Escaperoom

Discussie in 'De lounge' gestart door Mom2Boys, 27 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Hallo dames,

Binnenkort een personeelsfeest met als activiteit escaperoom.

Lijkt me erg leuk, maar weet me niet zo goed wat ik me er bij moet voorstellen.

Ik neem aan dat je puzzels en raadsels gaat oplossen met de groep en kom je dan in een andere ruimte en maak je dan een parcours of blijf je echt in dezelfde ruimte.

Het is toch ook wel een enge activiteit? (Zit je ineens in het donker ofzo)

Iemand ervaringen?

Ze hebben trouwens 3 categorieën en het is in Enschede

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    vaak zit je in een afgesloten ruimte die je inderdaad aan de hand van vragen, raadsels en andere opdrachtjes open moet krijgen, vaak zitten dingen ook verstopt door de hele ruimte, en moet je echt alles omkeren om dingen te vinden en uit te zoeken.
    Je hebt vaak cijferslotjes of kluisjes die te openen zijn met behulp van de vragen/opdrachten. in die kluisjes zitten dan weer voorwerpen die je nodig kunt hebben de sleutels van een deur, een lampje, een boek etc.
    soms is het 1 kamer, soms zijn er meerdere ruimtes.

Het is wel altijd een beetje spannend wat de kamers precies voor inhoud hebben, en hoe je de oplossingen kunt vinden. maar niet echt eng (in iedergeval niet die ik heb gedaan)

Ik denk dat je gewoon even moet googlen op escape room dan kun je wel wat filmpjes, of verhalen van andere lezen over het hele idee.
    Het is altijd erg leuk! Dus veel plezier.

3. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Geen ervaring met enschede, maar er zijn verschillende ruimtes waaronder ook hele enge. Ik heb een keer een alien ruimte gehad, was best grappig. Je bleef in 1 ruimte en moest codes/puzzelstukjes/sleutels ed vinden. De deur had trouwens een pushbar dus je zit niet echt opgesloten. Ik vond het erg leuk.

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik heb nu een stuk of 6 escaperooms gedaan en nog nooit in het donker gezeten. Ja, de deur gaat op slot, maar je kunt er altijd uit in geval van nood en ze kijken mee via camera('s).

Wij beginnen altijd bij het binnen komen met eens goed om ons heen te kijken. Wat staat er allemaal, welke slotjes zien we zo al zitten etc. Door middel van puzzels, onderzoeken, raadsels etc kom je tot codes/oplossingen. In sommige kamers is nog een geheime deur, zodat je in een vervolgkamer terecht komt. Dat vind ik altijd super gaaf.

Slechts 1 van de escaperooms die ik gedaan heb vond ik wat eng, maar de reviews hadden ons daar al voor gewaarschuwd.

Het wordt vast super leuk, veel plezier!

5. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Klinkt erg leuk!

Gelukkig niet in het donker, scheelt weer gillende mensen😂

Nou kom maar op met die escape room😃👍🏻

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Jaaaah! Leeeeuk!!!! Ik heb er ook al een aantal gedaan. Ik geloof 4 of zo. Bij 2 zaten we wel echt in het donker hoor! Sterker nog, bij eentje zaten er 3 in één kamer en 3 in de andere kamer. Allemaal vast met handboeien. De mensen in de ene kamer konden het licht bedienden van de andere kamer, maar het duurde even voor we daar achter waren. :D En in de andere escape room hadden we slechts 3 waxinelichtjes. Tot we verder kwamen. Toen hadden we geloof ik meer licht.

Er werd weinig gegild, overigens. Wel gegeind van: "Hey, wiens hand is dat op mijn kont" :D

Soms begin en blijf je in dezelfde ruimte. Soms heb je meerdere kamers. Denk je dat je de uitgang hebt, zit er nog een ruimte achter. :D

Vaak is het een mix van zoeken naar sleutels (fysiek) of cijfers voor een code van een slot. Of puzzelen om een code te krijgen van een slot. Zoiets.

Veel plezier!

7. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Oe! Welke kamers waren dat? Ik zoek nog een leuke escaperoom als teambuilding uitje :D en die met handboeien klinkt wel vet! en die met waxinelichtjes ook trouwens :D

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik heb hem in Diepenheim gedaan. In het begin waren we een beetje lacherig, maar na 10 minuten zaten we er compleet in.. spannende geluiden, rook werd er soms een beetje in de kamer geblazen. Op een gegeven moment hadden we iets fout en ging het licht uit.. we waren met 5 vrouwen, dus gillen natuurlijk 😜

Puzzels, sloten, spelletjes, muziekstukken... vanalles zat er in..

Maar het is ons gelukt en wij vonden het allemaal geweldig!

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Die met de handboeien was veruit de beste. Maar ik zet het niet hier neer, want dat is een spoiler voor de kamer. :D
    Ik stuur je wel een PB.

Die met de waxinelichtjes was in Den Bosch. Weet even niet meer welke. Thema was geloof ik de martelkelder of zo, maar zo eng was ie niet.

Deel Deze Pagina