Is er een dierenarts/assistente aanwezig

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 9 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Je mag me best even een foto sturen, dan kijk ik ernaar.

Maar even los daarvan: ik vind het zo raar dat mensen zo makkelijk spreken over dat een dierenarts "toch best even" naar een foto kan kijken?!?

Op het moment dat je vanuit je functie als dierenarts een uitspraak doet op basis van een foto ben je wel verantwoordelijk voor een verder verloop. Aangezien je nooit het hele dier kan controleren door naar een foto te kijken, een verdere ziektegeschiedenis of medicijngebruik van een dier niet bekend is, etc, loop je als dierenarts gewoon een persoonlijk risico als je o.b.v. een foto een verkeerde inschatting maakt!
    En dan hebben we het nog niet over de kosten: waarom zou iemand zijn professionele kennis, waar hij meer dan 8 jaar aan studie en bijbehorende kosten in heeft geinvesteerd, gratis moeten inzetten? Wie werkt er hier structureel voor nop? Er worden heel veel zaken gratis telefonisch door de dierenarts/-assistentes afgehandeld waar niets voor wordt gerekend.

Dat wil dus niet dat dierenartsen nooit telefonisch adviseren, maar ik word altijd zo moe als ik merk dat mensen dierenartsen ongenuanceerd als afzetters bestempelen, of vinden dat ze hun diensten goedkoper moeten aanbieden "want ze houden toch van dieren"!

Voor de goede orde: Joycey, ik krijg niet de indruk dat jij geen geld aan je kat wilt uitgeven, maar probeert een risico in te schatten en dan wilt beslissen wat te doen. Mijn reactie is meer een algemene! :)

2. Logan

Logan Niet meer actief

Dat is toch logisch dat ze niet naar een foto willen kijken? Ik stuur mijn huisarts toch ook geen whatsapp met een foto? Kat kan er niks aan doen, vervelend dat het niet uitkomt maar ik had allang in de auto gezeten. Beestje kan zelf niks doen en is van jou afhankelijk.

3. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik wel. Zoon had rare pukkels toen mocht ik gewoon de huisarts even de foto's mailen

4. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    #24 Majo1983, 10 apr 2016
    Laatst bewerkt: 10 apr 2016
    Maar 200 euro is toch wel een beetje overdreven! Hier hebben ze gewoon weekend spreekuren en dan kost het 15 euro extra voor een consult. Ook buiten het spreekuur langskomen. Mijn kat kon.vorige week niet plassen, verstopt piemeltje, 2 dagen opgenomen geweest en onder narcose ontstopt. Verder grote zak dieetvoer en dubbele kuur ontworming voor 2 katten en grote hond en was toen 250 euro kwijt. Dat was ook op een zaterdag.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou helemaal prima gelukkig! De lelijke plekken waren schijnbaar toch rood van het likken. Toen hij 'klaar' was met likken hield hij er ook gewoon mee op en bleef hij er verder van af. Daardoor zag het er al snel een stuk beter uit; ook geen koorts ofzo en de algemene indruk was goed (beter dan verleden week, zullen we maar zeggen).

Daarnet met de dierenarts overlegd en ik mocht de foto's dit keer wel gewoon doormailen van zaterdag, zondag en vandaag (en ja, dit mag overigens bij mijn huisarts nét zo goed); langskomen is waarschijnlijk niet eens nodig. Gewoon door blijven gaan met de pijnstilling en dan lost het zichzelf wel op.

Kortom; ik ben blij dat we 200 euro in onze zak hebben kunnen houden en het 'risico' genomen heb, want het lijkt allemaal goed af te lopen. Natuurlijk is zo'n diertje het waard, maar als het niet nodig is kan ik mijn geld wel beter besteden.

Overigens; voor de goede orde, de dierenarts heeft laatst ook al een kleine 520 euro gekregen voor mijn andere kat die wat ernstigs had. En een paar maanden daarvoor nog een paar honderd euro in verband met gebitsonderhoud. Het is niet alsof we niet gaan wanneer het wél hard nodig is; maar als ik het over het weekend kan tillen, doe ik dat. Daar hoef ik mezelf niet voor te verdedigen lijkt me, dat hoort bij de common sense. Als zijn poot eraf zou liggen of iets dergelijks, was ik natuurlijk allang gegaan en had ik er niet een topic over geopend.

Ik zal een slotje verzoeken bij het beheer :)

6. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    HoI Joycey.. voor een eventuele volgende keer om de kosten binnen de perken te houden: zoek een vestiging van ranzijn op. Zo te horen kom je uit Noord Holland en daar zitten er wel een aantal. Zijn iedere dag geopend en de prijs is daar heel bescheiden vergeleken met de reguliere praktijken hier in de buurt. Fijn dat het goed gaat met de poes en ik begrijp je keuze wel hoor

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wat een goeie tip, Michelle! Dank je wel :) Ik ga het onthouden.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Fijn dat het goed gaat!
    Groot gelijk ook hoor wat betreft het kijken of je het over het weekend kunt tillen, dat doe ik ook. We gaan zelf toch ook niet voor elk dingetje naar de HAP ;).

9. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina