Hallo allemaal! Ik heb al het een en ander gekregen, vooral van zwitsal. Nu vroeg ik me af wat je eigenlijk qua verzorging nodig hebt in het begin? Ik heb bijvoorbeeld al shampoo en bodylotion. Wat is nog meer aan te bevelen? En van welk merk? Groetjes!
Babyolie is fijn om je baby te masseren. Verder heb je alleen een waslotion nodig. De rest is eigenlijk alleen maar 'onzin'. En een billenzalf is ook fijn. zoals bephanten. (ook voor je tepels) Qua merk is vooral wat je zelf wil. Ik zweer bij weleda, doordat het een natuurlijk product is, en zacht van geur. Kreeg ook de hele lijn van Lief, die is ontzettend sterk qua geur, en vind ik eigenlijk nu pas 'lekker' voor mijn dochter, niet voor babys.
Wasgel deed ik door de haartjes in plaats van shampoo ... Na t badje olie en haar lotion... Ben zwitsal fan heeeerlijk dus wij hebben alleen maar zwitsal als "merk" gehad
ik heb alles van zwitsal zoals de zeepvrijewasgel, shampoo, zinkzalf, creme, haarlotion, badolie en babyolie. verder gebruik ik graag sudocreme. dit zijn zo'n beetje de dingen die ik gebruik.
Beter eerst natuur producten gebruiken: weleda of alverde. Er zijn heerel veel babys die extreem reageren op switsal omdat daar veel zooi inzit. Als je kraamzorg hebt dan meestal brengt die weleda producten mee: mijne in elk geval wel. Verder heb ik weleda schampoo, badolie en massageolie. Billencream mustella en bepanthen. Je heb niet veel nodig maar ik bestelde het online was voordeliger ivm verzendkosten
Mijn dochter werd met een volle bos haar geboren dus shampoo was hier we prettig van de wadlopen wordt het erg vet. Ik had nog extra zachte zalf van balneum voor de extra droge huid voor gezichtje. Ze had wat droge plekken en later voor buiten op dr wangetjes.
Hier gebruiken we shampoo voor de haartjes en gel voor te wassen en na het wassen gebruik ik olie ipv lotion omdat de kleine hier wat gevoelig reageerde op de bodylotion. We hebben alles van zwitsal, zat allemaal in pakketten wat we gekregen hebben voor de bevalling. Heb een hoop producten staan wat ik (nog) niet gebruik. En heb inderdaad ook zalf staan voor de billen als het nodig mocht zijn. Verder gebruik ik eigenlijk niets.
Ik heb een hele plank vol staan met spullen (gekregen) die ik niet gebruik. Wij gebruiken alleen wasgel (voor het wassen) en shampoo (voor de haren). Een paar keer per week dan nog olie om mee in te smeren. Dit van allerlei verschillende producten, zwitsal/nijntje/kraampakket Ons zoontje heeft geen gevoelige huid (gelukkig dus niet mijn huidje gekregen!) en we kunnen alles gebruiken. Zijn billen zijn nog steeds prachtig haha! En heeeeeeel soms wat sucocreme/bepanthen voor de billen.
Ik had ook alles van Zwitsal gekocht, maar daar kreeg onze dochter uitslag van. Balen, maar gelukkig had ik nog wat Natusan proefverpakkingen in huis. Nu is Natusan favoriet hier!! Alhoewel ik wel weer Zwitsal shampoo enzo gebruik nu voor mijn dochter, ze is nu 2 en krijgt er nu geen uitslag meer van. Wat ik nu klaar heb staan voor kleine broer: Waslotion, shampoo en haarlotion. Verder heb ik nog Weleda bodylotion liggen, die ga ik ook zeker weer gebruiken.
Onzin... Zwitsal is prima, zijn meer baby's die er niet op reageren dan wel! Anders ben je nog gauw genoeg geswitcht. Kraamzorg had hier geen spul bij hoor. Gijs gewoon met zwitsal gewassen en niets aan de hand Maar shampoo, badschuim, olie of bodylotion verder billencreme
Wij gebruiken allerlei merken, zwitsal, weleda, alverde, huismerken... Maar tot nu toe nog niks zelf gekocht, want is alles wat we nu nog gebruiken is nog gekregen! Wij gebruiken shampoo, wasgel, billendoekjes en sudocrem of neutral babycreme.
Hier gebruikten we eigenlijk alleen shampoo (dochter is geboren met volle bos haar), wasgel en babyolie. En sudocrem/zinkzalf voor op de billetjes. De rest is echt niet nodig in het begin.. Nu ze wat ouder is en als ik eraan denk krijgt ze wel eens wat bodylotion op na het badderen, maar als kleine baby kreeg ze dat niet. O ja merken: Zwitsal (hadden we veel gekregen) en verder van de Action. prima spul!
Ik gebruik babyolie in het badje en om te masseren. Verder babyshampoo en billencreme. Het merk maakt me niet zoveel uit, als het maar ongeparfumeerd is. Momenteel heb ik Sebamed.
Je weet nooit hoe jullie kindje gaat reageren op de verzorgingsspulletjes. Ik wou ontzettend graag "gewoon" Zwitsal voor L, gewoon omdat het zo lekker ruikt. Nou is het nogal duur om meteen alles aan te schaffen, want je wilt ineens alles ga maar voor het Zwitsal schap staan en je komt gauw in de verleiding om het hele assortiment in je mandje te sodermieteren Dus mijn gouden tip, koop miniatuurtjes en gebruik de dingetjes die in de gratis babydozen zitten ik kreeg bepanthen sudocreme en nog wat dingen. Dit kost niet veel en je komt er vanzelf achter of je kleintje het verdraagt.
Laatste tip van onja vind ik het beste , Was blij dat ik geen hele pot sudo had gekocht bijvoorbeeld , kleine kan hier niet zo goed tegen of helpt niet in iedergeval. als aanrader verder is zeepvrije wasgel ( maakt niet uit welk merk ) een belangrijke en de rest beetje de proef monsters gebruiken. kom je vanzelf achter wat jou kindje wel en niet nodig heeft. baby lotion en haar lotion bijvoorbeeld niet in huis gehad en ook niet hoeven gebruiken.
hier wassen ook de andere kids zich met zwitsal dus nooit een miskoop. ik heb zo'n beetje de gehele collectie en gebruik ook alles wel.
Ik heb vanmiddag wat producten van Zarqa gekocht. Ik heb zelf een **** huid en ben als de dood dat ons meisje mijn huid krijgt. Dus nu alles ongeparfumeerd, kleurstofvrij, parabenen vrij etc. Kost wel wat maar je doet er ook heel lang mee. Bij de Tuinen nu ieder 2e product 50% korting, dus ook voor Weleda bijv. Ik heb van Zarqa de billenspray, baby olie, 3-1 wash en face & body creme. 37,50 voor de nieuwsgierige
Wij gebruiken wasgel of badmelk ofzo, zwitsal of etos eigen merk. Na een paar weekjes heb ik 'adem vrij' gekocht ivm verkoudheden. Shampoo heb ik nog de 1e fles van open sinds mn dochter van ruim 2 is geboren, ik was hun haartjes bijna nooit, alleen na buikgriep of zwembad. Babyolie voor droge plekjes en om plakpoep weg te halen met een wattenschijfje. En bepanthen voor rode plekjes, ze hebben beiden gevoelige billetjes en reageren sterk op hun luiers.
Naar aanleiding van tips van vriendinnen en mijn zus, ben ik voor Etos eigen merk gegaan. Ik heb de wasgel, badolie en shampoo. Voor schrale billetjes, wangetjes en luieruitslag enzo heb ik Sudocreme en Bepanthen. Zwitsal vind ik helemaal niks, ik krijg er zelf al uitslag van en zowel mijn nichtje als neefje reageerden er heel slecht op. Ik verbaas me over de verzamelingen verzorgingsproducten die sommige mensen aanschaffen. Ik denk dat je een babyhuidje juist geen plezier doet met allerlei zeperige dingen, ik wil proberen het zo 'puur' mogelijk te houden.