Is er bij jullie ook nog zoveel dat nog moet gebeuren?

Discussion in 'De lounge' started by sneeuw, Mar 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Herkenbaar,

We wonen in dit huis nu 6 jaar.

Wat is er aan gedaan.

zowel boven als beneden nieuw laminaat.
    Boven alles wit behangen.
    Alle deuren en kozijnen geschilderd.
    Muren beneden geschilderd.

Nieuwe keuken,
    Kunststof voordeur en schuurdeur.
    Tuin vlak gemaakt kunstgras erin.
    Jaar later tuinhuis erop.
    Afgelopen zomer aan 1 zijde de coniferen vervangen voor schutting.

Dit jaar krijgen we boven overal inzet horren en worden de boeien van hout voorzien van beplating. Zo hebben we er nooit geen omkijken meer naar.

Wensen,

Schuur voor vast aan het huis als berging maken met plavuizen muren isoleren en nieuw plafond. Ook plavuizen in ons halletje van 1,5 m2

Een dak kapel/hele zolder renoveren isoleren.

Beneden weer nieuw laminaat en alles opnieuw schilderen.

Wat moet er nog gebeuren.
    Kleding uitzoeken Wat op marktplaats en eat weggeven en wat in een kleding container.

Plafond douche opnieuw schilderen. Spullen liggen er:).

Zolder spullen uitzoeken en in de gekochte plastic bakken doen die we onlangs hebben gekocht.

Zowel mijn man als ik zijn laks..
    Ik begin soms ergens in mijn eentje aan. Heb al zijn tecnisch lego al overgedaan in een plastic bak.

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Héél herkenbaar.
    2 jaar geleden een huis gekocht dat "in orde" is. Het voordeel is dus dat we er perfect in kunnen leven.
    We hebben geschilderd beneden en in onze slaapkamer, vloer laten leggen in onze slaapkamer, de kelder opgeruimd dat die bruikbaar is, op een aantal plaatsen verlichting aangepast, ...

De badkamer is "in orde", maar ik wil een degelijkere lavabo, er moet een bad komen, er moet een deur veranderen (uitbreken en nieuwe plaatsen), de douchedeur moet aangepakt en veranderd worden, het raam boven de badkamer moet een raam worden dat open kan, de hoek waar 't wasmachien staat moet deftig ingericht worden, er moet meer licht komen, ...
    Allemaal dingen die niet dringend zijn. En waar eerst wel centen voor nodig zijn, want we hebben twee linkerhanden en moeten dus alles laten doen.

Zelfde met de gang. Die moet van beneden tot boven helemaal opgeknapt worden (volledig geplamuurd omdat er teveel uitvalt, waarschijnlijk moet de hele zooi zelfs eerst helemaal "brak" komen te liggen ...), maar wederom ... totaal niet dringend en voorlopig echt de centen niet voor professionals.

De slaapkamers boven op 't tweede zijn logeerkamer en bergruimte, dus "ooit" schilderen we die wel es in de kleur van onze zin, maar dringend is 't niet. Is overigens dezelfde rotverf als er in de slaapkamer zat (een soort lakverf) ... bijna niet weg te krijgen, dus we staan er niet om te springen.

De vorige eigenaar was overigens elektricien en die heeft her en der kabels aangelegd voor "joost mag weten wat". Kabels voor luidsprekers, verbindingen, ... Een deel is al gecamoufleerd, maar van een deel weten we echt niet of we er wel mogen aankomen (lees: afknippen, alles strippen is echt te veel werk en te moeilijk voor een leek).

De tuin hebben we gelijk serieus onder handen genomen. Dat kunnen we beter zelf. Al had meneer zelfs daar (niet meer werkende) lichten en draderijen in verstopt waar we ons geen blijf mee wisten.

3. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Zó herkenbaar!! Volgens mij moet je er altijd maar vanuit gaan dat het een 10-jarenplan is, dan kan het alleen maar meevallen :D

4. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

Jan 14, 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook wel herkenbaar.
    maar ik zeg er altijd bij, ook kijken naar wat er al gebeurd is.
    dat is hier ook echt veel

5. Tutu

Tutu Fanatiek lid

Jun 30, 2013
    1,089
    0
    36
    Female
    Noord Brabant
    Hier bij vl ook, maar ik moet zeggen dat we de laatste tijd errug veel gedaan hebben! Hebben sowieso heel veel opgeruimd, ik denk wel drie volle busjes met spullen naar de kringloop.

Daarbij veel opgeknapt aan het huis, allemaal achterstallig onderhoud. Laatst de douche laten openbrekem ivm lekkage en alle lelijke muren laten spachtelpoetsen.

Nu de zolder helemaal leeg gemaakt en gordijnen laten aanmeten en op hangen, volgende week komen ze dakramen plaatsen daar en dan hebben we zomaar ineens een extra slaapkamer gecreëerd :D

Daar heb ik vl wel voor aan moeten duwen, hoor :p Door zijn uitstellen kan ik pas met 30 weken zwangerschap aan de babykamer beginnen ;)

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,248
    4,480
    113
    Ontzettend herkenbaar.

Er missen hier stukken plint in de keuken, dat zou manlief zelf wel even doen (zo'n 10 jaar geleden ;))

2 jaar geleden hebben we de hal opgeknapt het enige wat nog moet gebeuren is de deuren schilderen (zijn nog steeds vanille kleur en moeten wit worden).

Toen we 16 jaar geleden hier gingen wonen hadden we geen geld om de slaapkamer op te knappen. Op de muren kwam toen een eigen aangemaakte verf (wat licht grasgroen moest worden maar mint groen bleek te zijn), de vloerbedekking van de vorige bewoners hebben we laten zitten. Nu 16 jaar later wacht ik al 2 jaar op de beloofde opgeknapte slaapkamer (witte muren, laminaat op de grond en een inloopkast).

Gelukkig kwam ik vandaag bij een vriendinnetje van onze dochter en daar was het hetzelfde, klussen worden begonnen en dan net niet helemaal afgemaakt.

Redenen, geld gebrek, geen tijd of simpelweg geen zin.

In het geval van mijn man kan ik het allemaal best begrijpen, full time werken, vader zijn, mijn mantelzorger zijn en als er dan een gaatje vrije tijd is dan gaat hij lekker vissen (liever een ontspannen man dan 1 die het allemaal de pet te boven groeit)

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Herkenbaar! We wonen hier nu bijna 10 jaar en sommige dingen "moeten" eigenlijk nog steeds een keer gebeuren en andere dingen moeten ondertussen weer een keer opnieuw ofzo haha :p Ik denk dat je in een huis altijd wel aan de gang blijft met dingetjes.

8. linnie88

linnie88 Actief lid

Aug 6, 2013
    223
    10
    18
    heeel herkenbaar hoor ;)
    zo'n 8 maanden geleden zijn wij ook verhuist, kluswoning.
    Nu ligt het momenteel stil wegens omstandigheden.
    Maar moet ook nog e.e.a gebeuren wil het voor mijn gevoel heerlijk opgeruimd en aan de kant zijn!
    Ergste is dat het mij ook niet altijd lukt om opgeruimd te blijven omdat er her en der toch rommel (klusspullen ed.) blijven liggen door vriendlief haha..

Share This Page