Hoi Sinds zoonlief 2 keer uit zijn ledikant was geklommen en gevallen () heb ik besloten om de zijkant van zijn bedje te halen (ikea bedje) nou de eerste maanden ging dat prima... maar momenteel....pfff hij is om 1900 naar bed gegaan (is dan ook echt moe) en vast ritueel afgegaan (in bad, pyjama aan, tanden poetsen, verhaaltje voorlezen kus en knuffel en naar bed) maar dan begint het...hij komt er uit om te spelen...prima als hij dat "even" doet...maar hij blijft nu gewoon uren "sodemieteren" keer op keer stuur ik hem terug, hij "belooft" te gaan slapen...maar ja 2jarige zijn nog niet zo betrouwbaar inmiddels zijn we ruim 2 uur verder, en net na heel boos geworden te zijn slaapt hij inmiddels...maar zou leuk zijn als het op een andere manier kan.... dus heeft iemand de tip voor me...
Blijft hij wel op zijn kamer of komt hij er uit? Wat bij ons hielp was een digitale wekker kopen en de achterste cijfers afplakken. Kind ziet dus alleen de eerste cijfers (die de uren aangeven). We brachten haar bijv. om 19.45 uur op bed en als ze ging spelen mocht dit tot de 20 op de wekker stond. Daarna gingen we naar boven en zeiden dat ze nu moest gaan slapen omdat we hadden afgesproken dat de 20 op de klok stond. Werkte als een tierelier!
Dit heb ik een paar dagen gehad. Ik heb een vaste structuur met naar bed gaan, deze is nooit veranderd. Ik heb 1 nacht haar 23 keer! terug in bed moeten leggen. Daarna nooit meer gebeurd. (nanny methode werkte hier dus)
Lampje aan doen en zeggen dat hij mag lezen / spelen in bed maar niet uit zijn bed mag of de kamer uit mag? Hier helpt dat bij beide kinderen heel goed. Ze bepalen zelf wanneer ze gaan slapen en dat is altijd op een heel net tijdstip.
Het licht er echt aan hoe ik mij voel. Mijn zoontje klom met 1,5 uit de ledikant. Nu staat die in de kinder/babykamer en licht overdag mijn jongste daarin. Nu lig ik naast mijn oudste tot hij in slaap is of ik doe m in t campingbed en daar kan hij dus niet uit klimmen. Weet niet of je dat iets vind en of je het al geprobeerd hebt.
hier was het ook : spelen mag maar in bed. Na 5 minuutjes kom ik kijken. Uit bed? Dan 'kom het is bedtijd' nog een kus en weer terugleggen - na 3 x eruit, zwijgend terugleggen en maar herhalen, herhalen... 1 a 2 avonden flink werk (we bleven dan ook boven - boekje lezen ofzo) en daarna was het duidelijk.
Mol Mijn zoontje is net 2, de mijne kan nog niet lezen dus dat gaat vast niet werken. maar bedankt hmmm misschien toch maar eens gaan proberen...morgen dan... aangezien ik nu avonddiest heb. Eens kijken hoe het vanavond gaat. Vanmiddag was het ook weer drama...pfff hij is zo moe maar wil er dan niet aan toe geven
Je zoontje hoeft ook niet te kunnen lezen, hij moet 2 cijfers kunnen herkennen. Mijn dochter kon dit toen ze krap 2 jaar was, maar misschien is het voor jou geen optie. Misschien kun je een Nijntje slaapwekker kopen?
Hier n nachtlampje, zo eentje die je rechtstreeks in stopcontact doet, op n tijdschakelaar gezet. Lampje aan = in bed, springt hij in de ochtend uit, dan pas uit bed. Werkt super.