Is er bij iemand het contract verlengd toen ze zwanger was? is?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mammienes, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Zwangerschapsuitkering krijg je altijd.
    Alleen hangt het bedrag ervanaf wat je de maanden ervoor verdient hebt.

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Mijn contract is gewoon verlengd. Ik was al zwanger toen ik daar begon. Had niet verwacht dat ze het gingen verlengen trouwens.

3. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    mijn contract is ook verlengd weer voor half jaar wegens nieuwe cao ook:)

4. Biancje

Biancje Bekend lid

20 apr 2010
    767
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben per 1 juni verplaatst naar een ander filiaal waar ik een hogere functie kreeg en van 20 u/wknaar 38 u/wk ging werken mijn contract was voor een half jaar tot 1 aug.

Werd toch weer verlengd voor een jaar ikvertelde in Juli dat ik zwanger was.

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    mijn contract is in beide zwangerschappen verlengd...

6. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Werk op dit moment op uitzendbasis en eigenlijk zou ik per 4 april bij goed bevallen in dienst genomen moeten worden. Ik hou mijn hart echter vast, collega die zwanger is (5 weken verder) is namelijk net het contract niet verlengt. Ach komt vast goed hoe het verder zal gaan.

7. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Mijn contract werd ook verlengd, naar contract voor onbepaalde tijd. Ik werkte er nog maar een jaar, en was daarvan al een half jaar zwanger.

Tegelijkertijd: als een van de meiden van mijn team zwanger is, maar super functioneert laat ik haar echt niet gaan hoor!! Ik heb 100 keer liever dat een goed iemand er even een poosje tussen uit is, dan iemand die minder functioneert maar er wel gewoon is. DIe tussentijd vullen we wel zo goed mogelijk op, en daarna is ze er gewoon weer! Dus zonder twijfel contract verlengen!!

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik krijg in juli mijn vaste contract, zit dan midden in mijn zwangerschapsverlof. Officieel mag ik nog een jaarcontract maar mn bazin vind dat onzin. Het kan dus wel! Moet zeggen dat ik dezelfde uren blijf werken, dus dat er buiten het verlof geen nadelen zijn voor de werkgever.

9. mammienes

mammienes Actief lid

10 mrt 2010
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou kreeg een mail en word komende week gebeld voor het functionerings gesprek die ik heb aangevraagd.
    Ben erg benieuwd!

10. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Bij mij is mijn contract verlengd met 1 jaar, 1 maandje voordat ik met verlof ging. Eigenlijk stond een vast contract gepland, al is dit nooit met zoveel woorden gezegd. Wel zijn woorden gevallen als 'kans op bekkeninstabiliteit' en 'niet zo handig gepland vlak voor einde contract'. Dus dat zei mij genoeg.
    Maar nadat ik 2 mnd terug was kreeg ik wel een vast contract.
    Ook wel beetje begrijpelijk indien je in klein bedrijf werkzaam bent.
    Zou je maar niet zo druk maken, als de beslissing negatief is kun je er toch niets aan veranderen. Gelukkig heb je dan nog wel recht op bevallingsuitkering en daarna ww.
    Maar beter is het natuurlijk om je baan te behouden.

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Mijn contract werd zogenaamd niet verlengt door economische redenen. Kort na mijn vertrek werden er 3 nieuwe aangenomen;)

12. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn contract liep af een week na m'n zwangerschapsverlof, het werd gewoon verlengd. Alleen heb ik zelf aangegeven dat ze het voor mij niet hoefde te verlengen, ik bleef liever nog even bij Finn en zo kon ik mijn eigen praktijk in alle rust opzetten.

13. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    bij mijn vorige werkgever werd mijn contract om vage redenen niet verlengd. had toen erge schouder problemen.
    ben net 3 weken geleden begonnen met een nieuwe baan. heb contract tot 31 juli en maak me wel zorgen of hij verlengd word.
    bij sollicitatie gesprek werd al wel gezegd dat niet iedereen verlengd contract krijgt ligt aan de bezetting dan en het aantal kinderen dat opvang vraagt enz.

x

14. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik heb voor mijn verlof te horen gekregen dat ik een vast contract krijg.
    mijn contract zou aflopen op 1 Juli en ik begin weer met werken op 22 Juni.

15. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Toen ik mijn leidinggevende verteld had dat ik 7 wkn zwanger was...Moest ik in die tijd ook mijn contract krijgen ( verlengen voor een jaar/of vast contrakt) Hier netjes een vast contrakt gekregen met meer uren ook nog. Van 16 uur naar 24 uur.

16. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Hier ook geen contractverlening.
    2 weken daarvoor zei m'n leidinggevende, meid geen probleem, bla bla.
    Die week erna heb ik aangegeven zwanger te zijn, nog geen week later gesprek dat m'n contract niet verlengd werd. Echt zooooo stom.
    Het leuke, ze namen gelijk een nieuwe aan, die na 3 maanden zwanger bleek te zijn en gelijk thuis zat....*lacht in m'n knuistje*

17. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    tja moeilijk zoiets. bij mij was mijn contract 3 dagen na mijn verlof afgelopen en ook echt beeindigd (hebben ze pas 2 weken voor mijn verlof aangegeven zodat ik natuurlijk nog een beetje enthousiast naar mijn werk kwam :S)
    ik ben er echter gewoon van uit gegaan dat het zo zou lopen. kon het nooit tegenvallen. misschien ook wel een idee?

18. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    whahaha geweldig! karma mischien? hihi

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Bij mij is het net met een jaar verlengd per 1 maart. Erg fijn, want ik ga 15 april met verlof! Hier geen problemen dus!

20. eindhoven85

26 jul 2010
    92
    0
    0
    eindhoven
    ik werk er net 6 maand en mijn contract loopt over 3 weken af
    moet het dus vertellen wil geen scheve gezichten omdat ik niets heb gezegd, ik gok het er dus op
    ben er bang voor..

Deel Deze Pagina