moeilijke overgang borst naar fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kathl1, 19 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Na zes maanden borstvoeding zijn we nu bijna volledig overgestapt op flesvoeding. Zoontje drinkt zonder problemen uit de fles maar is nog nooit zo huilerig geweest en slaapt weer heel slecht snachts als op dit moment. Terug naar borstvoeding is helaas geen optie maar o wat zou ik dat graag willen.

Zijn ontlasting is ook erg droog en geeft soms obstipatie, ik doe al extra water in de flessen en hij krijgt ook extra water tijdens de bijvoeding.

Krijgt hij gewoon te weinig of zijn er nog mensen met deze ervaring?

Hij krijgt nu 4x 120/4, 1x 90/3 en 1x 150/5.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoe ben je overgestapt (hoe lang heb je ervoor uitgetrokken om borst door fles te vervangen?

Aanleggen kan juist goed helpen voor onrust omdat er ook geborgenheid bij komt kijken, en daarbij werkt moedermelk laxerend.

KV valt ook zwaarder dan BV dus dat hij eraan moet wennen is normaal, hoe lang ben je nu al overgestapt?

3. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    De eerste fles kv heeft hij een week of 4 geleden gekregen, na 1 week een tweede fles en een week later vrij snel moeten afbouwen naar 5 flessen vanwege afgenomen productie. Ik probeer hem nu de nachtvoeding nog zelf te geven omdat ik het idee heb dat hij blijkbaar niet veel nodig heeft en ik dan juist nog 'iets' heb maar ook daar ben ik bang dat het snel over gaat zijn.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zolang je aanlegt zal er melk zijn. Misschien is het afbouwen nu toch nog iets te snel gegaan.

5. Kathl1

Kathl1 Actief lid

10 jan 2014
    224
    0
    0
    Dat was in mijn geval helaas niet zo. Het was echt op. Dus ja de overgang is te snel gegaan maar ik had het niet zelf in de hand helaas.

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik ben wel iets eerder dan jij afgebouwd maar ook mijn zoontje heeft zware obstipatie gekregen. Dit kreeg hij DIRECT toen ik één fles introduceerde. Ik heb er wel 5-6 weken voor uitgetrokken voordat ik volledig op KV zat en ondertussen krijgt hij dus al bijna 8 weken KV maar hij heeft nog steeds obstipatie en poept hooguit één keer per week. Dus wat dat betreft herkenbaar. Hij huilde in die tijd ook erg veel en had veel krampen en liet winden. Nu krijgt hij sinds kort omneo voeding en het gaat stukken beter. Geen krampen meer. Obstipatie blijft dat wel voor dat gedeelte zijn we nu bij de kinderarts.

Wel drinkt mijn zoontje ook vaak kleine beetjes en grote hoeveelheden kan hij niet aan. Ik denk als ik zo je hoeveelheden bekijk dat hij niet echt te weinig krijgt, maar je zou natuurlijk kijken of hij wat meer wil.

Deel Deze Pagina