borstvoeding, geen menstruatie, wel zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Maderieke, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maderieke

Maderieke Actief lid

23 jan 2012
    141
    0
    0
    Hallo,
    Zijn hier dames die ervaring hebben met het volgende?
    Ik heb een dochtertje van 7 maanden en geef al die tijd al borstvoeding en hier wil ik nog een hele tijd mee doorgaan. Over een tijd willen we weer proberen zwanger te worden, maar hoe pak ik dat aan?
    Ik ben sinds de bevalling nog niet ongesteld geweest, ik denk omdat ik al die tijd borstvoeding geef (ik heb erover gelezen dat je tijdens het geven van borstvoeding niet ongesteld hoeft te worden, vooral als je 's nachts nog voedt. Dat laatste doe ik al heel lang niet meer, maar toch al die tijd niet ongesteld geworden).
    Nou heb ik van één vrouw gehoord (in borstvoedingscafé) dat zij erachter kwam zwanger te zijn, omdat haar kindje de borst begon te weigeren. (door hormonen veranderde de melk). Al die tijd ook niet ongesteld geweest, maar dus wel eisprong gehad die meteen eindigde in een zwangerschap.
    Dat lijkt me te toevallig, daar kan ik niet vanuit gaan als ik zwanger zou willen worden.
    En ik wil eigenlijk ook niet stoppen met borstvoeding omdat ik weer ongesteld wil worden, om weer zwanger te willen worden, terwijl ik eigenlijk langer zou willen voeden.

Wie heeft hier ervaring mee?
    Groetjes, Maderieke

2. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Als je zwanger bent holt je productie achteruit! Vaak is het dan niet meer voldoende om volledig te voeden en voeden doet dan vaak ook pijn of voelt erg onprettig.
    Ik heb de hele zwangerschap gevoed. Alleen nog een paar druppels avondvoeding. Verder was het helemaal niets meer.

Je kunt niet anders dan wachten op een menstuatie. Stoppen met voeden geeft geen garantie dat je gelijk ook een menstruatie krijgt.

3. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Als je begint met bijvoeding, komt je cyclus wel weer op gang, vroeg of laat. Anders is het denk ik een teken van je lichaam dat het nog niet toe is aan een volgende zwangerschap. Misschien kan je je lichaam een extra zetje geven met het eten van vette vis, volle melk en bladgroenten...

Ik geef nu vier maanden volledig bv en we deden het eenmaal zonder condoom. Ik moet zeggen dat mijn buik zich nogal zwanger voelt, na drie ken ik het gevoel. Ik hoop dat het mijn cyclus is die zich herstelt. Hoewel een vierde welkom is, wacht ik liever nog even.

4. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik heb bv gegeven tot 10 maanden en nu na 11 maanden eerste menstruatie. Ik gaf de laatste tijdvak de bv alleen ochtend en avond..
    En nu gaan wij voor een tweede. Ik zou gewoon zien als ik jou was...nergens vanuit gaan, maar je weet maar nooi...

5. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik heb onze Meneer ook lang gevoed en kreeg pas een cyclus toen ik stopte met kolven op mijn werk (toen werd Meneer 1). Sindsdien nog geen zwangerschap en Meneer wordt over 2 maanden 3 dus als je lang(er) wilt voeden, zou ik niet stoppen. Je zet het welzijn voor het kind dat je al hebt op het spel voor het verhogen van een kans op een tweede.

6. Maderieke

Maderieke Actief lid

23 jan 2012
    141
    0
    0
    Ja, ik denk dat mijn lichaam zelf wel aangeeft wanneer het er weer klaar voor is. Dat zal wel komen als de bijvoeding steeds belangrijker wordt en de bv steeds minder wordt. Ik heb er verder geen haast mee, maar heb er de laatste tijd wel een paar keer aan moeten denken. Dus ik vind het wel fijn om te lezen hoe het bij anderen is gegaan. Ik wil er nu inderdaad niet eerder voor stoppen om weer ongesteldheid uit te lokken zeg maar.

7. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd vanzelf weer ongesteld 9 maanden na de bevalling.
    Ik geef nu nog borstvoeding (dochter word over 1.5 week 2) en we zijn bezig voor een brusje.

Geen id hoe het werkt, maar misschien een ovulatietest doen?
    Dan weet je of je ovuleert?

Stoppen zou ik niet zo snel doen.
    Een vriendin van mij is ook na een maand of 8 weer zwanger geraakt tijdens de borstvoeding.
    Ze moest toen stoppen met borstvoeding van de arts. Achteraf vind ze het onzin en had ze liever doorgegaan.

Deel Deze Pagina