Baby voor elk slaapje naar bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isis857, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Ik ben benieuwd wat jullie doen. Brengen jullie je kindje voor ieder slaapje naar bed, of slaapt je kindje ook wel eens in de box oid?

2. Delta

Delta Niet meer actief

Volgens mij had mijn dochter tot 3 maanden wel eens in de box geslapen, zeker als ik NET te laat was haar in bed te leggen. En de eerste 3.5 maand heeft ze heeeel veeeel gehuild. Dus sliep vaak bij me, in draagdoek, op schoot of in de box inderdaad, maar toch wel vaak in kinderwagen op haar kamertje (hadden geen wiegje en ledikant staat op onze slaapkamer waar ik balkondeur overdag open heb)
    Maar toch zoveel mogelijk in bed gedaan, ze slaapt nu heel goed.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Eigenlijk sliep mijn dochter overdag altijd in de kinderwagenbak in de huiskamer. Pas sinds een paar weken breng ik haar nu ook overdag naar haar ledikantje (bij ons op de slaapkamer), omdat ze bijna niet meer in de kinderwagenbak past :D

4. Maia

Maia Niet meer actief

Tim slaapt elk slaapje in bed over het algemeen. Tenzij hij in de MC of wandelwagen in slaap valt als we weg zijn, dan laten we hem daarin liggen. En heel soms valt hij in mijn armen in slaap maar meestal ben ik dat wel voor tegenwoordig en leg ik hem in bed. Bed is slapen, box e.d. is wakker zijn/spelen hier.

5. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Die eerste maanden maar af en toe, ze sliep ook wel eens lekker in de box of in de wipstoel, heerlijk! Uiteindelijk vanzelf telkens naar bed gebracht omdat ik dat toch prettiger vond naarmate ze ouder werd.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mannetje was tot z'n laatste fles van 22.30 beneden, sliep dan in de box of in de kinderwagenbak of op mij :D

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Probeer sinds kort enig ritme erin te krijgen... Daarvoor sliep hij vaak bij ons op de arm/borst, in de draagzak, maar ook heel vaak in de kinderwagenbak die in de box stond. Nu is het de bedoeling dat hij 1 of 2 slaapjes in zijn ledikantje doet. De andere slaapjes hangen af van de drukte in huis, of er kraambezoek komt... Hij ligt bv. nu in de box te slapen... ingebakerd in zijn Paccodoek. Ik doe dan wel het muziekmobiel eraf, zodat het meer op een slaapplek lijkt. 's Avonds ligt hij ook weleens bij ons op de bank op een voedingskussen, dekentje erover... Dat is meestal als hij zelf niet in slaap kan vallen in zijn ledikantje boven. Hij ligt dan tot de laatste voeding bij ons. Geniet ik ook erg van moet ik zeggen, maar straks moet ik ook weer aan het werk en wil dan toch zoveel mogelijk ritme en rust erin krijgen.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat komt vanzelf wel. Ervaring leert dat het echt het beste werkt het los te laten en de behoefte van je kind te volgen. Een ritme "erin krijgen" werkt eigenlijk niet, het is je mannetje die op een gegeven moment een ritme gaat aangeven. Dat doen ze vaak helemaal zelf.

9. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0

Precies het zelfde hier

10. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Mijn zoon sliep tot een maand of 4-5 beneden in de kinderwagenbak en ging naar zijn eigen bedje als wij ook op bed gingen.

11. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Mijn zoontje slaapt altijd op bed, vanaf dag 1.
    Hij slaapt erg licht, dus vandaar.

12. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Mijn zoon slaapt in principe altijd in zijn eigen bed bij elk slaapje. Ik vind dit het meest rustig voor hem. Als ik naar buiten wil samen met andere zoon, slaapt hij in de draagzak.

13. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Zoontje heeft tot een maand of 3 in de box geslapen overdag, in zijn ledikantje sliep hij niet ('s nachts gelukkig wel heel goed)
    Daarna is hij geleidelijk aan steeds beter en langer gaan slapen in zijn ledikantje.

14. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Dochtertje slaapt hier sinds eerste dag ook in haar eigen ledikant. In het begin heeeeeeeeeeeeeeel ooit in de box. Maar ze slaapt zo licht, dus mevrouw mag lekker in haar bedje slapen en dat doet ze hardstikke goed :)

15. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Hier vanaf het begin overdag veel in de box (op een beschut plekje met een hemel). Na een maand of 4 werd ze onrustiger. Vanaf toen voor elk slaapje in bed, dat gaat nog steeds prima.
    Box is nu om te spelen of een beetje te chillen.. :)

16. november12

november12 Actief lid

10 mrt 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier eigenlijk alle slaapjes in het bedje. Tenzij we weggaan, dan wordt het de kinderwagen of maxicosi. In de box niet.....daar speelt ze in. Wij wonen gelijkvloers, dus voor mij was het vanaf het begin geen probleem om haar in haar eigen bedje te laten slapen. Wanneer ik een bovenverdieping zou hebben, zou ik denk ik, haar vaker beneden in de kinderwagen laten slapen.
    De eerste weken viel ze soms wel diep in slaap op de arm, maar de laatste tijd niet meer.....dan komt ze niet in een diepe slaap. Ik leg haar dus altijd weg.

17. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Sinds een week of twee leg ik haar voor alle slaapjes in bed (als ik thuis ben natuurlijk).. Maar dat jomt ook doordat ik nu gewoon beter herken wanneer ze moe is..

Hier werkt dat perfect!

18. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was het 2e slaapje vaak in de kinderwagen. Dan kon ik even de deur voor boodschappen.

De box heb ik nooit bewust gedaan. Maar is vast wel 3-4 keer gebeurd..

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Zoontje slaapt hier alleen 's nachts in een co-sleeper naast mij, overdag in de draagzak of bij mij of mijn man op de borst.

20. Coortje

Coortje Niet meer actief

hier is slapen=bed. Mijn zoontje van 2 maanden ligt dus bijna hele dagen boven op bed. Mijn middelste dochter heeft haar eerste 6 maanden ook bijna alleen maar boven gelegen. Ze slapen zoveel. Hier is uit bed,flesje ff in de box, gapen/huilerig door moe naar bed.

Soms slaapt ie ook wel in de kinderwagen als ik weg moet ofzo maar niet in de box

Deel Deze Pagina