willen maar vl wil het bij 2 houden. Als hij wel een 3e zou willen gaan we wachten tot de 2e 4 jaar is en naar school kan.

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Drukker: Ja
    Zwaarder: Ja
    Duurder: valt mee hoor

Maar vooral veel leuker! Twee kids die (elkaar) komen knuffelen en kusjes geven. Samen spelen en ruzie maken, samen douchen en in bad. Ja hoor zou ze voor geen goud willen missen!

19. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

drukker? ja
    zwaarder? ja
    duurder? Ja

Maar al deze dingen liggen ook aan jezelf, de situatie en je kids natuurlijk. Mijn kids schelen 20 maanden, de oudste was nog niet zindelijk en zelfstandig toen de jongste geboren werd, die de eerste 3 maanden bijna alleen maar huilde (pijn)....

Qua drukte vind ik het echt een wereld van verschil 1+1 is 5 zeg ik altijd :D Het is echt druk, alhoewel ik moet toegeven dat het nu de jongste 2 is het wel weer steeds makkelijker wordt.

Duurder, omdat je als je de eens iets geeft je de ander natuurlijk ook iets moet geven. Ook dubbele kosten voor kleding, schoenen, opvang, eten, etc.

Zelf ben ik nogal perfectionistich ingesteld, wat het natuurlijk oo allemaal niet echt heel erg makkelijk maakt ;)

MAAR het is

20. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik vind het wel mee vallen!
    De kinderen spelen samen en zijn dolblij met elkaar.
    Nu is onze tweede dochter wel erg makkelijk. Maar ik vond de overgang van 0 naar 1 kind pittiger, dan van 1 naar 2 kinderen.

Het is wel iets duurder, maar ook dat vind ik meevallen!

Deel Deze Pagina