Nog een psp-vraagje...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi meiden, ik heb een trial van psp gedownload, echt een super programma!Maar k heb een paar kleine vraagjes...(had al gegoogled, maar zie door de bomen het bos niet meer daar)

1.Ik heb een mooie achtergrond gemaakt (voor een kerstkaartje), alle zichtbare lagen samengevoegd.Hoe krijg ik er nu een fotootje in?Wil graag m'n Kerst-Alyna op het kaartje. :p

2Ik heb dus een foto met Kerst-Alyna, maar...hoe krijg ik die achtergrond weg?Is de enige manier de achtergrondwisser?Want ik heb soms het idee dat daar niet alles mee weggaat...

Alvast heel erg bedankt! :D

2. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
  3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je kan hem gewoon op je achtergrond plakken. of een gedeelte van je achtergrond selecteren ( 3de symbool in je linkermenu )
    Dan kan je vervolgens je foto kopieren en via "bewerken" "plakken in selectie"

Of bedoel je dat niet?

4. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    O ja, en je krijgt Alyna in de achtergrond door je selectie (dus je uitgeknipte alysia) te kopieren, en dan in je achtergrond te plakken als nieuwe laag.

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Het is Alyna. ;)

Ja, ik heb geprobeerd haar te plakken als nieuwe laag, maar dan kan ik haar niet meer verplaatsen ofzo en krijg ik haar niet meer 'in' de achtergrond zeg maar.(dus bijvoorbeeld dat ze half achter iets 'vandaan komt')Waarschijnlijk omdat ik alle lagen heb samengevoegd...?

Maar k ga nog effe proberen. ;)

Bedankt!

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Sorry meid, ben nog niet helemaal wakker ;)

Maar dat klopt idd dat is omdat je alle lagen al hebt samengevoegd, maar als je ongedaan doet maken dan maakt hij die samengevoegde lagen ongedaan, gewoon een paar keer klikken.

Nogmaals sorry Alyna, dat ik je naam verkeerd gelezen had ;)

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Geen probleem meid. ;)

Ik ga straks effe verder proberen, dalijk moet ik weg. ;) (maar ik laat het mooi wel openstaan :) )

Bedankt he! :D

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ben ik weer...

toch nog effe een vraagje, als ik de achtergrond bij een plaatje heb weggehaald en ik wil 'm dan op een achtergrond plakken wordt ie veeeeeeeeeeels te groot waardoor je dus de achtergrond niet meer ziet...en dan kan ik 'm ook niet meer verplaatsen ofzo.moet ik 'm eerst veel kleiner maken voor ik 'm bewerk ?

Ik zie de bomen door het psp bos niet meer.:)
    Ik heb zo'n schattige foto's van Alyna waar ik (dringend ;) ) een Kerstkaartje van wil maken dus...HELLUP! :)

(kan ik ook ergens tubes voor psp downloaden of kan dat niet met een trial versie?)

9. Mama Joyce

29 nov 2008
    13
    0
    0
    het handigst is om de foto eerst gewoon te openen in psp, dan kan je zien hoe groot hij is in verhouding met je ontwerp.
    Als je ontwerp op 100% hebt staan, dan zoom je de foto uit net zo lang tot ie ongeveer de grootte heeft die wilt. Dan de foto verkleinen, kopieren (ctrl-c) en dan op je ontwerp venster klikken en invoegen (ctrl-e)

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oke, dankjewel!

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Is er trouwens ergens ook een site om te leren met psp om te gaan? :oops:

12. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
  13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
  14. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Zo hey, die is goed gelukt. Echt super mooi uitgeknipt joh.

Deel Deze Pagina