Verzekerd tegen overstromen toilet?

Discussion in 'De lounge' started by Maria1983, Jul 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Gisterenavond een half uur staan dweilen in de woonkamer omdat mijn toilet overstroomt is nadat ik onder de douche was geweest. Onze meubels, plinten e.d. zijn allemaal nat geworden (gelukkig staan een hoop meubels op viltjes, dus zijn voor het grootste gedeelte de viltjes nat geworden). Ik ben verzekerd bij Reaal, maar kan niet terug vinden of wij tegen deze waterschade verzekerd zijn. Nu kan ik morgen pas bellen naar de klantenservice, maar weet iemand dit of wij hiervoor verzekerd zijn? Wil ook morgen iemand bellen voor de verstopping (wij zijn vandaag bijna niet thuis), wordt dit ook vergoed door de verzekering? Ik baal hier flink van!

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    De verzekering zal de schade aan de meubels /vloer hoogs waarschijnlijk wel vergoeden met de inboedel verzekering. Verstopping echter zal hierbij niet bijzitten.
    Zit er een breuk ofzo in de leiding wil het woonhuisverzekering het opsporen hiervan vergoeden maar ook niet altijd de reparatie als het bijv blijkt dat het voorkomen had kunnen worden ( ouderdom bijv) . Zit zou de inboedel verzekering na mijn weten niet vergoeden

Het lijkt mijn in dit geval een gewone overstroming en dan is de vraag waar zit de verstopping? Zit hij op eigen grond dan betaal je zelf, zit hij op de straat onder de grond ( volgens mijn bepaald aantal cm vanaf woonhuis) dan betaald de gemeente. Bijv wc zit naast de voordeur en huis heeft geen voortuin maar staat langs stoep van de gemeente. Wc grenst dus aan de straat. Blijkt dat de verstopping aan straatkant zit zijn de koste voor de gemeente.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    De 'onderzoekskosten worden idd niet altijd vergoed, ben ik ook een keer achtergekomen toen het al te laat was. Dure les. Wat er verder wel of niet vergoed wordt zal heel specifiek in de polisvoorwaarden staan. Heb je al geprobeerd die (online) te vinden?

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Dit! Waarschijnlijk word de schade wel vergoed, maar de bron is voor eigen kosten. Wij hebben twee weken geleden na hevige regenval ook een lekkage gehad, die helaas wel in de duizenden euro's loopt. De bron was een verstopt afvoerbuisje op de dakkapel, wat dezelfde avond nog verholpen is. Dat was/is voor eigen kosten, ook als dakbekleding bijv slecht was geweest. Maar de rest komt voor verzekering. Wij moeten op slaapkamer dochter helaas (op een muur na) alle muren stucen, schilderen, nieuwe laminaat. Morgen komt een aannemer en dan zien we wat de onzichtbare schade is. Kamer was net een jaar klaar, dus balen!

5. Eriva

Eriva Niet meer actief

Inderdaad zoals hierboven aangegeven. Gevolgschade wordt (meestal) vergoed. De bron vaak niet, omdat je dit zelf goed dient te onderhouden ( afhankelijk natuurlijk of je huur of koopwoning hebt).

6. silly31

silly31 Actief lid

Apr 12, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    hangt er vanaf waardoor je toilet is overstroomd.
    wij hebben dit ook meegemaakt, maar in ons geval had de gemeente de pompen op het riool aan moeten zetten, doordat ze dit vergeten waren, kwam al het gebruikte water via het toilet naar boven.
    wij hebben echt werkelijk alles vergoed gekregen incl vloer!
    met een verstopping is het anders (zie eerdere reacties)

7. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

dit hebben wij ook een keer gehad. Werd inderdaad ook zo vergoed als bij jullie.

Share This Page