kun je handjes ook voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jalea, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    voetjes kunnen zo leuk trappelen maar kun je handjes ook voelen bewegen? ons beebje ligt al een week met z'n hoofd naar beneden en ik voel een paar keer per dag 'gegraaf' heel laag in mn buik, voelt heel anders dan trappende voetjes. heb dit bij mn eerste zwangerschap niet gevoeld, en begin me af te vragen of je handjes ook kunt voelen bewegen?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb dat idee ook, meestal richting m'n liezen... volgens mij moet je het wel kunnen voelen ook, want onderin is het allemaal volgens mij wat gevoeliger en nog dunner. En die knuistjes kunnen natuurlijk ook behoorlijk sterk zijn al.

3. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ja hoor ik voelde het ook toen mijn dochter met haar hoofd naar beneden lag, een beetje gefriemel

4. Chantal76

Chantal76 Lid

22 apr 2008
    25
    0
    0
    secretaresse
    Zeist
    Ik voelde het ook in mn liezen bij mn dochtertje en na haar geboorte lag ze heel vaak aan haar haartjes te friemelen, toen wist ik wat ze deed in mn buik

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ja dat kan heel goed een van de handjes zijn of bijde :). alicia deed dit ook heel vaak en kon dan der knuisje zien door me buik heen en zo der knobbeltjes van de vuistje tellen zo gaaf

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wat leuk te horen dat meer mama's dit voelen :D

7. Niet meer actief

Is het waar dat als je slank van jezelf bent de beeb eerder kan voelen dan wanneer je wat voller bent ?

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    JsztD, ik ben zelf niet bepaald slank en ik voelde onze beide kindjes al heel vroeg in de zwangerschap. ik denk dus niet dat het zo is dat jijzelf het kindje later voelt als je minder slank bent, maar ik denk dat het absoluut waar is dat de partner het kindje sneller voelt en ziet bewegen in je buik als je slank bent, simpelweg omdat er minder weefsel tussen zit.

9. Niet meer actief

Okee dan.. vanaf hoeveel weken voelde jij je 1e kleintje?

10. Iwish

Iwish Niet meer actief

Ons hummeltje begint nu ook lekker te bewegen. Mijn man kan het helaas nog niet voelen. Maar afgelopen zondag voelde ik wel een paar flinke schoppen. Zo leuk!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva deed ook altijd met haar vingertjes kriebelen onderin mijn buik! Dat voelde zo bijzonder! Ik wist zeker dat het haar handje was, omdat ze op de echo's altijd met haar rechterhandje voor haar gezicht lag. Op het laatst, toen ze ingedaald was, voelde het soms net alsof ze in mijn lies aan het kriebelen was.

*oh wat mis ik dat gevoel :(, geniet er nog maar van! ;)*

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik voel nu echt trappen en ik zie het ook van de buitenkant weliswaar zie je niet een hele voet maar wel je huid bewegen. Trappen herken ik, die zijn echt hard invergelijking met de handjes. Soms voel ik echt prikjes en gekriebel, denk dat dat dan de handjes zijn...

13. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    ik voel ook de handjes duidelijk hoor!
    als ik wil gaan slapen en draai me op mn linker zij, is het altijd standaard even mama kriebelen voordat ik in slaap val.
    Zo'n lekkr gevoel is dat!
    geniet er maar van

Deel Deze Pagina