Wie herkent dit? En hoe komt dat in godsnaam? Ik heb geen traumatische ervaringen met clowns, maar echt... Hun gezicht en hun lach en mijn haren komen overeind. Een circus is echt volledig uit den boze.
Ik vind clowns ook echt vreselijk... Bij mij komt het door de film it van vroeger van die vreselijke horror clown.. Weet niet of hij echt zo vreselijk was, maar vroeger wel en ik ga nu maar niet meer kijken haha
ik herken het wel een beetje... het is niet dat ik er nachtmerries van krijg ofzo, maar ik vind ze wel behoorlijk creepy. Ik ga gerust naar een circus, op een afstandje heb ik er geen moeite mee. Maar no way dat ik op de eerste rij ga zitten, brrr.
Ik hou dr ook niet zo van. Maar het is meer het onvoorspelbare en dat drukke gedoe. Dat hele "doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg" idee. En heb een hekel aan hun humor. Alles bij mekaar gewoon geen goede combi.. Brrr.
Geen fobie, wel grote hekel! Ik vind ze er echt eng uitzien, en snap dan ook totaal niet dat je clownspoppen kan kopen voor kinderen! Wie wil zijn kind nou nachtmerries bezorgen?!? Dus je bent niet alleen
Ik ben ook bang voor clowns.. Ik ga dus liever niet naar n circus maar laatst een uitje met mijn clienten en collega's naar n circus geweest (ja dan kan ik geen nee zeggen) Brrrrrrr wat een engerds, ik zit niet eens naar t echte circus te kijken maar houd constant die clowns in de gaten.. Waar t weg komt weet ik ook niet, maar vind ze vre-se-lijk!!
Ik heb er ook helemaal niks mee. Bijv ook bumba vind ik nightmare-fule. Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat mensen het wel leuk vinden.
Door de schmink kunnen kinderen de echte gezichtsuitdrukking van een clown niet lezen en dat maakt angstig.
Ik ben ook bang voor clowns. Vooral de droevige versie, gatverdamme. Nee, daar maak je me niet blij mee..
Hier nog een.... ik kan wel janken als ik een clown zie. Ook niets traumatisch meegemaakt, vindt ze gewoon doodeng, als ze lachen als ze triest zijn en als ze er uitzien als de clown van IT. Wel eens meegemaakt met Carnaval, dacht dat ik erin bleef.
Pfff, dacht al dat ik vreemd was, herkenning! In mijn omgeving word ik namelijk wél voor gek verklaard. Ik krijg er ook werkelijk de kriebels van, spaans benauwd en wil alleen nog maar weg. Hoe het komt? Joost mag het weten. Ik heb het overigens niet alleen bij clowns, maar bij alles waarbij het gezicht onherkenbaar is gemaakt: maskers, zwarte pieten. Brrr... ik gruwel er van...
Ik ook! Geen idee waarom, maar ik krijg er de kriebels van. En dat komt denk ik inderdaad door de schmink. Je kunt geen gezichtsuitdrukkingen zien. Brrr Edit: En maskers hou ik ook niet van, snap ook niet waarom sommige dit aan de muur ofzo hangen
Heb een keer een griezelige film gezien waarbij iemand in die film een verzamelkamer met allemaal clown poppen had. Hele kamertje stond vol. Ziet er heel eng uit. Die grootste clown komt dan tot leven ofzo... bleh! nooit meer kijken zulke films Ik ben er niet echt bang voor ofzo en zou gewoon naar het circus gaan maar k vind ze er soms best eng uit zien. Maar dan vooral die poppen ervan... Bassie van bassie en adriaan vind ik er overigens totaal niet eng uitzien haha
Voor Bassie ben ik ook niet bang @Mar en baby: Bedoel je niet Dead Silence? Die film over die buikspreekster waarvan d'r tong eruit wordt gesneden en meer dan 100 poppen had, die ze later terugvinden in zo'n oud theater en dan komt haar geest in die clownpop ofzo.. Heb de helft van die film door mijn vingers gekeken
ja hoor hier nog een. ik ben er doodsbang van. niet alleen clowns, ook maskers vind ik doodeng en ook die mensen die stil staan op straat. ik loop er niet langs.
K ben erniet bang van maar ook ik moet niets van ze hebben. Zou niet weten waarom, en het komt niet door It of dergelijke enge clowns. En ben niet bang van clowns als bassie maar echt die clowns die verkleed zijn, pruik hebben, smink op hebben!
Ooh bah, hier hetzelfde verhaal. Kan best in een circus zitten, zolang ze maar op afstand zijn. Anders loop ik er met een grote boog omheen!