Is eens moederfiets echt nodig bij voorzitje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lichtroze, 24 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier ook een doodnormale fiets van 15 jaar oud ofzo. Veel liever m'n eigen sportieve fiets met dunnere banden en minder rolweerstand dan zo'n log zware moederfiets
    Geen moederstuur
    Geen stuurslot
    Geen dubbele standaard (wel een enkele met stevige voet)
    En ik mis niks met 1 kindje :)

Ik lees hier dat mensen het zadel lager zetten, zodat eigen benen eronder passen. Ik heb juist het zitje zo hoog mogelijk gemonteerd. Ik ben dan ook 1.90 m, dus kan er nog makkelijk bovenuit kijken. En bij de grond met mijn voeten kon ik altijd al.

Ik zeg, gewoon proberen met je eigen fiets!

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb een elektrische fiets zonder verdere aanpassingen voor het kinderzitje voor of achter...

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    onzin hoor. ik heb een hybride sportfiets van 12 jaar oud en heb hier 3 jaar mee rond gereden. zelfs met een voor en achterzitje. dat ging prima. ik heb nu toevallig sinds 3 maanden wel een andere fiets gekocht omdat mijn fiets wat begon te protesteren met een kind van 22 kg achterop en 1 van 12 kg voorop:)
    mijn fiets heeft smalle velgen die er niet zo goed tegen het gewicht konden en de het frame begon wat onstabiel te worden. fietsenmaker gaf ook aan dat mijn fiets voor 1 zitje prima is maar 2 toch echt to much was.

ik heb nu een stadsfiets die je met een stuurhulpstuk om kan bouwen tot moederfiets. hij heeft wel een dubbele standaard en een stuurslot en verder is het een gewone fiets. maar veel stabieler dan mijn hybride fiets. maar eerlijk, heb die dubbele standaard nooit gemist. ik zette hem altijd ergens tegenaan en stuur bleef sowieso altijd goed staan met kleine voorop.

4. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    gewone fiets. zadel laagste stand en heb een verstelbaar stuur die naar voren staat. enige minpunt is de standaard, maar ik zet altijd mijn fiete tegen muurtje of anders alskind er in gaat

5. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Hier ook een gewone fiets, gaat prima, zelfs tot 40 weken zwangerschap 😊. Wel met het zadel laag, vind ik gewoon prettiger.

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb ook een doodnormale fiets en dat werkt prima. Wil wel een andere fiets maar daar is het budget niet voor en deze werkt helemaal prima verder.

Deel Deze Pagina