Hallo, Ik heb een echo gehad voor placenta met 32.5 week en daar kwam uit dat zijn hoofd en buikomtrek ver bovengemiddeld zijn.. vooral hoofd maar zijn bovenbeentjes juist weer verder ondergemiddeld... verder weegt ie ruim 2000 g, wat weer op de middelstip kwam.. het ziet er zo vreemd uit allemaal als ik het me inbeeld, is dit een normaal verschijnsel?
hoihoi, Elk kindje is anders,kijk maar eens om je heen.Maak je er geen zorgen over. En misschien kan je het wel terughalen op jezelf of je partner heeft een van jullie kortere benen? Of dde opas en omas? Groetjes Imke
hoi, geen enkel kindje zit met alle maten precies op het gemiddelde. Dat kan ook niet want we zijn nou eenmaal niet gemiddeld. Door individuele verschillen en ook genetische afkomst (misschien hebben jullie als ouders wel hele lange benen bijvoorbeeld) en ook door meetfouten kom je soms op wat afwijkende bevindingen. Dat geeft niets en daar hoef je je ook geen zorgen om te maken. Soms trekt het nog helemaal bij. Je kunt niet allemaal 3500 gram ne 50 cm zijn bij de geboorte... Als er echt iets heel vreemds uit was gekomen wad het gezegd (dat is verplicht) en was je voor verder onderzoek gestuurd. Dit valt blijkbaar allemaal binnen de normaalwaarden. Geen zorgen dus meer! Mirjam