Is er een automonteur in de zaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door LieseLeentje, 19 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Is iemand hier een automonteur? Of heeft iemand een man die automonteur is?

Wij hebben het afgelopen jaar in de garantie periode meerdere problemen gehad met onze auto. Voornamelijk met de airco.

Nu is de airco eindelijk goed gerepareerd en precies een dag nadat de auto terug kwam klapt er een soort schijf onder de auto uit.

Dit valt niet meer onder de garantie, maar wij hebben dus nu het gevoel dat de boel opgelicht is. Het lijkt namelijk op een schijf die de airco gebruikt.

Nu is mijn vraag of er hier iemand is die verstand van auto's heeft (wij hebben een Opel Vectra) die zou kunnen bevestigen aan de hand van een foto wat voor schijf dit is?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Kan je de foto even plaatsen dan? kan mijn man even kijken . :)

3. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Foto is inderdaad wel handig ja...

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Oeps foto is inderdaad wel handig. Ik zal die morgen even uploaden want die staat op de camera.

5. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Mijn man kijkt zo ook mee met de foto!

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    2 van 4 foto's.

Bijgevoegde bestanden:

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    4 van 4.

Wat wij graag willen weten is of deze schijf met reparatie van het airco systeem eruit moet en of losgekoppeld moet worden? Ook willen we graag weten of het mogelijk is dat de schijf kapot gegaan is door onzorgvuldige handelen tijdens de reparatie?

Er is een nieuwe schijf geplaatst, wij zouden graag willen weten hoe we kunnen zien of er een nieuwe schijf is ingegaan?

In elk geval alvast hartelijk bedankt voor het kijken!

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Als het binnenste gedeelte rubber is het een oude schijf. VL zegt dat er ook een V-snaar los zou moeten zitten onder de motorkap. VL zegt dat het wel lijkt op een schijf van de airco.

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Het word bij onze auto een multiriem genoemd en geen v-snaar als ik het goed begrepen heb.

Het is een Opel Vectra B.

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ja dat kan ook. Maar hangt die ook los?

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    De multiriem? Nee de schijf is vervangen voor een nieuwe.

Daar gaat het juist om. Mijn man heeft het gevoel dat ze onzorgvuldig gehandeld hebben en ons dus de afsleepkosten en een nieuwe schijf in rekening gebracht hebben terwijl het hun fout is dat de schijf kapot is. De schijf op de foto's is de oude schijf.

De airco is maar liefst 4 keer gerepareerd en pas bij de 4e keer zagen ze dus dat er een onderdeel stuk was terwijl die waarschijnlijk vanaf het begin stuk geweest is. Een fout van de monteur dus. De airco viel onder de garantie maar dit niet meer. Maar wij willen niet betalen voor hun fouten.

Deel Deze Pagina