man onregelmatige hartslag, ben me rot geschrokken.

Discussie in 'De lounge' gestart door luckynumber4, 8 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Ik lag vanmorgen met mijn oor op de binnenkant arm van mijn man, waarschijnlijk precies op een ader oid want ik hoorde duidelijk zijn hartslag. En ik schrok me rot. Dan weer supersnel, dan een paar seconden niks, dan weer even normaal. En dat bleef maar doorgaan. Hij deed er zelf een beetje lacherig over maar ik zie er de humor echt niet van in. Naast dat hij serieus overgewicht heeft, heeft hij ook een hoge bloeddruk. Daarvoor heeft hij medicijnen, maar die slikt hij niet altijd.
    Ben ik te overbezorgd? Of moet ik hem naar de dokter sturen?

2. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Mijn moeder wilde laatst bloed geven en daar kwamen ze er ook achter dat ze een onregelmatige hartslag had. Ze moest zich wel melden bij de cardioloog en daar bleek dat de onregelmatigheid samen ging met een lekkende hartklep. Nu vonden ze de onregelmatigheid niet zorgelijk dat hadden meer mensen maar de lekkende hartklep moet ze nu vaker voor terugkomen (elk halfjaar) om het in de gaten te houden.

Een onregelmatige hartslag hoeft dus helemaal niks te betekenen. Iedereen heeft het zelfs wel eens en sommige hebben het voortdurend. Maar zou voor de zekerheid even langs de huisarts gaan dan kan die kijken of er meer aan de hand is en of er iets mee moet gebeuren.

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb al levenslang een onregelmatige hartslag.. Volgens mij zit en in mijn lijf want regelmatige weeën heb ik bijv ook nooit gehad :D ben paar keer nagekeken maar niks aan de hand. Je kunt je man vragen het na te laten kijken maar het is dus niet altijd iets.

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Gezien het feit dat hij overgewicht heeft en al medicijnen gebruikt voor hoge bloeddruk, zou ik zeker de HA bellen voor onderzoek.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Daar ben ik het helemaal mee eens! Liever een keertje te vaak laten onderzoeken, dan dat je straks met hem op de IC zit... been there, done that, helaas:$

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dit dus! Ben een half jaar geleden onverwachts mijn moeder verloren. Zij had een hoge bloeddruk en slikte haar medicijnen trouw! geen overgewicht en is gestorven aan een hartinfarct.

Het hoeft niks te betekenen, maar zou het gezien de punten die je noemt zeker laten nakijken!

7. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Het hangt ervanaf wat de oorzaak is van het onregelmatig hartritme. Sommige hartritmestoornissen zijn ernstig en dan is verder onderzoek en therapie-trouw wat medicatie betreft echt van levensbelang. De combinatie met hypertensie en overgewicht geeft al een verhoogde kans op hart-en herseninfarct, ongeacht de oorzaak van het onregelmatige ritme.

Dus in zijn geval is een bezoek aan de huisarts met klem aan te raden

8. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dit. Het kan onschuldig zijn, maar kan ook wel degelijk risico's met zich meenemen. Dat zou ik door een arts beoordeeld willen hebben.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heel veel " gezonde" mensen hebben dit maar in combinatie met overgewicht een een hoge tensie moet hij wel even naar de huisarts.
    Wij maken in dit geval een hartfilmpje en bij twijfel naar de cardioloog.
    Ik zou het zeker niet als normaal beschouwen.

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik begrijp nooit zo goed dat mensen zulke vragen op een forum plaatsen... Voor zoiets bel je toch op z'n minst de huisarts om het te bespreken?

Hopelijk zijn de zorgen onterecht, sterkte in ieder geval!

11. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het kan ook slaapapneu zijn, zoek dit maar eens op. Mijn vader heeft dit.

Deel Deze Pagina