Iemand tips hiervoor?? Het is namelijk errrrug vervelend haha, mocht het wel raak zijn dan zal het er wel bij horen ben ik bang haha, maar het is nu al erg vervelend!! Dus als iemand tips heeft wat ik er tegen kan doen. Thnx
Voldoende drinken, vezels eten zijn wel een beetje de standaard tips die je kan geven... Door je hormonen kunnen je darmen in de 2e helft van je cyclus (dus tussen je eisprong en je menstruatie) wat trager werken, wat obstipatie tot gevolg heeft. Het hoeft dus helaas geen symptoom al te zijn van een zwangerschap. En volgens mij is obstipatie een zwangerschapskwaal die pas wat later in je zwangerschap optreedt en niet zo snel al. Maar hou me dat ten goede, want dat weet ik niet zeker.
Misschien ''pillen'' van de etos of kruidvat en dergelijke wat misschien extra kan helpen? Ik weet niet of ze bestaan? En verder gezond eten, genoeg vezels, water en fruit doet wonderen.
Roosvicee laxo (niet te veel). Ontbijten, ontbijten met iets wat een groot volume heeft en zowel vocht en vezels bevat zoals brinta of havermoutpap. Een glas niet te koud water drinken voor het ontbijt. Bewegen. Activa helpt sommige mensen. Alles wat vezels bevat maar specifiek kiwi's en pruimen. En het is al genoemd, maar veel drinken vooral als je extra vezels gaat gebruiken anders wordt het alleen nog maar erger (met vollere darmen, geen pretje) Lijnzaad en haver- of tarwe zemelen (bijvoorbeeld in yoghurt). Oh en meteen gaan als je het voelt en het de tijd geven.. Succes!