Is er een dokter in de zaal?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door justamember24, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justamember24

24 sep 2008
    26
    0
    0
    Hoi allemaal, ik weet niet of een van jullie het begrijpt of dat er wellicht ergens een dokter op dit forum zit, maar ik snap niet zo erg veel van mijn cyclus.

Het lijkt me dat die redelijk onregelmatig is, want de ene maand word ik na 21 dagen weer ongesteld, de andere keer na 26 (overigens nooit veel later dan na 26 dagen). De laatste paar maanden -houd ik het bij- gaat het zo'n beetje als volgt:

Na 26 dagen werd ik ongesteld op 16 september; dat wil zeggen dat het begint met een wat bruinige afscheiding; te weinig voor een tampon oid, maar te veel om niets te zijn. Als ik vanaf die dag ga tellen, duurt mijn ongesteldheid de laatste maanden zo'n 10 dagen en is meestal nog niet afgelopen als ik mijn eisprong zou hebben (nav de uitrekenmethode, die bij mij natuurlijk niet al te betrouwbaar is...). Vervolgens zou ik op 12 oktober weer ongesteld moeten worden, maar gisteren had ik alweer de eerste tekenen (de bruinige afscheiding). Overigens slik ik al ruim 2 jaar geen pil, dus mijn lichaam is wel 'ontpilt' denk ik zo.

Deze maand heb ik zo'n 7 ovulatietesten gebruikt (ben gaan testen na de ongesteldheid), maar geen was positief. We hebben toch om de dag gevreeen en we hoopten natuurlijk dat die test het even niet zo goed deed. Nu vrees ik dat de afscheiding aangeeft dat ik weer ongesteld ga worden en niet dat er een babytje in mijn buik zit.

Kan ik de ovulatietesten al gebruiken terwijl ik nog ongesteld ben? Het lijkt er nl op dat het eitje tijdens die -wat mij betreft nogal lange- periode al springt.
    En wat moet ik van deze vreemde (althans, het komt mij nogal vreemd voor, maar misschien hebben meerdere van jullie hier 'last' van?) cyclus denken?

kHoop dat jullie wat tips voor me hebben, want hoewel we nog niet heel lang aan het oefenen zijn, is het toch wat frustrerend als je totaal geen idee hebt of je een beetje goed bezig bent...

Groetjes!

2. mamaron

mamaron Lid

16 aug 2008
    12
    0
    0
    Hoi,

Je zou eigenlijk pas vanaf de eerste dag echt helder bloedverlies moeten tellen, dus dan is je menstruatie niet zo lang als je zou denken. En men spreekt van een normale cyclus als ie tussen de drie en vijf weken plaatsvindt en een paar dagen lengteverschil is niet erg. Dus dan heb je een hele regelmatige cyclus, alleen misschien wat kort. Wel kan de luteale fase te kort zijn (de tijd tussen de eisprong en menstruatie) zodat je eitje geen tijd heeft om in te nestelen. Moet ongeveer 11 dagen tussen zitten. Ik hoop dat ik je hiermee ietsje heb geholpen. Succes!

3. mamaron

mamaron Lid

16 aug 2008
    12
    0
    0
    Heb nog eens naar je datum gekeken, maar hij lijkt eigenlijk vrij normaal hoor. Als je ovulatietesten geen duidelijk beeld geven heb je hier misschien iets aan; een paar dagen voor je eisprong wordt je afscheiding draderig en doorzichtig en is het rekbaar. Dit is om de zaadjes goed te laten zwemmen. Verder neemt over het algemeen de zin in 'klussen' toe en kun je een beetje hoofdpijn of een trekkerig gevoel in je buik hebben. Sommige vrouwen hebben er zelfs behoorlijk veel pijn aan. Nou, succes maar weer, en hopelijk ben je zwanger.

4. justamember24

24 sep 2008
    26
    0
    0
    Zo'n snelle reactie had ik niet verwacht! Veel dank; het maakt het wat duidelijker en stelt me ook wat gerust; ik wacht dus nog rustig even af en ga vanaf deze maand op een andere manier tellen.

5. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Even iets anders: Misschien is het een idee om te gaan temperaturen? Kijk eens onder temperaturen daar lees je er veel meer over. Doormiddel van je temp kun je zien of je wel een eisprong hebt, goedkopere manier dan ovu-testen dus! Succes

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    De 1e cyclusdag is al direct vanaf de dag dat je bruin bloed hebt, zo is mij dat door mijn gyn uitgelegd en staat ook op mijn cycluskalenders.
    Het is misschien inderdaad een idee om te gaan tempraturen. Dan kan je het beter in de gaten houden. Als je hulpt nodig hebt dan help ik je graag.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zit met hetzelfde 'probleem'.

Mijn cyclus is tussen de 19 en 24 dagen. Meestal gelukkig wel langer dan 21 dagen. Als je cyclus korter is dan 21 dagen is de kans erg groot dat er geen goed ei rijpt, hij krijgt er dan simpelweg niet de tijd voor.

Ik heb al eens getempt. Bij mij was er toen in die maand al op dag 8 een verhoging. Dat wil dan zeggen dat ik dan al op dag 6 (gerekend vanaf eerste dag echte rode vloedgolf ;) (Ik heb dus ook een kleine week al zo nu en dan wat rose en wat bruinig verlies...) mijn ei heb gehad. Veel te vroeg dus. En ja, idd zonder positief resultaat (ben weer gewoon ongi geworden)

Deze maand heb ik eens geexperimenteerd met ovulatietesten. Ik had op dag 10 een positieve test (eigen merk kruidvat). Dus 1 of 2 dagen later mn ei! Dat was dus al veel beter dan toen op dag 6 al. Of ik nu zwanger zal zijn is nog ff een paar daagjes afwachten. Mocht ik nu zwanger zijn, dan zou dat betekenen dat je best zwanger kunt worden met zo'n gekke cyclus ;)

ik zou dus als ik jullie was gewoon om de dag gaan klussen van igg dag 6 t/m dag 15. Dan zit je igg altijd goed qua dagen. Enneh, als ik zo kijk naar mijn cyclus dan zou ik als ik jou was gewoon vanaf de eerste 'bloedgolf' gaan rekenen...

Succces meid!

(oeps is best wel een beetje ene ego bericht geworden, maar hoop dat je er desondanks toch wat aan hebt ;)

8. justamember24

24 sep 2008
    26
    0
    0
    Oh jee, nu ben ik weer een beetje in de war.... ben ik nou net gisteren (een beetje) ongesteld geworden of toch niet... zal nog eens verder op internet zoeken hoe dat nou precies werkt; ben je ongesteld als je wat bruinige afscheiding hebt of toch pas als er echt wat meer rood bloed verschijnt?

Dat temperaturen ga ik eens over lezen; dank voor de tip!

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.669
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    op dokter.nl of gezondheidsplein kun je ook medische vragen stellen.

Deel Deze Pagina