is een wiegje aan te raden?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ros84, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Tja dat is voor ieder een eigen keuze denk ik he.
    Ik hoor ook verhalen dat mensen hun kleine maanden lang op hun slaapkamer laten slapen, en als ze dan hun kleine op de eigen kamer willen laten slapen ze dan mega drama hebben omdat kind niet wil.
    Dan heb ik zo iets van dan maar gelijk op eigen kamer, straks ook geen gezeur.
    Hier is trouwens ook heel geen plek op onze slaapkamer voor een ledikant/wieg..
    dus dan is die keuze er ook niet.
    Er bestaan gelukkig ook nog babyfoons, zodat je je kleine kunt horen, en daarbij kun je af en toe ook gewoon even gaan kijken.
    Dus zo'n probleem lijkt het me niet.

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Tja, de verkleinende kans op wiegedood bij het wel op de ouderslaapkamer leggen lijkt mij wel van groter belang dan de mogelijke drama's die je hebt als je je kind moeilijker op een eigen kamer krijgt...

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb een tweedehands mozes mandje, op een curverdoos staan, hihi. Maar wel ideaal, precies op de hoogte van mn bed. Mart slaapt daar in, echt wel makkelijk. Gelukkig slaapt hij goed en snel in, anders had ik em wel op z'n eigen kamer gelegd denk ik, je hoort wel alles van je kindje.

Hij begint nu wat meer door te slapen, dus ik denk dat hij binnenkort wel naar zn eigen kamer kan, dan hou ik hem nog wel even in het mandje daar, dan is de overgang niet zo groot.

Wat ik een enorm voordeel vind van het mandje is dat we het zo mee kunnen nemen op visite en Mart overal goed slaapt omdat het toch zn eigen bedje is. Dit kan dan met een gewoon wiegje niet natuurlijk..

4. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Wij hebben een wieg te leen. Nog steeds. Want onze dochter slaapt er nog in. Het duurt niet erg lang meer en dan moet ze in haar ledikant. Niet omdat ze niet meer in de wieg past maar omdat ze probeert te gaan zitten.
    Ze slaapt trouwens overdag regelmatig in haar ledikant maar toch vaak ook in de wieg.

5. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Wij hebben er wel eentje. Plan is dat deze de eerste dagen op onze kamer komt, en dan na de kraamweek op haar eigen kamer. Vond een ledikant meteen zo groot. Zal wel zien hoe het uitpakt, misschien gaat ze wel meteen naar haar kamer.

6. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb geen ruimte voor een wiegje op mijn kamer, dus hij gaat gelijk vanaf dag 1 op zijn eigen kamertje in het ledikantje

7. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    #27 sunshine1976, 16 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2011
    ons meisje lag na de 3e nacht zelf amper geslapen te hebben, in haar (familie)wiegje op haar eigen kamertje. En na 8 weken lag ze in haar ledikant, ze werkte zich de hele tijd omhoog waardoor ze tegen de spijltje kwam te liggen, zo zielig. Ze sliep vanaf 8 weken heerlijk in haar eigen bedje en met wandelen heerlijk in de kinderwagen. Gewoon doen waar jullie je prettig bij voelen!

Deel Deze Pagina