Tips gevraagd: moeite met juiste fles/speen vinden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fizzy, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fizzy

Fizzy Bekend lid

24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Ons meisje is bijna 3 weken oud en we zijn al vanaf dag 1 zoekende naar de juiste fles en de juiste speen. We begonnen met Difrax S, die ging veeeel te snel! Difrax dental speen ook geprobeerd, die ging nog harder! Toen overgestapt op Avent flessen met speen maat 1. Deze gaan een stuk langzamer (20/25 min) maar er komt de helft van de tijd niks uit! We draaien dan vaak een keer de dop los en weer wat vaster. De ene keer helpt het dan ineens wel, de andere keer blijven we aan het klooien. Ze is dan wel de hele tijd aan het zuigen, maar omdat er niks uit komt is ze halverwege helemaal kapot en valt in slaap, zo zielig! Nu proberen we het met maat 2 van Avent, maar ook deze heeft hetzelfde effect als maat 1. Af en toe heb ik ook het idee dat ze de speen vacuüm zuigt.
    Wie heeft er tips?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wij gebruiken dr browns flessen, ideaal!

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Jups de dr Brown

4. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Wij ook lekker aangetobt tot we met dr Brown begonnen, echt een aanrader!!

5. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    yes! dr brown it is!!
    Je kunt ze alleen bij Etos kopen..
    Ik ken maar weinig mensen die niet tevreden zijn met dit product...

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Aandachtspunt bij dr brown is dat er voor de smalle flessen wel een prematuurspeen is en niet voor de brede flessen. Speen 1 ging hier best snel dus veel pauzes moeten inlassen met drinken toen hij nog klein was.
    Verder echt een superfles.
    Avent en difrax waren hier ook geen succes.

7. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Dr brown na 6 verschillende flessen te hebben geprobeerd, hele fijne fles...

8. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Bij ons was de oplossing de Dr Brown fles met prematuurspeen.

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Had hier de avent natural ( naast de borstvoeding) nooit problemen met speen 1 gehad. Je hoeft de dop niet 'muurvast' te draaien.

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dr Brown

Speen 1 bij standaard
    Speen 2 bij omneo
    Speen 2 bij standaard en 2 schepjes nutriton
    Speen 3 vanaf 6 mnd
    Speen 4 bij papflessen

11. penseel

penseel Niet meer actief

Als het zo langzaam ging maakte ik er een klein extra gaatje bij. Wel een gebruikte speen gebruiken en een reserve bij de hand.

Te groot gaat gaat het idd te snel dan verslikken ze zich sneller. Te klein zuigen ze zich een ongeluk.

Ik had de difax spenen nummer een klein gaatje en maakte het gaatje dus iets groter vaak even spelen daar mee voor je de perfecte oplossing gevonden hebt.

Hier gaf ik er ook nog nutrilon bij van wegen het spugen. Dus was de voeding iets dikker. Maar dus nou ja lees maar boven staande. Een schone naald gebruiken. Kun je even warm maken vuurtje afvegen en prikken maar.

12. Fizzy

Fizzy Bekend lid

24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Bedankt voor de reacties! Lijkt me duidelijk dus. Morgen maar meteen een Dr. Brown fles aanschaffen! :)

We draaien de Avent fles soms muurvast, soms heel erg los. Lijkt geen verschil te maken. Alles al geprobeerd.

Hebben jullie enig idee of het aan de fles kan liggen dat ze hem soms vacuüm zuigt of ligt dat aan de manier van drinken?

13. Fizzy

Fizzy Bekend lid

24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Dat lijkt me best eng! Weet niet waarom, maar ben nog zo'n leek, het voelt niet goed om op eigen houtje al aan spenen gaan zitten morren. Ben ik misschien een angsthaas in, haha.

De difrax ging hier juist veel te snel, laat staan dat ik er een extra gat in maak, haha. Het is niet dat ons meisje zich verslikt of gaat spugen, maar ze dronk in 5/10 minuten zo 100 cc weg en daarbij morste ze ook erg veel. Had daarna ook niet het idee dat ze echt verzadigd was, dus daarom gestopt met difrax.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze oudste zoog bepaalde flessen ook vacuum. De dr browns is dat onmogelijk ;)

Als je de smalle fles koopt kun je eventueel een prematuur speen gaan gebruiken. De brede variant heeft deze niet.

15. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Dr brown fles met de Difrax 3 standen speen dit ivm verdikte voeding! ;)

16. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Idd dr Brown. Te koop bij etos (smalle hals) en bij prenatal beide varianten. Verder online vrijwel overal te bestellen en de volgende dag in huis!

17. Fizzy

Fizzy Bekend lid

24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Vandaag de Dr Brown's fles gekocht, bedankt voor de tips! Nu 3 voedingen mee gedaan en tot nu toe lijkt het een fijne fles. Maar ik heb het idee dat ons meisje misschien wel eens verborgen reflux zou kunnen hebben, dus dat misschien even laten checken...

Bedankt voor het meedenken!

Deel Deze Pagina