Is er een kans op zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babywishh, 5 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.986
    1.661
    113
    Vrouw
    Ik heb op 26 april seks gehad en op 1 mei denk ik mijn eisprong te hebben gehad. (Steken bij mijn eierstok gevoeld) is er een kans dat ik nu zwanger ben of zullen de zaadcellen al allemaal dood zijn tegen die tijd?
     
  2. Peer14

    Peer14 Actief lid

    11 mrt 2024
    270
    202
    43
    Vrouw
    Dat is lastig te zeggen, die steken kunnen het laatste groeien van het eitje, net na het springen van het ei of gewoon ‘zomaar’ zijn. Waar zit je in je cyclus? En hoe lang duurt deze gewoonlijk? Was de 26e de enige dag dat je onbeschermde seks hebt gehad? Kortom, met deze informatie kunnen we daar weinig over zeggen. Technisch gezien kan zaad tot 5 dagen overleven.
     
  3. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.986
    1.661
    113
    Vrouw
    Mijn cyclus is normaal tussen de 28 - 30 dagen. Mijn cyclus begon de 18e, dus op dag 9 seks gehad en dag 14 denk ik mijn eisprong gevoeld te hebben. Maar zoals je zegt hoeft dat niet te betekenen dat dat ook zo is. Het komt alleen wel in de buurt qua cyclus. De 26e was de enige dag dat we seks hebben gehad.

    Ik heb trouwens geen kinderwens meer. Als het zo is dan is het zo natuurlijk. Maar het is dus niet zo dat ik probeer zwanger te worden.
     
  4. Peer14

    Peer14 Actief lid

    11 mrt 2024
    270
    202
    43
    Vrouw
    Ik denk dat als je echt dag 14 je eisprong had er een hele kleine kans is. Heb je de wens voor een kindje of juist niet?
     
  5. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.986
    1.661
    113
    Vrouw
    Nee eigenlijk helemaal niet, ons gezin is compleet. Erg dom van ons dus, ik dacht dat we die fout nooit zouden maken. Als het zo is dan is het zo natuurlijk.

    Bedankt voor je reacties.
     
  6. Cloudspotter

    Cloudspotter Actief lid

    19 jan 2022
    243
    159
    43
    Vrouw
    Maar als je geen kinderwens meer hebt en je gebruikt dus geen anticonceptie, dan weet je toch wel dat die kans altijd aanwezig is?
    Dan zou ik in jouw geval toch een vorm van ac gaan gebruiken, of bij je partner een knip erop laten zetten;) Maar goed, dat is mijn mening.
    Tegen de tijd dat je weer je menstruatie verwacht even een testje er tegen aan en dan weet je het zeker, tot die tijd is het gewoon afwachten.
     
    Suzi98 en GabrielaH vinden dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.039
    14.306
    113
    Zo dachten wij ook dat het zo'n vaart niet zou lopen. Het resultaat van die aanname is net in slaap gevallen na 2,5 uur nakletsen en liedjes zingen vanuit zn bed.

    Het kan, hoeft niet. Cyclus technisch gezien was het hier niet verwacht in elk geval.

    Sindsdien laten we niks meer aan kans of toeval over.

    Vrij rigoreus maar vasectomie heeft inmiddels een wachttijd van 170 dagen. Mocht er die kant op gedacht worden het kan even duren eer je aan de beurt bent.
     
  8. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.986
    1.661
    113
    Vrouw
    Ja klopt helemaal wat je zegt. Maar ik dacht dat ik nog verder voor mijn eisprong zat, dus de kans 0 was dat ik er zwanger van zou worden. We doen het nu ook veilig. Al ben ik ook ooit door de spiraal heen zwanger geworden, dus ik vertrouw niks meer echt.
     
  9. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.986
    1.661
    113
    Vrouw
    Ooh dat is schrikken! Weet je nog hoeveel dagen voor de eisprong je toen ongeveer seks had?
    Ik laat nu ook niks meer aan het toeval over, ik heb mijn lesje wel geleerd. Nu zit ik weken in spanning en hoop ik op een menstruatie.
    Ik zou willen dat mijn man een vasectomie wilde, maar hij durft niet.. dus ik denk dat ik mezelf maar eens ga verdiepen in sterilisatie.
     
  10. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.809
    1.380
    113
    Vrouw
    Een eisprong bepalen aan de hand van steken is natuurlijk erg onbetrouwbaar.

    hoeveel kans je hebt gelopen is niet te zeggen, in ieder geval geen 0.

    daarnaast is de eerste fase van je cyclus het deel waar het meeste variatie in kan zitten qua duur. En er is daarmee geen veilige marge om onbeschermde sex te hebben.

    zou zsm anticonceptie bespreken en nadenken over sterilisatie.
     
  11. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.986
    1.661
    113
    Vrouw
    Ja toch voelde ik die steken elke cyclus na de positieve ovulatietesten toen ik zwanger probeerde te worden, dus ik ga er wel vanuit dat het die dag of een dag later was.
    De rest ben ik met je eens.
     
  12. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.674
    3.085
    113
    Vrouw
    Oke, ongeacht of je de eisprong wel of niet zeker gevoeld hebt. Jullie hebben geen kinderwens , dus zodat je volgende maand niet weer in deze situatie zit zou ik, als ik jou was in deze situatie, een vorm van anticonceptie nemen. Voor een vasectomie duurt het lang en je partner is daar een beetje bang voor?! No worries, jij kan een vorm van anticonceptie gaan gebruiken. De pil of spiraal of wat jij ook het meest fijnste vind. Of jullie gebruiken gewoon een condoom. Zo niet, voor zolang jullie onveilig seks gaan hebben ga jij dit ervaren. Want zoals hierboven vermeld staat, is die ene begin fase van de cyclus, vlak na de menstruatie, erg onbetrouwbaar als ‘vorm van anticonceptie’ want je kan een keer iets eerder je eisprong hebben, of dat je denkt dat je eisprong als geweest is en je dan onveilig seks gaat hebben en dan heb je te maken met dat ie iets later was dan verwacht. Eisprong volgen is geen veilige vorm van anticonceptie..
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  13. Peer14

    Peer14 Actief lid

    11 mrt 2024
    270
    202
    43
    Vrouw
    Sorry ik had er even overheen gelezen in je eerdere antwoord. Ik hoop dat het dan net te ver ervoor was! Succes komende dagen!
     
    Babywishh vindt dit leuk.
  14. Babywishh

    Babywishh Fanatiek lid

    30 jul 2022
    1.986
    1.661
    113
    Vrouw
    Ja daar was ik zelf ook al op gekomen. :roflmao:
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.039
    14.306
    113
    Dat was dag 9, cyclus is altijd 28. Eisprong meet ik niet, ook nooit gemeten. Wij leefden met "wat komt, komt, wat niet is ook goed".

    Hier meerdere goede voorbeelden van vasectomie en toch ook nog koud water vrees. Snap wel dat het sentiment anders ligt dan een paar eierstokken, dus ga ook niet pushen. Inmiddels ook 3jr uitgeklust en toch al geen energie voor dus ik heb geduld zat.
     
  16. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.495
    3.469
    113
    Ik ben zwanger geraakt van onbeschermde seks, 5 dagen voor de eisprong. Het kan dus zeker wel.
     
    Babywishh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina