Mijn bevalling word opdracht voor schoonzusje

Discussie in 'De lounge' gestart door Danoontje, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Vanavond belde me schoonzusje. Zij is bijna 18 jaar en loopt stage op de kraamafdeling hier in het ziekenhuis.

Omdat ik bijna moet bevallen en dit een keizersnee gaat worden was dus haar vraag of zij bij mijn keizersnee mocht zijn, als personeel uiteraard. Daarna word ook mijn persoonlijke verzorging door haar gedaan op de dagen dat ze aanwezig is op de stage. Haar begeleidster had toch nog wel de vraag of ik dat niet vervelend vond dat mijn schoonzusje dit ging doen.

Nee helemaal niet, ik vind het wel leuk eigenlijk. Tja en die persoonlijke verzorging, misschien vind ik dat wel minder leuk maar ze moet het toch ook leren toch, dan is het toch makkelijker als ze het bij een bekende kan doen ??

In de periode dat ik zou moeten bevallen valt precies in haar 4 weken school maar ze mag een aantal dagen extra stage in deze periode te doen om haar opdracht te voltooien bij mijn bevalling :D:D

2. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Leuk hoor! Vind het knap dat je dit laat doen. Moet er niet aan denken een bekend iemand bij de bevalling te hebben, afgezien mijn vriend dan.

Maar goed dat je dit doet! Ze moet het idd leren, dus waarom dan niet bij iemand die ze kent?!

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik denk dat als ik moet bevallen, dat ik me absoluut niet door een bekende wil laten verzorgen. Doe mij maar een onbekende die je - bij wijze van - na die tijd nooit meer ziet. Of eventueel bij de volgende bevalling.

Maar ik lees ook dat je een keizersnede moet? Gaan ze dan ook je intieme delen wassen of wat dan ook? Of heeft dat er niets mee te maken? Dat zou ik ook niet fijn vinden door een bekende.

Maar als jij dat leuk vinden dan moet je dat zeker doen. Meningen verschillen.

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Ach na mijn ks maakte niets me uit al was het Obama geweest... Dus waarom niet! Het zal zeker een extra band scheppen denk ik.

5. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    hier heeft een nicht mij geholpen.. en ik vond het erg leuk!! vond eht zelfs jammer dat ze de 2de keer er niet bij kon zijn.. (zou op maandag ingeleid gaan worden en zij was de diensten aan het ruilen en ik beviel op zaterdag al)

6. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Wat leuk!!
    Ik wilde echt helemaal geen bekenden bij mijn bevalling.

Buurvrouw bood aan om te kramen, maar heb haar eerlijk gemeld dat ik geen bekende als kraam wilde, ook geen moeder of wat dan!

En het wil niet zeggen dat het makkelijker leren is dan op een onbekende!
    Geef mij maar een onbekende waar ik de persoonlijke verzorging voor moet doen ;)

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Leuk zeg!

Ik zou het zelf wel bijzonder vinden! Een bekende maakt het extra speciaal denk ik!

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn schoonzus bij de bevalling... hmm nee ik pas ;) maar wel leuk dat jullie band goed genoeg is om haar de persoonlijke verzorging en zo te laten doen !!!

zelf hebben we gevraagd of mijn zusje bij deze bevalling wil zijn,

9. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Leuk hoor , gewoon lekker van genieten ... Denk dat het toch verschillend is hoe mensen denken over een bevalling , ik had best wel wat bekenden om me heen en op zicht echt geen last van gehad hoor :) Was ook in het ziekenhuis en ze liepen niemand in de weg en waren rustig , vond het ook heel speciaal dat toen Sara er eenmaal was ik zoveel mensen die ik liefheb om me heen had , denk ook dat dit zo was omdat ik alleenstaand ben ... De kraamzorg had ik liever door een bekende gehad dan die muts die ik hier had rondlopen ;)

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Leuk hoor!
    Ik zou het zelf verschrikkelijk vinden, maar iedereen zn ding toch! :)

11. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Van me 4 schoonzussen is zij toch wel de enige die erbij zou mogen zijn hoor :D
    Ik ken haar nu vanaf dat ze net 11 jaar was en de band die we hebben is al vanaf dag 1 erg goed. Ze komt ook altijd hierheen als ze wil praten over leuke dingen en minder leuke dingen.

Ze zegt ook altijd dat ze 1 broer en 2 zussen heeft, ze ziet me niet als een schoonzus. Ze word ook peettante van dit kindje dus dat maakt het voor haar ook weer wat specialer.

En wat die persoonlijke verzorging betreft, ach daar heb ik niet zo'n moeite mee. Tenminste zo denk ik er nu over, ze doet alles met begeleiding en we hebben afgesproken dat als ik er op het moment dat het moet gebeuren toch niet zo leuk vind dat haar begeleidster die bepaalde verzorging doet. Maar denk niet dat dat nodig zal zijn :D

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Als je band met je schoonzusje goed is en je kunt haar hier mee helpen, waarom niet. En de persoonlijke verzorging maakt je dan echt niets uit!

Ook met een ks moet je met de billen bloot..;) Krijgt catheter etc.. zoveel mensen die je op je intiemst zien. Dan kan die 2-3 x wassen er ook wel bij!:p

Deel Deze Pagina