Mijn zoontje wordt in dec. 2 jaar en willen hem dan over doen naar een peuterbed. Nu vind ik zijn kamer wat saai (appelgroene en gebroken witte meuren en zeil in patroon en kleur van laminaat) Verder niks op de muren zeg maar. Nu zit ik er aan te denken om zijn hele kamertje gelijk aan te pakken, dus er meer een echte jongenskamer van te maken. Ik ben alleen absoluut niet creatief wat dat betreft. Ik zou niet weten wat ik kan doen behalve de muren een andere kleur zeg maar... Iemand nog ideeën of foto's van hoe jullie peuter kamer eruit ziet?
Ik neem ff abbo want ik ga binnenkort een peuterkamer voor Simone inrichten. Ze moet plaats maken voor een broertje Ik zit zelf te denken aan een beetje neutraal behang en muurstickers van Disney. Ze vindt Woezel en Pip ook leuk maar ik weet niet hoelang nog, Disney blijft altijd wel leuk denk ik.... Verder zoek ik ook nog inspiratie
Wij hebben de vloer en de muur gelaten voor wat het was. Maar met het ledikant verdwenen natuurlijk ook de kast en de commode. Dus wel nieuwe kasten aangeschaft. D'r prinsessenkist en poppenhuis op de grond. (Poppenhuis kreeg ze voor dezelfde verjaardag.) Zelfgemaakt schilderij, een klok en een schilderij van het geboortekaartje opgehangen. Hello kitty bedmatje (brrrrrr). En het voelt helemaal als nieuw Btw... Veel muurstickers trek je relatief makkelijk weer van de muur. Hier stomd haar naam op de muur en die hebben we na 2 jaar gewoon nog een keer op de andere muur geplakt.
Hier staat er al geen kast meer, maar zit alles in de commode (is vrij ruim). Maar het lijkt mij dat ik de commode dan nog wel gebruik als hij 2 is, zolang hij niet zindelijk is... Hij heeft een vrij smalle kamer waarbij 2/3 van de muren buizen heeft onderin, dus moet al crea zijn met het plaatsen van de ledikant/peuterbed en commode. Maar eens kijken waar ik leuke muurstickers kan halen die ook op behang blijven plakken (3 muren hebben behang met relief erin)
Meisje hier gaat ook binnenkort naar een peuterbedje (als dat maar goed gaat ) maar ik ga juist even niets aan haar kamertje doen, het lijkt me al zo'n verandering op zich! Alleen even rondkijken of het wel "veilig" is, misschien de commode maar even leegruimen en de kleren elders opbergen (in een afsluitbare kast), dat soort dingen.
We hebben ook eerst het bedje verandert en verder bog niks. Nu ga ik deze maand de commode en de kast pas wel halen/veranderen. Anders denk ik dat de verandering te veel is. (bij ons gaan de meubeltjes naar de babykamer, dus zo heeft ze ook niet het idee dat de meubeltjes ingepikt worden door de baby.
Wij hebben meteen de complete kamers aangepakt (ook omdat ze alle 3 compleet nieuwe meubels kregen). De meiden hebben kamers met thema's: bloemen en LIEF. Mijn zoon heeft een strandkamer. Ik zal eens de fotos plaatsen (zit nu via de iphone)
we hebben de plaats en slaap richting niet veranderd. maar ruimte gecreerd om te spelen. en een plaats waar po staat. zoontje speelt regelmatig in zijn eigen kamer, en hij gaat naar zijn kamer wanneer hij ons zat is.hahaha. bij het kiezen van bed hebben we zoontje wel meegenomen naar de winkel. hij was zo ontzettend blij om zijn bed en zijn kamer dat hij maanden lang elk bezoek zijn nieuwe kamer liet zien.
Wij hebben een combi kamer; baby(zoon) en bijna peuter(dochter) Baby slaapt nog bij ons, maar de kamer is vrij neutraal en rustig, anders gaat ze nooit slapen. Wit behang met op de muur bij haar bed een grote winnie thé pooh muursticker. Verder kast, commode en straks ledikant, en haar peuterbed. Beige/bruine gordijnen.
Mja wij gebruikten met 2 de commode nog nauwelijks... Dus die hebben we niet echt gemist. Had op kdv geleerd hoe je staand kon verschonen en dat was veel handiger Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
even over dat je zijn hele kamer wil aanpakken. Een saaie kamer is ook niet leuk, je maakt er best iets leuks van, maar let op. Misschien vind je het nu een leuk idee bv. een auto of tractor op zijn muur te schilderen. Of je neemt een leuk boerderijbehangetje. Dat is nu leuk, maar op mijn 8,9,10de zal hij dat echt niet meer leuk vinden. En dan kan je zijn kamer weer helemaal gaan schilderen, want je zoontje moet toch fier zijn op zijn kamer. En dan wil die misschien een mooie blauwe met speciale stickers op de muur van voetbal enz. Maar een shij dan weer 12,13,14 is, zal dit weer niks voor hem zijn. dus als je niet wilt dat hij over een paar jaren over zijn kamer gaat klagen, zou ik best ook eens nadenken over hoelang hij bepaalde dingen leuk zal vinden. Maak het niet te kinderachtig, met speelgoed, fotokaders en knuffels kan je heel wat leuke acxenten brengen zonder grote schilderwerken. Een effen groene of blauwe kleur op de muren kan meestal gaan kwaad. Let ook op, bij sommige kleuren slaap je slechter ! En neem zeker donkere godijntjes!
onze zoon krijgt een grijsblauwe kleur op de muren, heeft net een nieuw wit peuterbedje van ikea en de rest zijn ook witte meubels van ikea. Wij houden het ook rustig en kleden het aan met accenten. precies om de reden die mijn voorgangster ook aangeeft. Er komt 1 boekenplank met een plank er direct tegenaan geschroeft, maar dan tegen de muur, en daar komt een mooie muursticker op oid. Maar dus niet op de muur.
zoek op internet na een leuke thema voor de kamer en ga daar de spullen voor halen zou ik zeggen... Wij hadden als baby kamer winnie the pooh en aangezien onze zoon voor ze eerste verjaardag al in een 1 persoons bed lag hebben wij winnie the pooh als thema nog gehouden... Als onze zoon na de basisschool gaat gaan wij over na een andere kamer en mag hij kiezen welke kamer hij wilt.. Je kan ook kijken wat je kindje leuk vindt bijvoorbeeld houdt hij van auto's of is het meer iemand die van blokken houdt of van puzzels.. of nijntje of teletubbies of bumba of dat soort dingen en ga daar de kamer van maken altijd leuk...
Zo hebben wij het ook gedaan. Met 22 maanden hebben we het rek uit zijn ledikant gehaald en de bijbehorende plaat ervoor gemaakt zodat hij zelf zijn bed in en uit kan,want hij probeerde er telkens uit te klimmen en we wilde ongelukken voorkomen. Dit ging super goed,heb alleen zijn verzorg spullen(creme,neusspray en div) in een afgesloten kast gelegd. Nu slaapt hij sinds een maand in een heus 1 persoons bed,en dit vindt hij super. Zijn ledikant leit ik nog even staan mocht hij dat toch liever willen. Verder hebben we niks veranderd omdat het slapen in een groot bed al een grote verandering was,plus hij ging voor het eerst naar de peuterspeelzaal dus het was al druk genoeg. Onze buurman is nu een kledingkast aan het maken,en zodra hij zindelijk is gaat de commode eruit en komt zijn grote kast op de kamer,plus dan gaan we wat kleine dingen veranderen zodat het minder baby is en wat meer jongen!
Wij hebben voor ons zoontje een mooie muurschildering laten zetten op de witte muur, eentje met een grote boom en beertjes daarin. Die beslaat eigenlijk heel de muur. Als hij straks in een peuterbedje gaat, kan dat op dezelfde plek als zijn ledikantje, dus kunnen we de kamer zo nog laten. Je kan altijd een muur versieren met een mooie grote poster in jouw "thema" of een mooie foto op behangpapier doen. Mijn oudste zoon heeft nu voor zijn zesde verjaardag een nieuwe kamer gekregen. (hij had al een hoogslaper en daar hebben we een andere kast bijgekocht) Ik heb de muren wit gedaan en 1 muur behangen met leuke strepen (rood-wit-blauw). Het oogt voor mij heel rustig, maar ook heel stuur en met rode accesoires en gordijnen, wordt het ook weer heel anders. Veel is niet altijd mooi hoor! Soms is eenvoud juist heel erg mooi en rustig. Ze moeten er toch ook in slapen! Veel succes met leuke ideeen opdoen!
Wij schilderen onze eigen slaapkamer ook om het zoveel jaar (vind ik een frisse en makkelijke metamorfose naar net een andere sfeer). Ik ga er eigenlijk al vanuit dat ik dat ook voor alle kinderkamers ook zal doen.