Niet echt. We hebben nu al 2 keer een groot project gedaan waarin echt alles vernieuwd of geplaatst moest wodren en telkens doorgewerkt tot de finish, ook al betekende dat iedereen lekker buiten zat in het zonnetje en wij verder stonden te schuren en schilderen. Nu moet enkel nog de badkamer boven gedaan worden, maar dat is kwestie van budget vinden. Eens dat dat er is, wordt die ook meteen afgewerkt Ik kijk wel eens naar programmas als Help, mn man is een klusser en dan zie je de zielige vrouwen in onafgewerkte badkamers en keukens. En dan gaat het steeds over hij doet dit niet en hij doet dat niet Maar wat hebben ze zelf gedaan? Ik heb bv weken en maanden met een peuter van 2 en een pasgeboren baby een zolder geïsoleerd, letterlijk over de 100 gyprocplaten mee geplaatst, geplamuurd, geschuurd etc. Dozijnen balken heb ik mee versleurd, zakken cement van25kg en zo meer. Bij ons 1e project moest dan ook nog alles eens te voet naar boven tot de 4e etage gesleurd worden. (OK het helpt wel dat ik niet bepaald een fijn poppetje van 50kg ben, maar dan nog kan je bv schilderen of wat)
Haha, ik ben een poppetje van 58 kilo en ik klus ook rustig mee hoor Hier alleen nog plinten op de zolder leggen, maar die heeft mijn man verbouwd van gammele zolder naar een meidenslaapkamer.. Moet nog gezellig aangekleed worden, met bijv een leuke muurschildering, maar het lukt me maar niet om de tijd te vinden en als ik tijd heb, geen oppas voor de jongste.. Maar dat komt wel. Verder alleen wat schilderwerk. Plus we willen nu de keukenkastjes e.d. overschilderen. Er zit een soort plaklaag over de kastjes (wit) en dat kan je er zo afhalen. Maar nu nog vinden wat er weer op kan. Verder wil ik graag alle deuren opnieuw geverfd hebben, evenals de kozijnen en vensterbank. De keukenmuren zijn nu klaar, maar nu nog even kijken wanneer de woonkamer kan. Man is doordeweeks niet thuis en ik werk in de horeca dus heb ook geen vaste werkdagen dus de planning schiet er hier altijd bij in.
Hier ook een huis waar nog het èèn en ander aan gedaan moet worden: - voortuin moet helemaal aangepakt worden, is momenteel een katten plee geworden. - woonkamer en keuken opnieuw witten - de opbouw inrichten De eerste twee punten worden hoe dan ook dit jaar nog gedaan.
Schilderen, laminaat leggen of behangen kan ik ook (bij het laatste meehelpen vooral) maar voor de rest ben ik niet zo handig. Ik laat het dus liever over aan mijn man, die ook niet alles kan, maar wel heel veel.
Wij bedenken elke keer wat nieuws.. Ook heel irritant. Maken het wel af.. Maar we hebben altijd wel een project.
Totaal niet herkenbaar want ik heb een Bob de Bouwer thuis die van klussen houdt dus bij ons gebeurt alles altijd gelijk en is z.s.m. klaar.
Nee gelukkig niet. Wij zijn eind 2012 verhuisd en binnen een paar maanden was het grootste gedeelte af. Als er iets moet gebeuren wat ik niet zelf kan vraag ik het aan mijn man en dan gebeurt het binnen een paar dagen. Het enige wat blijft liggen is de schuur die geschilderd moet worden (maar heeft geen haast) en de buitenboel schilderen (laten we doen en wachten op wat warmer weer). Verder zijn zowel ik als mijn man veel te perfectionistisch om dat soort dingen te laten liggen, gelukkig, dan woon je toch niet fijn, met allemaal van die dingen die eigenlijk nog gedaan moeten worden.
Jaa herkenbaar! Van die klusjes die half af zijn. (Kozijnen en deuren 3 jaar geleden geschuurd maar nog altijd niet gelakt ) En heeel veel wat nog moet gebeuren. Probleem is dat we altijd her en der bezig zijn wat eigenlijk niet goed is. Soms ontkom je er natuurlijk niet aan aangezien bepaalde klussen, zoals kozijnen vervangen, meteen voor een hele woning of hele verdieping dienen te gebeuren. Maar we hebben ons nu voorgenomen om ruimte voor ruimte te gaan afwerken. Zo komt er steeds 1 ruimte helemaal af i.p.v. 100 ruimtes waar nogsteeds vanalles moet gebeuren.
Hier ook: Wij wonen in een 'gezellig' rijhuisje met kleine tuin en garage achteraan. Dit huis hebben we kunnen overkopen van mijn schoonvader. Hij heeft nog de bovenverdieping volledig aangepakt. De garage hangt aan het huis, waardoor onze tuin heel erg smal is. We willen dus de garage afbreken en die achterin de tuin plaatsen zodat die breder wordt. Daarna kunnen we beginnen met de aanleg van de tuin, want die bestaat nu uit beton met mos op en steentjes waarin de kat van de buren regelmatig haar behoefte komt doen . Ook willen we de plafond op de benedenverdieping aanpakken en de muren, want die zijn nogal oneffen. Maar op de dag voordat we willen intrekken (februari 2012) belt mijn schoonvader om te zeggen dat de boiler kapotgevroren is die in de garage hangt. Het was toen -15°c en veel sneeuw en hij had de thermostaat binnen maar op 6°c gezet . Dus al gauw een kost van een paar duizenden euro's, waarvan mijn schoonpa toch zo vriendelijk was om 750 bij te leggen (alsof dat genoeg zou zijn). Het jaar nadien terug heel veel sneeuw en de berging staat onder water. Gelukkig niks aan men nieuwe wasmachine en droogkast! Maar dus een lek in het dak :x. Zegt m'n schoonpa doodleuk: "Oh, das waar ook, heb ik ook eens gehad toen het sneeuwde." Dus iemand laten komen en het gehele platte dak was aan vervanging toe, weer een kostenplaatje van een paar duizenden euro's... :x Dusja, uiteindelijk een 10000 kwijt op 1 jaar tijd.. Die raap je niet zomaar terug bijeen. Dus zit ik nog steeds met hetzelfde plafond, muren en tuin.. Precies een braakliggend terrein buiten .
Hier hetzelfde, manlief is er alleen in het weekend en klussen met een handenbinder van 1,5 is door de weeks niet echt te doen. Kleine klusjes doe ik zelf wel, maar inderdaad... Er blijft veel liggen. Ik heb het van het weer opgepakt. Moeten nog 2 laminaatplanken in de laatste kamer gedaan worden. Ik zorg dat deze afgetekend is en zaag ik van het weekend en klik ik in manlief hangt dan een lamp op. Zo doen we elke week een mini klusje. Wat we niet op voorraad hebben, laten we even liggen tot belastingteruggave. We hebben binnenkort een week samen vrij, dus wordt elke dag een klusje doen haha. Ik stoor me er meer aan dan mijn man, maar dat is niet raar. Hij is maar 2 dagen in de week thuis.
Zo herkenbaar! ! Wat hebben we al gedaan: Nieuwe keuken Nieuwe badkamer Nieuwe betegeling oprit Zolder omgebouwd tot kamer Slaapkamer opgeknapt vanwege lekkage hele plafond eruit muren opnieuw Al best veel dus, het budget is nu een beetje op, maar er moet nog veel meer, dat wordt volgend jaar, want dit jaar gaan we weer op vakantie, zijn we erg aan toe. Tuin moet nog, wordt heel duur want moet over 10 meter nieuwe beschoeiing komen,. Nieuwe wc Buitenkant gedeelte hout opnieuw schilderen of vervangen door kunststof. Woonkamer vloer eruit en opnieuw laten egaliseren Ja, we hebben een bouwval gekochy haha ( al leek dat eerst wel mee te vallen) Pff.... Edit: maken de klussen wel altijd af, maar het houdt gewoon niet op.
nee niet herkenbaar wij hebben vorig jaar huis gekocht en in 8 weken helemaal verbouwd alleen muren laten staan met hulp van vrienden daarna nog zelf paar weken bezig geweest met afwerken her en der en afgelopen zomer gelijk voor en achtertuin aangepakt en wij zijn helemaal klaar heerlijk als ik soms op tv zie kan me niks bij voorstellen ik heb zelf ook geholpen ook met rot werk,slopen,puin weg brengen enz enz
Ehh, ja.. We wonen hier nu sinds 1 juli, ongeveer een week later waren de meubels in huis.. Bed, nachtkastje en tv-kasten in slaapkamer en woonkamer staan in elkaar, sinds ongeveer een maand hangt de spiegel in de badkamer, en onze klerenkast.. Die staat in elkaar, maar de plankjes hangen er nog niet in.. Een paar miezerige plankjes en we doen het beiden gewoon niet..
Geen vakantie boeken maar eerst je huis afmaken, das mijn advies. Ook na de vakantie irriteer jij je er nog aan, dus dat lijkt mij prioriteit hebben. En als alles af is jezelf belonen met de vakantie.
Wij hebben een huis gekocht, waar we nu 2 weken inzitten, dat vanbinnen zo goed als af is, gelukkig want we zijn geen handige harry's Wat er nog op de planning staat voor deze lente/zomer : Nieuw dak (Wordt volgende week al gedaan), achtertuin opnieuw aanleggen & terrastegels leggen De komende jaren : Voortuin heraanleggen, automatische garagepoort ipv manuele, nieuwe gordijnen of rolgordijnen onder, zolder isoleren & inrichten als 1 of 2 kamers Wij gaan niet op vakantie, spenderen ons geld het liefst aan het huis..En ik kijk er gewoon al naar uit om hier lekker in onze eigen tuin in 't zonneke te zitten, zalig! (In ons huurhuis waar we 4 jaar hebben gewoond, hadden we enkel een koerke met steentjes)
Ehm.. vind wel een beetje dat sommigen hier net doen alsof diegenen waar het zo lang duurt zelf niet meehelpen of geen rotwerk (willen) doen!! Dat is toch niet zo. Door tijd en geldgebrek gaan die dingen vaak niet sneller. Enne, 7 jaar op vakantie (plus de komende jaren) vind ik nou ook weer niet nodig, juist daardoor gaan wij weer met volle moed het nieuwe jaar in!
Was niet de bedoeling in mijn bericht, moest je daar naar refereren. Stel me gewoon soms de vraag als ik die tv-programma's zie. Hier is ook nog niet alles gedaan owv budget, maar mijn punt was dat een vrouw ook kan helpen ipv langs de zijlijn meekijken. Al is het maar hamer en spijkers aangeven, gaat met 2 net iets sneller dan alleen (al moet ik toegeven dat het niet altijd een cadeau is om met m'n vriend samen te werken )
Niet herkenbaar hier, maar dat komt omdat mijn man alles zelf kan (en ook nog doet ) Maar ik snap best dat bepaalde dingen blijven liggen bij anderen, maar ik zou er gek van worden en niet zorgeloos op vakantie kunnen gaan. Ik zou dan liever m'n geld van de vakantie aan een klusjesman besteden.
Hier valt het mee gelukkig, en allemaal alleen maar kleine klusjes. Toen we de sleutel kregen van ons net gerenoveerde huurhuis heb ik 2,5 maand maar 1 of 2 dagen per week gewerkt dus ik ben heerlijk aan het schilderen en behangen geweest dus de grote dingen waren gelukkig allemaal al gedaan tegen de tijd dat ik weer ging werken. Daarna ben ik met lijstjes gaan werken, alles opgeschreven wat nog moest gebeuren en iedere keer gekeken wat kan ik in mijn eentje doen en dan iedere keer wat doen. Als er even geen geld was om iets te kopen ging ik kijken waar hebben we alle spullen nog voor liggen, bijvoorbeeld dingetjes verven. En zo komt het allemaal beetje bij beetje steeds meer af. Alleen de zolder zal nog wel even duren, die hebben ze geisoleerd met prachtig materiaal maar al het houtwerk wat er zit is nog vies bruin, enige wat we gedaan hebben is goedkope vloerbedekking neergelegd omdat we het wasrek op de overloop hebben en er een logeerbed staat anders liep je op kale houten planken dat was ook niet zo lekker. Maar misschien dat dat later de kinderkamer gaat worden dus dan kunnen we het gelijk goed doen.